Az adószámláról többféleképpen tájékozódhat:
- személyesen, országszerte a NAV ügyfélszolgálatain,
- írásban, az adószámlát vezető, illetékes igazgatóságtól.
- elektronikusan, a NAV elektronikus ügyintézési felületén, az Ügyfélportálon, vagy a NAV-Mobil alkalmazás ÜPO menüpontjában,
- telefonon, a NAV Infóvonalán, a (2) menüpontban.
A NAV INFÓVONALA
A telefonos rendszer hétfőtől csütörtökig 8 óra 30 perctől 16 óráig, pénteken 8 óra 30 perctől 13 óra 30 percig hívható. Egyedi tájékoztatáshoz és ügyintézéshez ügyfél-azonosító számmal kell rendelkeznie. Ügyfél-azonosító szám kérhető:
Ha nem a saját ügyében szeretne egyedi tájékoztatást kérni vagy ügyet intézni, akkor adjon be UJEGYKE-adatlapot is! Az UJEGYKE-adatlapon bejelenthető teljes körű és meghatározott (fő)ügycsoportokra vonatkozó meghatalmazás is, valamennyi ügyintézési formára, így a telefonos ügyintézésre is. A korábbi, telefonos ügyintézésre jogosító meghatalmazások továbbra is érvényesek. |
Egyes adózókat a NAV hivatalból is értesít adószámlájuk állapotáról.