2025. november 28-án, pénteken 14 óra és 23 óra között tervezett szolgáltatáskieséssel járó karbantartást végzünk. A karbantartás idejére - visszavonásig - üzemszüneti eljárást vezetünk be.
Érintett szolgáltatások:
• Jövedéki Árumozgás és Ellenőrző Rendszer (EMCS) - a teljes rendszer leáll, sem a közvetlen (KKK2 interfész alapú), sem az ügyfélkapu irányú rendszerkapcsolat nem fog működni.
• Vám-árunyilatkozat feldolgozó Modul (eVÁM AIS és AES) - kizárólag a jövedéki árumozgással járó, EMCS-rendszerkapcsolatot igénylő árunyilatkozatok feldolgozása áll meg, amelyek az EMCS-rendszer az újraindítása után automatikusan feldolgoz. Az eVÁM AIS- és AES-modulja egyebekben, és az eVÁM EKER-modulja teljes funkcionalitással, üzemszerűen működni fog.
• Ügyfélportál (ÜPO) - A jövedéki (adóraktári készlet, adóraktári készletmozgás, jövedéki biztosíték szabad keret) adatokra vonatkozó lekérdezési szolgáltatások nem lesznek elérhetők.
• Elektronikus Adóbevallás-kezelő rendszer (eBEV) - A jövedéki (adóraktári készlet, adóraktári készletmozgás, jövedéki biztosíték szabad keret) adatokra vonatkozó lekérdezési szolgáltatások nem lesznek elérhetők.
• Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazás (ONYA) - A BEV_J01 és BEV_J02 bevallások kitöltésekor a NAV adatvagyonából való adatkiajánlást nem biztosítja a rendszer.
A karbantartás ideje alatt az ügyfelek ügyfélkapun beküldött jövedéki (ideértve az EMCS-t is) és fémkereskedelmi bizonylatait fogadja és visszaigazolja az eBEV, azonban a beküldött üzenetek a belső feldolgozórendszereknek nem továbbítódnak, így a feldolgozásukról a jelzett időszakban válaszüzenet sem érkezik majd. A szolgáltatások a karbantartás után azonnal és automatikusan elindulnak, kérjük ne küldjék be ismét a már beküldött nyilatkozatokat!
Kérjük, elektronikus ügyintézését a karbantartási időszak figyelembevételével tervezze!
Megértésüket és türelmüket köszönjük!