A pénzügyőrök egy váltott sofőrökkel közlekedő kamiont ellenőriztek szúrópróbaszerűen Gyulánál. A fuvarokmányokon kívül  a tachográf adatait is megvizsgálták, és azt látták, hogy a sofőrök az ellenőrzés pillanatában is pihenőidejüket töltik. ANAV munkatársai ellenőrizték a menetíró készüléket, de mágnest nem találtak, ezért a készüléket szakszervizben megvizsgáltatták, ahol jeladóban meg is találták azt a chipet, ami az menetíró manipulálását lehetővé tette.

A pénzügyőrök a tachográfból kinyert adatokat összevetették a HU-GO útdíjfizető rendszer adataival is, és kiderült, hogy a sofőröknek 6 perc alatt kellett volna megtenniük 116 kilométert, ha minden valóban úgy történt volna, ahogy ők azt elmondták.

Egy ilyen menetíró készülék jeladójába szerelt chip alkalmas lehet arra, hogy az eszközt úgy manipulálja, hogy az kevesebb vezetési időt, illetve több pihenőidőt regisztráljon. A jogszabály szerint tilos az adatrögzítő lap, a menetíró készülék vagy a járművezetői kártya manipulálása, azok rögzített, tárolt adatainak, illetve a menetíró készülék kinyomtatott adatainak meghamisítása, eltitkolása, kitörölése vagy megsemmisítése.

A pénzügyőrök a chipet lefoglalták, továbbindulás előtt új jeladó beszerelésére kötelezték az üzembentartót, és több mint másfél millió forint bírságot is kiszabtak.