Több azonos nevű fájl van az adat, vagy az archív könyvtárban

image002.jpg image002.jpg

Véletlenszerűen előforduló hibáról van szó. A hibaüzenetben szereplő fájl kat kiterjesztésű példányát törölje ki a C:\Program Files\ABEV 2006\adat könyvtárból. (Ez az alapértelmezett útvonal, ha ettől eltérő meghajtóra telepítették az ABEV2006\adat könyvtárat, akkor értelemszerűen azon a meghajtón kell keresni.) Előfordulhat, hogy nem talál kat kiterjesztésű fájlt a megadott fájlnévvel, viszont ugyanezzel a fájlnévvel két fájl szerepel, de elk kiterjesztéssel. Ebben az esetben az egyik elk kiterjesztésű fájlt törölje ki.

Javasoljuk, hogy a bevallások elektronikus megjelölését követően, a beküldeni kívánt bevallás ne legyen megnyitva az ABEV nyomtatványkitöltő program felületén.

Vissza a Nyitólapra

Titkosítási hiba (Nem Windows Vista alatt)

Amennyiben Windows Vista operációs rendszert használ, kérjük, hogy tekintse meg a Windows Vista fejezetet.

Valószínűleg az ABEV programot Javas titkosítóval telepítette, de a számítógépére nincs Java program telepítve, vagy nem a megfelelő módon működik. Ilyenkor a titkosító program hibát jelez és a titkosítás meghiúsul.

hiba_a_titkositaskor hiba_a_titkositaskor

Két megoldási lehetőséget javaslunk:

  • Frissíteni az ABEV-et, a "Java titkosító használata" opció kiválasztása nélkül, mely a frissítés befejezése előtt megjelenő ablakban állítható át.

java_titko_haszn_nelkul java_titko_haszn_nelkul

  • A program által elvárt, megfelelő Java környezet kialakítása, azaz Java futtató környezet telepítése a számítógépre.

Ha a titkosítási hiba a fent leírtak betartása után is jelentkezik, akkor a következők ellenőrzését javasoljuk.

  • Ellenőrizze, hogy létezik-e az ABEV programkönyvtár alatti KRTitok könyvtárban a KrTitok.exe file.

  • Van-e olvasás és végrehajtási joga a fenti fájlhoz? 

  • Az ABEV programot belső hálózati (map-pelt/csatlakoztatott meghajtóról futtatja, azaz szerverről megosztott pl.: H:\Abev\abev.exe ez a megfelelő hivatkozás) vagy teljes útvonallal hivatkozik rá ( pl.:\\strafrv2\abev\abev.exe ez a nem megfelelő hivatkozás).

  • Ellenőrizze, hogy létezik, illetve helyes-e a KRDIR és PATH környezeti változó értéke. (Start/Futtatás: cmd ablakban SET  [ENTER] parancs kiadásával.)

    • A sorok között lennie kell a két fent nevezett változónak, azaz vagy KRDIR=C:\Program Files\Abev 2006\eKuldes . ( Ha hálózati meghajtóról használják az ABEV-et akkor C: helyett azt a hálózati meghajtót kell beállítani, ahol a posta könyvtár (registryben „postadir”, az ABEV telepítés során „Elektronikus feladás könyvtára” sorban adható meg az első alkalommal van.)

    • A PATH környezeti változó utáni sorban lehetőleg az első helyen szerepeljen a C:\Program Files\Abev 2006\krtitok útvonal ( ha hálózati meghajtóról használják az ABEV-et akkor C: helyett azt a hálózati meghajtót kell beállítani, amelyiken a KrTitok.exe található.).

    • Ha nincs KRDIR változó és/vagy a PATH sor nem tartalmazza az ABEV 2006\krtitok könyvtár útvonalát, akkor, ha minden felhasználónak hozzáférést szeretnének biztosítani a titkosításhoz és a postázáshoz (vagy csak egyedül használja),  vegyék fel a rendszerváltozók közé ( Sajátgép / Tulajdonságok / Speciális fül / Környezeti változók panelen a rendszerváltozóknál).

    • Amennyiben csak egyes felhasználóknak  szeretnének hozzáférést biztosítani a titkosításhoz és a postázáshoz a KRDIR változót a Saját gép / Tulajdonságok / Speciális fül / Környezeti változók panelen a vegyék fel a felhasználó környezeti változói közé.

