Az adószámláról többféleképpen lehet tájékozódni:

  • személyesen, a NAV ügyfélszolgálatain;
  • írásban, az adószámlát vezető, illetékes igazgatóságtól;

Az adószámlát vezető, illetékes igazgatóság ügyfélszolgálati és levelezési címe a www.nav.gov.hu internetes oldal ügyfélszolgálatok menüpontjában is megtalálható.

 

  • elektronikusan, a NAV elektronikus ügyintézési felületén, az Ügyfélportálon;

 

KAÜ-azonosítás után indítható az Ügyfélportál: BELÉPÉS

 

  • telefonon, a NAV Infóvonalán a (2) menüpontban.

 

 A NAV INFÓVONALA

• belföldről a 1819 telefonszámon hívható,
• külföldről a +36 (1) 461-1819 telefonszámról érhető el.


A szolgáltatás munkanapokon, hétfőtől csütörtökig 8 óra 30 perctől 16 óráig, pénteken 8 óra 30 perctől 13 óra 30 percig áll rendelkezésre.

Egyedi tájékoztatáshoz és ügyintézéshez ügyfél-azonosító számmal vagy Részleges Kódú Telefonos Azonosítással (RKTA) kell rendelkeznie. Ha nincs ügyfél-azonosító száma, akkor azt a TEL jelű nyomtatványon igényelhet, amit a NAV-hoz személyesen vagy elektronikusan, legegyszerűbben az Online Nyomtatványkitöltő alkalmazásban (ONYA) lehet benyújtani. Felhívjuk figyelmét, hogy ha nem saját ügyében kívánja használni az Infóvonalat, akkor EGYKE-adatlapot is be kell nyújtania.

 

Egyes adózókat a NAV hivatalból is értesíti az adószámlájuk állapotáról. Ha tehát Ön is kapott a NAV-tól adószámla-kivonatot, akkor az alapján is tájékozódhat aktuális tartozásairól, vagy többletéről.