A NAV 2019-ben indult Közérthetőségi Programjában eddig 30 ezer oldalnyi szöveg lett érthetőbb: egyszerűbb, áttekinthetőbb lett a magánszemélyeknek szóló tájékoztatók, útmutatók és levelek nagy része. Az elmúlt öt év tapasztalataiból született módszertani kiadvány részletesen mutatja be azt a munkát, amely a NAV közérthetőségi törekvései és eredményei mögött van.
Mi a célja és a hozadéka a közérthető kommunikációnak? Miért jó a szervezetnek, és miért az ügyfeleinek? Hogyan kell felépíteni és működtetni egy közérthetőségi programot? Milyen buktatókra kell számítani, és hogyan lehet azokat elkerülni? Milyen a közérthető szöveg, és hogyan lehet érthetőbbé tenni a hivatali nyelvezetet? Ezekre a kérdésekre ad választ a kiadvány két kötete rengeteg példával és gyakorlati segítséggel.
Az útmutató hasznos lehet valamennyi szervezetnek, amely közérthetőbben szeretne kommunikálni ügyfeleivel. A kiadvány elérhető a NAV honlapján: Az érthető hivatal.