A Nemzeti Adó- és Vámhivatal
adószakmai elnökhelyettese által kiadott
3005/2024. útmutató
a NAV telefonos Ügyféltájékoztató és Ügyintéző Rendszerén keresztül intézhető ügyekről
Az adózás rendjéről szóló törvény 2017. évi CL. törvény felhatalmazása alapján – az adóigazgatási eljárás részletszabályairól szóló 465/2017. (XII. 28.) Korm. rendelet 72. §-ában felsorolt eljárásokon túl – a Nemzeti Adó- és Vámhivatal az alábbi ügyek intézését biztosítja a telefonos tájékoztató és ügyintéző rendszerében (ÜCC), illetve ad tájékoztatást egyedi ügyekben.
- TÁJÉKOZTATÁS KÉRÉS:
- hibás bevallásról, az elmulasztott bevallások miatt kiszabott mulasztási bírságról,
- a gépjárműadót kivető határozatról, értesítésről.
- KONKRÉT ÜGYINTÉZÉS:
- kezdő vállalkozások ügyeivel kapcsolatosan,
- az egyéni vállalkozás adatváltozás bejelentése,
- az egyéni vállalkozói tevékenység szüneteltetésének és a szüneteltetés utáni folytatás bejelentése,
- az egyéni vállalkozói tevékenység megszüntetésének bejelentése.
- Az ÜCC-ben intézhető valamennyi ügyet és adható tájékoztatást és az ÜCC használatának feltételeit az útmutató mellékletét képező, az adóhatóság telefonos ügyintéző rendszeréről szóló számú információs füzet tartalmazza.
- Az útmutató a kiadmányozás napját követő 3. munkanaptól érvényes.
Budapest, 2024. április 17.
Tamásné Czinege Csilla