A 2012. január 1-től bevezetendő valamennyi bevallás, adatszolgáltatás nyomtatványának kitöltése kizárólag ÁNYK-AbevJava programmal lehetséges. A program letölthető a www.nav.gov.hu Letöltések>Nyomtatványkitöltő programok menüpontja alól.
A kérdések és a válaszok jelenleg a www.nav.gov.hu E-bevallás, Java >Általános tudnivalók az e-bevallásról oldalon, az "ABEV-eBEV gyakran ismételt kérdések" című cikkben olvashatók.
Kérjük, nézzék meg az E-bevallás,Java>ÁNYK-AbevJava kitöltőprogram>Információk az Általános nyomtatványkitöltőhöz (ÁNYK-AbevJava) című cikkünket is.
Kérdését elküldheti a NAV portál Kapcsolatfelvétel>E-mail küldése>Levélküldés oldalán.
A kontroladat-szolgáltatás elkészítésének lépéseit a NAV honlapon a Nyomtatványok > E-bevallás, Java > Általános tudnivalók az e-bevallásról > Útmutató a kontrolladat-szolgáltatás elkészítéséhez menüpontban találja meg.
A Hivatali Kapu használatához a https://segitseg.magyarorszag.hu/etananyag/hivatali_kapu.html?highlight=hivatali kapu oldalon talál segítséget.
-
A Szolgáltatások>"Folyószámla és pótlékadatok>"Folyószámla kivonat" menüpontra kattintva a korábban (max. 30 nappal ezelőtt) már igényelt folyószámla-kivonatok közül választhat letöltendőt. (Megnyitáskor a "Lekérdezés dátuma" mezőben lévő időszak alatt elkészült kivonatok listázódnak ki. Ha a mezőben megadott időintervallumban nem kért még le folyószámlát, a „Nincs a feltételnek megfelelő tétel!” üzenet jelenik meg.)
-
Az új folyószámla-kivonat igényléséhez az [Új lekérdezés] gombra kattintson. Az igénylés befejezése után – [Indítás] gomb – a listában is megjelenik egy új sor, a "Letöltés" oszlopban pedig a kivonatot tartalmazó, letölthető PDF, vagy XML formátumú fájl.
A folyószámla-kivonat lekérdezése nem online módon működik, ezért történik két lépésben az igénylés elküldése és a folyószámla letöltése. A folyószámla – egy adott időpontban, az összes folyószámla-kivonat igénylések számától függően - a kérés rögzítésétől számított néhány perc elteltével, ritkább esetben néhány óra várakozás után válik letölthetővé. A várakozási idő alatt az eBEV Szolgáltatások-ból nyugodtan kiléphet. Az eBEV Portálra történő visszajelentkezés után az igénylést nem kell újra megismételnie, ha azt már előzőleg rögzítette a rendszer.
Ha rendelkezik az adózó a konkrét bizonylat típus lekérdezéséhez szükséges jogosultságokkal az eBEV Portálon, akkor a www.magyarorszag.hu oldalon válassza az eBev-szolgáltatásokat. Belépve az eBEV Portálra a Szolgáltatások>Bevallás (dokumentum) lekérdezés>Beküldött dokumentumok menüpontban,lehet visszaigényelni a beküldött bevallásokat.
Az elutasító eBEV nyugták üzenettartalma szerint:
-
"A filet már beküldték!" Leggyakoribb oka:
-
Korábban (esetleg az előző hónapban) már befogadott fájlt küldtek el még egyszer.
-
Ügyfélkapun való feltöltés során a feltöltés sikertelenségére utaló hibaüzenetet kaptak, ezért még egyszer feltöltötték a bevallást/adatszolgáltatást. Ez utóbbira érkezik a fenti üzenet.
Fontos tudni, hogy az ilyen elutasítás megléte nem jelenti azt, hogy a bevallást/adatszolgáltatás egyszer már biztosan beérkezett. Kérjük ebben az esetben is ellenőrizzék, hogy van-e elfogadó eBEV nyugta a bevallásról. Ha nincs, akkor a titkosítást és a küldést meg kell ismételni, az eredeti fájlról készített másolattal. A nyomtatványkitöltő programokban (Abev 2006, ÁNYK-AbevJava) van ilyen másolatkészítő funkció. A műveletről a programok súgójában talál részletes leírást.