  • Az új beállítások csak a számítógép újraindítását követően aktiválódnak.

Vissza a Nyitólapra

Verzió frissítést követően is a korábbi verzió jelenik meg

 

  • Az ABEV kitöltőprogram és a nyomtatványok verzió frissítését célszerű akkor kezdeményezni - akár közvetlenül az APEH portálról, vagy az AbevUpdate-en keresztül - amikor a kitöltőprogram nem fut a számítógépen. Ugyanis, a frissítések csak az ABEV program újraindítását követően aktualizálódnak.

  • Ha az ABEV program újraindítását követően, továbbra is a nyomtatvány és a program korábbi verziója jelenik meg, akkor érdemes ismét frissíteni a kívánt programot, és közben ellenőrizni, hogy a telepítés befejezésekor felugró ablakban az aktuális verziószám látható-e a letöltött állomány verziószámaként.

    • Ellenőrizze, nincs-e egynél több Abev 2006 program telepítve a gépre, mert az üzemszerű működés csak akkor biztosított, ha a program  egy példányban van fent.

    • Ha a megfelelő verziószám jelenik meg a telepítés befejezését nyugtázó ablakban, és mégis a korábbi verzió nyitható meg a számítógépen, akkor valószínűleg olyan biztonsági beállítások vannak a gépen vagy a helyi hálózaton, amelyek nem engedik a bejelentkezett felhasználónak a program telepítését. (Proxy szerver cache törlés javasolt, ellenőrizze, hogy az internet kapcsolat rendben van, tűzfal beállítások ellenőrzése.)

    • Ha a helyi biztonsági beállítások biztosan nem akadályozhatják a verzió frissítést, akkor a problémát kérjük jelezze az eBEV Technikai Helpdesknek a kék számon vagy emailben.

 

Vissza a Nyitólapra

Hiányzik a státusz sor

statusz_hianyzik statusz_hianyzik

Ha hiányzik a státusz sor, mint ahogyan az a fenti képen is látható, annak oka lehet:

  • A bejelentkezett felhasználónak nincs teljes hozzáférése, vagy legalább írási joga a registryben az APEH kulcsra. (HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\APEH)

  • A bejelentkezett felhasználónak nincs teljes hozzáférése a Postakönyvtárhoz, és annak alkönyvtáraihoz sem. (eKuldes)

Vissza a Nyitólapra

Eltűntek az adatok

 

adatok_nem_latszanak adatok_nem_latszanak

A jelenséget a következők okozhatják:

  • Ha az abev.ini fájlban (Abev 2006 programkönyvtárban)  az adatok helyét meghatározó DataPath sor tartalma üres, vagy nem azt a könyvtárútvonalat tartalmazza, ahol valójában vannak az adatok.
  • Ha az adat könyvtár nem létezik, vagy nem "adat" könyvtár néven az ABEV 2006 programkönyvtár alatt.

Figyelem!

Mivel megnyitotta az ABEV programot, így az Abev 2006 programkönyvtár alatt létrejön egy üres adat könyvtár. Miután megtalálta az adatokat tartalmazó könyvtárat, akkor ezt az üres adat könyvtárat törölje ki, és másolja be azt a könyvtárat, amelyik az adatokat tartalmazza. A könyvtár neve csak "adat" lehet!

  • Ha a bejelentkezett felhasználónak nincs írási joga az adat könyvtárra.

Figyelem!

Minden módosítás után indítsa újra az ABEV programot!

  • Publikus üzemmódban fut az ABEV, amely működésnek egyik fő jellemzője, hogy az ABEV program bezárásakor miden alkalommal rákérdez az adatfile-ok törlésére. Ha egyszer is "Igen"-t választunk, akkor a program törli az összes fájlt az Adat könyvtárból, és visszaállításra már nincs mód.

adatok_torlese adatok_torlese

A publikus ABEV használatának ismertetése.

Vissza a Nyitólapra

Az ABEV nem megfelelően telepített

 

nem_megfeleloen_telepitett nem_megfeleloen_telepitett

A fenti képen látható hibaüzenet akkor jelentkezik, ha nyomtatványt szeretnénk megjelölni elektronikus beküldésre.

