A keresetkimutatáshoz csupán Ügyfélkapu-regisztrációra – vagy e-személyi igazolványra, esetleg telefonos, vagy arcképes azonosításra – van szükség. A szolgáltatás a NAV Ügyfélportálján érhető el, a következő linken: https://ugyfelportal.nav.gov.hu. A belépést követően a szolgáltatás a Keresetkimutatás lekérdezése menüből indítható.
A keresetkimutatásban egy év, a lekérdezést megelőző második hónap utolsó napjáig terjedő 12 hónap adatai szerepelnek, vagyis egy 2023. november hónapban indított lekérdezés 2022. október 1. – 2023. szeptember 30. napja közötti időszakra vonatkozik.
Mivel a keresetkimutatás a munkáltatók, kifizetők által havonta NAV-hoz lejelentett adatok alapján készül, a szolgáltatást csak azok tudják igénybe venni, akikről a munkáltatójuk az adott időszakban nyújtott be a NAV-hoz adó- és járulékbevallást.
A NAV a keresetkimutatást elektronikusan, a központi hitelinformációs rendszert kezelő pénzügyi vállalkozáson keresztül továbbítja a kérelmező magánszemély által kijelölt hitelnyújtónak. Az elektronikus keresetkimutatás csak a rendszerhez csatlakozó hitelnyújtóknak továbbítható – ezek aktuálisan kiválaszthatók a program listájából. Jelenleg választható, szolgáltatáshoz csatlakozott hitelnyújtók:
COFIDIS Magyarországi Fióktelep |
Erste Bank Hungary Zrt. |
Fundamenta-Lakáskassza Lakás-takarékpénztár Zrt. |
K&H Bank Zrt. |
MagNet Magyar Közösségi Bank Zrt. |
Magyar Cetelem Bank Zrt. |
MBH Bank Nyrt. |
Euroleasing Zrt. |
OBERBANK AG Magyarországi Fióktelep |
OTP Bank Nyrt. |
Raiffeisen Bank Zrt. |
Unicredit Bank Hungary Zrt. |
(Az elektronikus keresetkimutatás jogszabályi hátterét az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény 131. § (24) bekezdése és az adóigazgatási eljárás részletszabályairól szóló 465/2017. (XII.28.) Korm.rend. 24/A. §-a adja.)