Rovatunkban olyan eseteket mutatunk be, amelyek gyakorlati példákon keresztül szolgálnak hasznos információkkal a szabályok betartásához.
Ügyféliránytű 2020.11.19.
Ha ellenőrzéskor kiderül, hogy a pénzkészlet eltér a bizonylatok adataitól
Ügyféliránytű 2020.06.02.
Online számlaadat-szolgáltatás, ha csoportos adóalany a vevő
Ügyféliránytű 2020.03.04.
INTÉZZE ADÓÜGYEIT KÉNYELMESEN!
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) folyamatosan fejleszti digitális szolgáltatásait az adóügyek gyorsabb, kényelmesebb és egyszerűbb intézése érdekében.
Ügyféliránytű 2019.12.17.
A pénztárgépkezeléssel és - üzemeltetéssel kapcsolatos gyakorlati tudnivalók
Ügyféliránytű 2019.12.03.
Funkcionális elemzés
Ügyféliránytű 2018.05.22.
Az országonkénti jelentésekkel kapcsolatos első tapasztalatok
Ügyféliránytű 2017.07.25.
Gyógyszerismertető alkalmazottak ki-bejelentése
A NAV egyik Adó- és Vámigazgatósága által feltárt ellenőrzési megállapítás – és a Kúria ezzel egyező ítélete – szerint egy gyógyszeripari vállalkozás nem teljes körűen tett eleget a gyógyszerismertetés utáni fizetési kötelezettségének. Az adózói magatartás nyomon követésének eredményeként az adózó a szükséges önrevíziókkal jelentős összegű fizetésikötelezettség-többletet vallott és teljesített. A gyógyszeriparban előforduló hasonló esetekben, az adózók célzott központi kiválasztása után a NAV ellenőrzéseket indít, melyek megkezdéséig még lehetőség van az önellenőrzésre.
Ügyféliránytű 2017.06.20.
A tanfolyamot, oktatást, képzést szervezők ellenőrzése
A NAV Fejér Megyei Adó- és Vámigazgatósága ellenőrzési szakterületének Operatív Ellenőrzési Osztálya tematikus ellenőrzési akciót szervezett különféle tanfolyamokat tartó adózók körében. Az adózók kiválasztására az interneten, a különféle újságokban és szórólapokon magukat hirdetők körében végeztek kutatást az ellenőrök. Az akcióban az adózók kivétel nélkül meglepődtek azon, hogy az adóhatóság a tanfolyamokon is végez ellenőrzéseket, nem is számítottak ebben a körben az adóhatóság jelenlétére.