X

Tisztelt Ügyfelünk!

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy ha a NAV következő oldalain 2018. január 1-je után közzétett tájékoztatóknak megfelelően jár el, akkor az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény 247. §-a alapján jogkövetkezmény az Ön részére nem állapítható meg. A fentiek alkalmazása az esetleges adóhiány megfizetése alól nem mentesít.

Nemzeti Adó- és Vámhivatal

X
  • Közérdekű adatok
  • Sajtószoba
  • Ügyfélszolgálatok
  • Igazgatóságok
  • Kapcsolat
  • Magánszemélyek
    • Adószámmal nem rendelkező
    • Adószámmal rendelkező nem áfaalany
    • Adószámmal rendelkező, áfafizetésre nem kötelezett
    • Áfafizetésre kötelezett
  • Egyéni vállalkozók
    • Áfafizetésre nem kötelezett
    • Áfafizetésre kötelezett
    • Áfaalany
    • Egyéni vállalkozók nyilvántartása
  • Társaságok
    • Áfafizetésre nem kötelezett
    • Áfafizetésre kötelezett
    • Kivaalany
    • Non-profit
  • Kiemelt adózók
  • Adó
    • Adószámla
    • Adózás rendje
    • Adózási kérdés
    • Általános forgalmi adó
    • Egyéb kötelezettség és költségvetési támogatás
    • Egyszerűsített vállalkozói adó
    • Energiaadó
    • Illetékek
    • Jövedéki adó
      • EMCS
      • Jogszabályok
      • Tájékoztatók, információk
        • Dohánygyártmányok kiskereskedelmi eladási ára
        • Brent napi jegyzési adatok alapján meghatározott átlagár
        • Jövedéki adó fajtakódok és Jöt. szerinti jogcímkódok
        • Engedélyes, illetve nyilvántartásba vett jövedéki alanyok
        • Dohánygyártmány nyomonkövetési azonosító kibocsátójának adatai
        • Tájékoztatók
      • Trafiktörvény
        • Közérdekű információk
        • Érdeklődőknek
    • Kisadózó vállalkozások tételes adója (kata)
    • Kisvállalati adó (kiva)
    • Különadó
    • Megállapodások, egyezségek
    • Népegészségügyi termékadó
    • Regisztrációs adó
    • Személyi jövedelemadó
    • Szociális hozzájárulási adó
    • Társadalombiztosítás
    • Társasági adó
    • Távközlési adó
    • Egyéb
    • Hagyományos pénztárgépek, taxaméterek
    • Online pénztárgépek friss
    • Online pénztárgépek
      • Üzemeltetők
      • Szervizek, műszerészek
      • Gyártók, forgalmazók
  • Vám
    • Váminformációk
      • AEO (engedélyezett gazdálkodó)
      • ATA eljárások
      • Áruosztályozás
        • EBTI3
        • Áruosztályozáshoz szükséges adatbázisok
        • Kombinált Nómenklatúra
        • Tájékoztatók/ Hirdetmények
        • Tarifális vonatkozású Országos Parancsnoki tájékoztatók/NAV elnökének tájékoztatói
      • Behozatal
      • Beléptetés
      • Egységes vámokmány kitöltési útmutatója
      • EORI-szám
      • Gazdasági vámeljárások
      • Kiléptetés
        • Kiléptetés
      • Kivitel
      • Nem kereskedelmi forgalom
      • Származás
      • Szellemi tulajdonjogok védelme
      • Vámérték
      • Vámfizetés
      • Vámudvarok
      • Egyéb
    • E-kereskedelem
    • BREXIT információk
    • Határforgalom
    • Környezetvédelmi termékdíj
    • Felderítési eredmények
    • Fémkereskedelem
      • Hulladékgazdálkodás
      • Hírek
      • Jogszabályok
      • Segédletek
      • Engedélyesek frissített listája
      • Eltulajdonított tárgyak
      • Piaci érték
        • Ld - Piaci érték
    • Külföldi gépjárművek gépjármű adója
    • Végrehajtás - Árverés
    • Egyéb
  • Bűnügy
    • Szervezet
    • Elérhetőségek
    • Bűncselekmények
    • Eredményeink
  • Pénzmosás
    • Nemzeti Kockázatelemzés
      • Ld - Nemzeti Kockázatelemzés
    • A pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása elleni intézményrendszer
    • Pénzmosás és Terrorizmusfinanszírozás Elleni Iroda
    • Bejelentés
    • Elemző-értékelő tevékenység
    • Pmt. és Kit. szerinti elektronikus bejelentés
    • Pmt. és Kit. szerinti kijelölt személyre vonatkozó tájékoztatás
    • Éves jelentések, féléves tájékoztatók
    • A terrorizmus finanszírozása elleni küzdelem
    • Pénzügyi és vagyoni korlátozó intézkedések
    • Felügyeleti tevékenység
      • Tájékoztatók
      • Típusszabályzatok
      • Határozatok közzététele
    • Hasznos linkek, dokumentumok
    • Jogforrások
      • Nemzeti Jogforrások
      • Nemzetközi jogforrások
  • OLAF
    • Bemutatkozás
    • OLAF Koordinációs Iroda
    • Szakértői tevékenység
    • Szabályozási háttér
    • Dokumentumtár
      • Ld - Dokumentumtár
    • Hasznos linkek
    • Elérhetőségek
    • Hírek
      • Ld - Hírek
  • KEKI
    • Vezetők
    • Alaptevékenység, feladat
    • ÁBPE képzések
    • Pénzügyőr Zenekar
      • Bemutatkozás
      • Karmesterek
      • Zenekari formációk
      • Koncertkalendárium
      • Kiadványok
      • Elérhetőség
    • Pénzügyőr- és Adózástörténeti Múzeum
      • Múzeumtörténet
      • Schiffer-villa
      • Információ
      • Eseménynaptár
      • Publikációk
      • Felhívás
      • Rólunk írták
    • Hírek
  • Együttműködő szervek
Főlap▶OLAF

 

Az EU költségvetésének védelme


Az OLAF Koordinációs Iroda bemutatásához elengedhetetlen, hogy tisztában legyünk az Európai Csalásellenes Hivatal,vagyis az OLAF küldetésével, feladataival. Az OLAF uniós szervezet, amely az Európai Bizottság szervezetén belül működik. Fő célja és feladata az Európai Unió pénzügyi érdekeinek védelme, valamint a csalás, a korrupció és egyéb pénzügyi vonatkozású jogellenes tevékenységek elleni küzdelem, beleértve az európai intézményekben elkövetett súlyos hivatali mulasztásokat is.