Megoldás:

  • A registryben található APEH kulcshoz a felhasználónak legalább írási joggal kell rendelkeznie. (HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\APEH)

Vissza a Nyitólapra

Nyilvános kulcs nem található

nyilvanos_kulcs_nem talalhato nyilvanos_kulcs_nem talalhato

A fenti képen látható hibaüzenet abban az esetben jelentkezik, ha a program számára nem elérhető az Abev 2006 programkönyvtárban lévő abev.asc fájl. Ennek oka lehet, ha az Abev program fájljai megsérültek, vagy az abev.asc fájl hiányzik az Abev 2006 programkönyvtárból.

Megoldási javaslat:

  • Az Abev 2006 programkönyvtár tartalmát (adat, bev, archive, könyvtárak tartalmát, valamint a torzs.dtt, atan.dtt fájlokat) mentese le.

  • Távolítsa el szabályosan a teljes Abev 2006 programot ( a Vezérlőpulton keresztül).

  • Indítsa újra a számítógépet.

  • Telepítse fel az Abev 2006 programot.

  • Másolja be az újonnan létrejött Abev 2006 programkönyvtár megfelelő könyvtáraiba a korábban elmentett adatokat.

 

Publikus ABEV

 

Az ABEV publikus üzemmódban való működtetése csak (teleházakban, művelődési házakban, könyvtárakban, internet kávézókban, stb.) történő használat esetén javasolt. Ez egy olyan új üzemmódot jelent, amely biztosítja, hogy ilyen  típusú helyeken az egymást követő, ugyanazt a számítógépet használó felhasználók ne olvashassák a másik által kitöltött adatokat (adatszolgáltatásokat, bevallásokat).

Az publikus üzemmódba történő átállítást a pabev.exe program segítségével tehetjük meg.

pabev_telepitese pabev_telepitese

A telepítés befejezésekor a következő üzenet látható.

publikus_modba_tesz publikus_modba_tesz

publikus_uzemmod publikus_uzemmod

Normál üzemmódba ugyanígy állíthatjuk vissza az ABEV-et. Futassuk le ismét a pabev.exe programot. Mostmár a következő üzenetek jelennek meg a képernyőn.

visszaall_normal_modba visszaall_normal_modba

normal_uzemmod normal_uzemmod

Vagy telepítés nélkül az abev.ini (ABEV 2006 programkönyvtárban található)  fájlban a publikus=1 értéket állítsa publikus=0 értékre és mentse el a változásokat.

Vissza a Nyitólapra

 

ABEV eltávolítása és az adatok visszamásolása

 

  • Mentse le az Abev2006 mappa teljes tartalmát vagy nevezze át a könyvtárat.

  • Távolítsa el a Vezérlőpultból az Abev 2006 programot ("Programok telepítése és törlése").

  • A "Start/Futtatás" ablakba beírt "regedit" paranccsal lépjen be a "Rendszerleíróadatbázis-szerkesztő"-be.

  • Távolítsa el a "HKEY_CURRENT_USER/Software/APEH kulcsot.

  • Indítsa újra a számítógépet.

  • Telepítse az ABEV keretprogramot.

  • Korábban elmentett Abev2006 mappából másolja át az "Adat" és a "Bev" könyvtár tartalmát, valamint a törzsadatokat tartalmazó torzs.dtt vagy atant.dtt fájlt.

Vissza a Nyitólapra

 

abev.hlp/abev.chm

 

sugo_hianyzik sugo_hianyzik

A képen látható hibaüzenet akkor jelenik meg, ha a Szerviz/Súgó menüpontot vagy az F1 funkció gombot aktíválja, és az ABEVSúgó program nincs telepítve a számítógépre. Megoldás, ha telepíti az ABEVSúgót az APEH honlapról.

Vissza a Nyitólapra

Képernyő felbontás miatti figyelmeztetés

Üzenet az ABEV indításakor jelentkezik:

kepernyo_beallitas kepernyo_beallitas

Beállítása:

Állítsa vissza a képernyő felbontást normál méretre (96 dpi).

Vezérlőpult\Megjelenítés\Megjelenítés tulajdonságai\Beállítások\Speciális\Általános (DPI-beállítás)

A változások a számítógép újraindítását követően lépnek életbe.

Vissza a Nyitólapra