-
"A beküldött bevallásában/adatszolgáltatásában feltüntetett adatokat rendszerünk nem tudja értelmezni." Ez az üzenet arra utal, hogy az adatfájl a titkosítás vagy a feltöltés során megsérült, ezért rendszerünk nem tudja értelmezni azt. Sikeres eBEV nyugta hiányában mindenképpen meg kell ismételni feltöltést, az eredeti fájlról készített másolattal. A nyomtatványkitöltő programokban (Abev 2006, ÁNYK-AbevJava) van ilyen másolatkészítő funkció. A műveletről a programok súgójában talál részletes leírást.
-
"Nincs regisztrálva vagy nem élő a regisztráció!" A bevallás/adatszolgáltatás elküldésének pillanatában az aláíró nem rendelkezik érvényes regisztrációval az adóalanyhoz. Ön az eBEV Portálon, a Lekérdezések>Jogosultságok megtekintése menüpontban tudja ellenőrizni, hogy mely adóalanyokhoz, milyen jogosultsággal rendelkezik.
-
"A beküldő személyét nem tudtuk beazonosítani az adózóhoz vagy az adózó bizonylataihoz! Kérjük, hogy az eBev Portálra lépjen be a viszontazonosítás elvégzéséhez." Ezt az alábbi hibák okozhatják:
-
Nem sikerült az Ügyfélkapuval való viszontazonosítás. Ebben az esetben eltérés van a beküldő személyes adataiban az okmányirodai és az NAV nyilvántartásai között. A viszontazonosításhoz jelentkezzen be az eBEV-szolgáltatásokba. Amennyiben van adateltérés az okmányirodai adatai és az NAV nyilvántartásában meglévő adatok között, akkor erre vonatkozó hibaüzenet jelenik meg az eBEV Portálra történő belépés kezdeményezésekor.
-
A beküldő nincs aláíróként regisztrálva az adózóhoz. Az eBEV Portálon az Lekérdezések>Jogosultságok megtekintése menüpontban ellenőrizheti, hogy mely adóalanyokhoz, milyen jogosultsággal rendelkezik.
-
Nem rendelkezik jogosultsággal az adott bevallás/adatszolgáltatás benyújtására. Az eBEV Portálon az Lekérdezések>Jogosultságok megtekintése menüpontban ellenőrizheti, hogy mely adóalanyokhoz, milyen jogosultsággal rendelkezik.
-
"Az aláírók között nincs érvényes aláírási csoport! Kérjük, küldje újra az állományt!" A hiba oka, hogy nem a megfelelő számú\jogosultságú aláíró hitelesítette a bevallást\adatszolgáltatást.
-
"Ezt a bizonylat típust nem tudjuk fogadni, mert a bevallás, adatszolgáltatás, adatbejelentés elektronikusan nem küldhető! " Olyan bizonylatot küldött, amelyet az eBEV Portál nem fogad. Oka lehet:
-
Már nem küldhető ez a bizonylat elektronikusan (másik nyomtatványt kell használni).
-
Az adott bizonylat eleve nem küldhető elektronikus formában, csak papíron. Erről meggyőződhet, ha a nyomtatvány internetes letöltésének helyén, a küldés módjára vonatkozó ikont megnézi.
-
"A küldött bevallását/adatszolgáltatását elutasítjuk, mivel az nem a bevallásának/adatszolgáltatásának benyújtásakor érvényes verziójú programmal készült. Kérjük, hogy töltse le honlapunkról (www.nav.gov.hu) a legfrissebb verziójú bevallás-kitöltő programot, majd bevallását/adatszolgáltatását e verzió alkalmazásával ismételten küldje be. " A nyomtatvány beküldésekor létezett újabb verzió a nyomtatványból. Ezt kell telepíteni és mégismételni a küldést az új verzióval.
Ehhez lépjen be az Ügyfélkapu (www.magyarorszag.hu) oldalon az eBev-szolgáltatásokba. Azon belül a Lekérdezések>Üzenetek lekérdezése menüpontban tudja ellenőrizni, hogy érkezett-e nyugta a bevallás feltöltése után. Csak abban az esetben sikeres a bevallás küldése, ha a bevallás nyugtája elfogadó, és szerepel rajta NAV iktatószám (vonalkód, bárkód).
