A keresetkimutatáshoz csupán Ügyfélkapu-regisztrációra – vagy e-személyi igazolványra, esetleg telefonos, vagy arcképes azonosításra – van szükség. A szolgáltatás a NAV Ügyfélportálján érhető el, a következő linken: https://ugyfelportal.nav.gov.hu. A belépést követően a szolgáltatás a Keresetkimutatás lekérdezése menüből indítható. 

A keresetkimutatásban egy év, a lekérdezést megelőző második hónap utolsó napjáig terjedő 12 hónap adatai szerepelnek, vagyis egy 2023. november hónapban indított lekérdezés 2022. október 1. – 2023. szeptember 30. napja közötti időszakra vonatkozik.

Mivel a keresetkimutatás a munkáltatók, kifizetők által havonta NAV-hoz lejelentett adatok alapján készül, a szolgáltatást csak azok tudják igénybe venni, akikről a munkáltatójuk az adott időszakban nyújtott be a NAV-hoz adó- és járulékbevallást.

A NAV a keresetkimutatást elektronikusan, a központi hitelinformációs rendszert kezelő pénzügyi vállalkozáson keresztül továbbítja a kérelmező magánszemély által kijelölt hitelnyújtónak. Az elektronikus keresetkimutatás csak a rendszerhez csatlakozó hitelnyújtóknak továbbítható – ezek aktuálisan kiválaszthatók a program listájából. Jelenleg választható, szolgáltatáshoz csatlakozott hitelnyújtók:

 

COFIDIS Magyarországi Fióktelep

Erste Bank Hungary Zrt.

Fundamenta-Lakáskassza Lakás-takarékpénztár Zrt.

K&H Bank Zrt.

MagNet Magyar Közösségi Bank Zrt.

Magyar Cetelem Bank Zrt.

MBH Bank Nyrt.

Euroleasing Zrt.

OBERBANK AG Magyarországi Fióktelep

OTP Bank Nyrt.

Raiffeisen Bank Zrt.

Unicredit Bank Hungary Zrt.

 

(Az elektronikus keresetkimutatás jogszabályi hátterét az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény 131. § (24) bekezdése és az adóigazgatási eljárás részletszabályairól szóló 465/2017. (XII.28.) Korm.rend. 24/A. §-a adja.)