Az adószámláról többféleképpen tájékozódhat:

  • személyesen, országszerte a NAV ügyfélszolgálatain,
  • írásban, az adószámlát vezető, illetékes igazgatóságtól.
  • elektronikusan, a NAV elektronikus ügyintézési felületén, az Ügyfélportálon, vagy a NAV-Mobil alkalmazás ÜPO menüpontjában,
  • telefonon, a NAV Infóvonalán, a (2) menüpontban.

A NAV INFÓVONALA

  • Belföldről a 1819-es telefonszámon hívható,
  • külföldről a +36 (1) 461-1819-es telefonszámon hívható.

A telefonos rendszer hétfőtől csütörtökig 8 óra 30 perctől 16 óráig, pénteken 8 óra 30 perctől 13 óra 30 percig hívható.

Egyedi tájékoztatáshoz és ügyintézéshez ügyfél-azonosító számmal kell rendelkeznie.

Ügyfél-azonosító szám kérhető:

  • Elektronikusan, a TEL jelű nyomtatványon az Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazásban (ONYA), Ügyfélkapu+- vagy DÁP-azonosítást követően. A nyomtatvány elérési útja: Új nyomtatvány/Kérelmek/Telefonos ügyintézés/TEL-adatlap. A PIN-kódot a NAV az ügyfél személyes tárhelyére küldi meg.
  • Személyesen, a NAV ügyfélszolgálatán, a személyazonosság igazolásával.
  • Papíron, a TEL-adatlapon. Az ügyfél-azonosító számot postán küldi meg a NAV, az ügyintézés határideje 30 nap.

Ha nem a saját ügyében szeretne egyedi tájékoztatást kérni vagy ügyet intézni, akkor adjon be UJEGYKE-adatlapot is! Az UJEGYKE-adatlapon bejelenthető teljes körű és meghatározott (fő)ügycsoportokra vonatkozó meghatalmazás is, valamennyi ügyintézési formára, így a telefonos ügyintézésre is.

A korábbi, telefonos ügyintézésre jogosító meghatalmazások továbbra is érvényesek.

Egyes adózókat a NAV hivatalból is értesít adószámlájuk állapotáról.