Lengyelországból Görögország felé tartott a különféle gyűjtőárukkal az a gépkocsi, amit a pénzügyőrök a Cserkeszőlői pihenőhelyre kísértek ki ellenőrizni. Mielőtt az egyenruhások elkérték volna az okmányokat, a teherautó vezetője kiugrott a járműből, bemászott a pótkocsi és a traktor közé, majd mintha mi sem történt volna, az egyenruhásokhoz lépett.
A járőrök sejtették, hogy valami nincsen rendben, ezért a rakomány mellett ellenőrizték a sofőr vezető- illetve pihenőidejét is. Azonnal kiderült a turpisság: a tachográf készülék egészen a megállítás pillanatáig pihenőidőt rögzített. A 46 éves férfi átadta a gyufásdoboz méretű mágnest, amit az ellenőrzés előtt vett le a készülékről. Az egyenruhásoknak azt mondta, hogy azért manipulálta az adatokat, hogy hamarabb végezzen a fuvarral.
A pénzügyőrök közigazgatási hatósági eljárást indítottak, amelynek keretében a sofőrnek egymillió-negyvenezer forint bírságot kellett fizetnie.
A tényleges vezetési idő meghamisítása vagy eltitkolása veszélyes minden közlekedésben résztvevőre. A mágnes felhelyezésével vagy egyéb manipulációs eszközökkel a gépkocsivezetők időt akarnak nyerni, illetve a kötelezően előírt pihenőidőt, tényleges pihenés nélkül teljesíteni, ami rendkívül kockázatos, hiszen nem a gépjárműveknek kell pihennie, hanem a járművet vezető sofőröknek.
Felhívjuk a fuvarozók figyelmét, hogy a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvényben foglalt (egyes) szabályok betartását a NAV is jogosult ellenőrizni, melynek értelmében a jogsértés esetén – a jogszabályhoz tartozó rendelet alapján – pénzbírságot szabhat ki.