Amennyiben tesztnyomtatványt küld (a nyomtatvány neve: 09teszt), annak nyugtája mindig elutasító lesz! A tesztnyomtatvány letölthető a www.nav.gov.hu E-bevallás,Java>Általános tudnivalók az e-bevallásról oldalon.
Az eBev Portálon elolvasható a portál felhasználói leírása, a Súgó>Felhasználói leírás menüpont alatt.
Ha az eBEV Portálra való bejelentkezés alkalmával az idézett üzenet jelenik meg, akkor viszontazonosítási problémáról van szó. Konkrétan: Az Önről tárolt adatok eltérnek egymástól a bejelentkezéskor vizsgált nyilvántartásokban (Okmányiroda, NAV). (Esetleg csak egy karakterben, pl. szóköz helyett kötőjel szerepel valahol, hiányzik egy ékezet, több utóneve van, de az egyik nyilvántartásban csak az egyik utónév szerepel. Külföldön született, de a két nyilvántartásban különböző nyelven szerepel a születési hely neve stb.)
A viszontazonosítási hibával érintett ügyfeleinket kérjük, hogy szíveskedjenek lekérdezni az Ügyfélkapu regisztrációs adatbázisában szereplő adataikat (belépve az Ügyfélkapun, a Saját adatok menüpontban), és azt tételesen ellenőrizni, az írásjelekre is kiterjedő figyelemmel. Fontos tudni, hogy a legapróbb eltérés is hibajelzéshez vezet, mivel a számítógép nem képes mérlegelni a különbségeket, csak regisztrálja őket. Kérjük továbbá, hogy az adatokat szíveskedjenek bemutatni az illetékes NAV igazgatóság ügyfélszolgálatán. A két nyilvántartásban szereplő adatok összevetése alapján állapítható meg, hogy fennáll-e adateltérés, szükséges-e az adatok módosítása.
Az ÁNYK-AbevJava>Beállítások>Nyomtatás fülön legyen kikapcsolva a "Közös azonosító nyomtatása" és az "Import azonosító nyomtatása" opció.
1208-as bevallásnál sokszor marad a bevallásban üres M-es lap, amely miatt súlyos hibát jelez a program. Az üres nyomtatványt a bevallás megjelölése előtt ki kell törölni. Ennek menete a következő:
-
A törölni kívánt M-es nyomtatvány legyen megnyitva az ablakban.
-
Kattintson a képernyő jobb felső részén található "Megjelenített nyomtatvány törlése" ikonra.
-
Kattintson az "A főnyomtatvány újraszámolása" ikonra. (A változtatás átvezetése érdekében.)
A www.nav.gov.hu portálon a weblap láblécén található Archív oldalak menüpontban találhatók meg a korábbi évek nyomtatványkitöltő programjai és telepíthető nyomtatványai.
A másik gépen lévő, korábbi ÁNYK-AbevJava program "Kuldendo" és "Elkuldott" könyvtárának (útvonala megtekinthető a Szerviz>Névjegy>Postázó könyvtár útvonalánál) tartalmát át kell másolni, az új gépen lévő program postázó könyvtárának megfelelő ("Kuldendo" és "Elkuldott" ) mappáiba. . Ha ezek üresek, a rendszer "Módosítható" státuszúnak jelzi az összes nyomtatványt. A "Kuldendo" könyvtár tartalmának átmásolása után a "Küldésre megjelölt", az "Elkuldott" könyvtár átmásolása után az "Elküldött" státuszúak is állapotuknak megfelelően látszanak majd.
-
Kattintson az abevjava_start.bat fájlra (útvonala megtekinthető az ÁNYK-AbevJavaban: Szerviz>Névjegy>Indítási könyvtár) a jobb egérgombbal, itt válassza: Tulajdonságok>Kompatibilitás>Képernyő beállítások>Futtatás 256 színben lehetőséget.
-
Ha a probléma ezt követően is fennáll, akkor javasoljuk a videokártya telepítő programjának (driver) frissítését/újratelepítését.