Betűméret növeléseBetűméret csökkentése
Ügyfélkapcsolatok fejlesztése (EKOP-2.1.13-2012-2012-0001)
2015.10.06.
Archív: 2019.04.06.

AZ EKOP-2.1.13-2012-2012-0001 AZONOSÍTÓSZÁMÚ „ÜGYFÉLKAPCSOLATOK FEJLESZTÉSE” KIEMELT PROJEKT 2014. OKTÓBER 31-ÉN SIKERESEN ZÁRULT.

Az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával megvalósuló EKOP-2.1.13 „Ügyfélkapcsolatok fejlesztése” kiemelt projekt fejlesztései 2012. szeptember 15 – 2014. október 31. között történtek, a megvalósítási időszakban felmerült és igénybe vett támogatási összeg összesen bruttó 2.502.155.044,- Ft volt. A projekt keretében megvalósult informatikai beszerzések, fejlesztések összességében a közigazgatás szolgáltató jellegének erősítését, az esélyegyenlőség előmozdítását és az adminisztratív terhek csökkentését célozták, célcsoportjai az adózók, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV), valamint társintézményei voltak.

A 2012. szeptember 26-án aláírt Támogatási Szerződés eredetileg bruttó 1.999.274.000,- Ft-ban határozta meg a projekt keretében elszámolható költségek összegét. A 1626/2013. (IX. 5.) Kormány határozat lehetővé tette a támogatási összeg 2,62 milliárd forintra történő módosítását. A Támogatási Szerződés módosítások értelmében a támogatás keretösszege végül bruttó 2.587.105.040,- Ft-ra, a projektzárás időpontja 2014. október 31-re módosult.

Elért eredmények:

A projekt keretében lebonyolított beszerzések és végrehajtott feladatok eredményeként a NAV ügyfeleinek nyújtott szolgáltatásai körében és minőségében is további fejlődést sikerült elérni, erősítve ezzel a szolgáltató jelleget, ugyanakkor csökkentve az ügyfelekre háruló adminisztrációs terheket.

A projektben a szakmai és ügyfél igények alapján megvalósított fejlesztések eredményeként:

  • Bővült az elektronikus csatornákon intézhető, illetve az automatikusan kiszolgálható ügyek száma.

  • A folyószámla adatok lekérdezhetősége és formátumai bővültek, ügyfélbarátabbá váltak.

  • Automatikus – ugyanakkor lemondható – értesítések révén emelkedett az ügyfelek elektronikus ügyekben történő tájékoztatási szintje.

  • A NAV-nál nyilvántartott törzsadatok Általános Nyomtatványkitöltő programba történő letöltésének és felhasználásának lehetőségével mind az ügyfelek adminisztratív terhei, mind a hibás bevallások száma csökken.

  • Egységes felületről elérhetővé váltak az adó- és vámoldali elektronikus szolgáltatások.

  • Új elektronikus funkció bevezetésével egyszerűsödött az adóügyek elektronikus intézésére vonatkozó állandó meghatalmazások kezelése.

A projektben végrehajtott infrastrukturális fejlesztések révén jelentős mértékben javult az ügyfeleket kiszolgáló informatikai rendszerek kapacitása és üzembiztonsága