A támogatásra az a magánszemély – ideértve az egyéni vállalkozót, mezőgazdasági őstermelőt is – jogosult, aki kizárólag dízelüzemű, legfeljebb 150 lóerő (110 kilowatt) teljesítményű személygépkocsi üzembentartója, ennek hiányában tulajdonosa a járműnyilvántartás 2026. január 1. napi állapota szerint.
A támogatásra az a magánszemély is jogosult, aki 2026-ban szerzett üzembentartói jogot, ennek hiányában tulajdonjogot és ez a járműnyilvántartásban 2026. szeptember 19-én, azaz a Kormányrendelet[1] hatálybalépésének napján szerepel.
A magánszemélynek csak egy jármű után jár támogatás.
[1] 146/2026 (IX. 18.) Korm. rendelet a dízelüzemű személygépkocsit használó magánszemélyek támogatásáról.
A támogatásra jogosító személygépkocsikat és a támogatásra jogosult magánszemélyek körét a járműnyilvántartásból kapott adatok alapján szűri ki a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (a továbbiakban: NAV) a 2026. január 1-jei és a 2026. szeptember 19-i állapot alapján. A kiutaláshoz szükséges bankszámlaszám és postai cím a NAV nyilvántartása alapján kerül meghatározásra.
Ebben az esetben a támogatásra az jogosult, akinek a nevére a gépjármű forgalmi engedélyét kiállították.
A támogatás összege magánszemélyenként 20 000 forint, ami akkor is csak egy személygépkocsi után jár, ha a magánszemély több, kizárólag dízelüzemű, legfeljebb 150 lóerő (110 kilowatt) teljesítményű személygépkocsi üzembentartói jogával vagy tulajdonjogával rendelkezik.
Nem, a támogatás adómentes, az összeg után a magánszemélynek nem kell személyi jövedelemadót fizetni.
A Magyar Államkincstár (a továbbiakban: Kincstár).
A támogatást a Kincstár automatikusan folyósítja a NAV gépjárműadó-kivetéshez használt adatbázisának adatai alapján, ezért az érintetteknek nem kell kérelmet benyújtaniuk.
A támogatást kétféleképpen lehet megkapni: bankszámlára, vagy postacímre.
Bankszámlára elsősorban az kapja, aki a 2026. évi gépjárműadót átutalással fizette, az ehhez használt bankszámlájára. Aki nem így fizette a gépjárműadót, az is bankszámlára kapja a támogatást, ha a NAV-nak van adata arról, hogy mi a bankszámlaszáma. (Pl. korábban kért rá kiutalást.)
Postán kapja meg a támogatást az, akinek a bankszámlaszámát a NAV nem ismeri. Ilyenkor a NAV elsősorban a nyilvántartásában szereplő levelezési címre küldi a támogatást, ha ilyet nem tart nyilván, akkor a magánszemély tartózkodási címére, ennek hiányában pedig az állandó lakcímére. Azt, hogy a NAV nyilvántartásában Önről milyen címadatok szerepelnek, teljeskörűen (valamennyi címére kiterjedően) a NAV Ügyfélportálján a „Saját adatok” szolgáltatásban indított „Saját adatok letöltése” funkció (pdf formátumban történő adatlekérés) használatával ellenőrizheti.
A NAV Ügyfélportálon a Saját adatok csempén a Bővebb információ, majd a Részletek gomb megnyomását követően az oldal aljára legörgetve szerepel a lenyitható „Címek” felirat. Amennyiben a nyilvántartásban többféle cím is szerepel és azok érvényesek, úgy azok itt megjelenítésre kerülnek. Javasolt figyelmet fordítani arra, hogy a tartózkodási hely meghatározott időre kerül csak bejegyzésre, amelynek érvényessége a lakcímkártyán megtekinthető.
Személygépkocsi a személyszállítás céljára készült olyan gépkocsi, amelyben legfeljebb kilenc állandó ülőhely van, és ebbe a vezető ülését is bele kell érteni. A motorkerékpár nem számít személygépkocsinak.
A Kincstár fő szabály szerint négy részletben folyósítja a dízeltámogatást: 2026. szeptember 30., 2026. október 30., 2026. november 13. és 2026. december 7. napján. Azoknak a jogosultaknak, akik a támogatásra jogosító személygépkocsinak már 2026. január 1-jén üzembentartói vagy tulajdonosai, az első részletet 2026. szeptember 30-án folyósítja a Kincstár.
Ettől eltérően az első kéthavi részletet 2026. október 30-ig utalja a Kincstár azoknak, akik a támogatásra jogosító személygépkocsi üzembentartói jogát, üzembentartó hiányában tulajdonjogát 2026. január 1-jét követően szerezték meg, és e jogukat 2026. szeptember 19-ig már tartalmazza a nyilvántartás.
A Kincstár a dízeltámogatást elsősorban a magánszemély 2026. évi gépjárműadó megfizetése során használt bankszámlájára utalja. Ha a dízeltámogatásra jogosult a gépjárműadó megfizetését nem utalással teljesítette, akkor a támogatás a magánszemély egyéb, a NAV-nál rendelkezésre álló bankszámlaszámára kerül kiutalásra.
Ha a jogosultnak nincs a NAV-nál nyilvántartott bankszámlája, a dízeltámogatást a Kincstár kifizetési utalvánnyal postai úton (postai kézbesítéssel) juttatja el a támogatásra jogosultnak a NAV nyilvántartásában szereplő levelezési címére, ennek hiányában a tartózkodási helyére vagy állandó lakcímére.
Igen, abban az esetben kaphat támogatást, ha 2026. szeptember 19-ig bekerült a nyilvántartásba az üzembentartói, ennek hiányában tulajdonjoga.
Igen, abban az esetben, ha a járműnyilvántartásban 2026. január 1-jén Ön még üzemben tartója, üzembentartó hiányában tulajdonosa volt az autónak.
Ha az új tulajdonost vagy üzembentartót bejegyzik a nyilvántartásba szeptember 19-ig, akkor nem kaphat támogatást, aki 2026. január 1-je után vásárolt dízel autót, majd eladta.