Az unió pénzügyi érdekei védelmének jelentősége akkor válik nyilvánvalóvá, amikor megvizsgáljuk, hogy honnan is származik az pénz, ami a tagállamokban, s így Magyarországon is megjelenik például az uniós fejlesztési források formájában. Az unió költségvetése, hasonlóan az egyes országok költségvetéséhez, bevételi és kiadási oldalból áll. Az unió költségvetésének bevételi forrásaiból (különböző vámok, lefölözések és illetékek, áfa befizetések, GNI alapú befizetések, bírságok, stb.) származó pénzek kerülnek felosztásra a kiadási tételek között, amelyek hozzávetőlegesen 80%-át a tagállamok bonyolítják le. Az unió költségvetése meghaladja a száz milliárd eurót, amely az uniós adófizetők pénze, tehát a mi pénzünk. Elengedhetetlen tehát, hogy az uniós források felhasználása szigorú és átlátható módon történjen meg.


Az OLAF ennek a célnak az elősegítése érdekében jött létre, az uniós adófizetők pénzét védi, biztosítva, hogy ezen pénzeszközöket megfelelő módon költsék el, az EU maradéktalanul hozzájusson az őt megillető bevételekhez, az egyes országok szabályosan használják fel a támogatásokat, valamint az EU alkalmazottai az előírásoknak megfelelően viselkedjenek. Mindannyiunk életét pozitívan befolyásolhatja, ha a különböző támogatások formájában kifizetett közpénzekből minden eurót ténylegesen – a költséghatékonyság elvét is figyelembe véve – a hatályos szabályoknak megfelelően, az EU-s célkitűzések megvalósítására, vagyis például az infrastruktúra fejlesztésére, a társadalmi különbségek csökkentésére, az elmaradottabb régiók felzárkóztatására, a gazdaság fellendítésére, környezetbarát beruházások végrehajtására költenek el.

Az OLAF azonban nem egyedüli és kizárólagos őre az uniós pénzeknek, a tagállamok számára előírt kötelezettség, hogy legalább ugyanazzal a szigorral és eszköztárral védjék e forrásokat, mint ahogy védik a saját, hazai költségvetésüket. Ez egy olyan fontos alaptétel, amely egyrészt a szubszidiaritás elvével is összefügg, másrészt összekapcsolja az adófizetők pénzéből származó uniós és nemzeti költségvetés feletti őrködés igényét. Az OLAF és a tagállamok, pontosabban a tagállamok szervezetei és hatóságai szoros együttműködésben minden lehetséges eszközzel fellépnek az unió pénzügyi érdekeit sértő magatartások visszaszorítása érdekében, illetve a már megtörtént esetek hatékony feltárása és a szükséges korrekciós intézkedések megtétele érdekében. Ebben az együttműködésben jelenik meg az OLAF Koordinációs Iroda is.

Feladatai eredményes ellátásával az OLAF és a munkáját támogató tagállami szervezetek hozzájárulnak ahhoz, hogy az EU adófizetőinek pénzét a lehető leghasznosabb módon használják fel. Fontos megjegyezni, hogy a jelenlegi, gazdasági szempontból kihívásokat jelentő időszakban a pénzügyi érdekek védelme, az OLAF eredményes működésének biztosítása nagyobb jelentőséggel bír, mint a korábbi évek során bármikor.

 

OLAF Koordinációs Iroda, azaz AFCOS



Mit is takar az AFCOS rövidítés? Az angol mozaikszó a Csalásellenes Koordinációs Szolgálatnak felel meg (Anti-Fraud Coordination Service), mely a 2004-től csatlakozott tagállamok és a jelenlegi tagjelölt országok mindegyikében megtalálható szervezet. Magyarországon az AFCOS feladatait és funkcióját az OLAF Koordinációs Iroda látja el. Az OLAF 1999-es megalakulását követően született meg az az elképzelés, mely szerint nagyban hozzájárulna az OLAF uniós költségvetést védő tevékenységéhez egy olyan összekötő pont kialakítása, amely az OLAF és a tagállamok illetékes szervezetei és hatóságai közötti együttműködést könnyítené meg. Ez az igény több forrásból is táplálkozott. Az unió költségvetésének megfelelő végrehajtásáért, a forrásokkal kapcsolatos visszaélések megakadályozásáéért és kezeléséért a Bizottság és a tagállam felel, ezért szükséges a tagállamok intenzív részvétele ebben a feladatban. A bővülő unió egyre több partnerszervezetet jelentett az OLAF számára, így egyre nehézkesebbé vált a kapcsolattartás, az igen változatos uniós forráskezelő struktúrákban az illetékes tagállami szervezetnek a beazonosítása, amelyik az adott kérdésben az OLAF-fal együtt tud működni. A kapcsolattartás pedig kiemelten fontos abban az időszakban, amikor egy ország tagjelölt státuszba kerül, s elkezdheti a csatlakozásra felkészítő források felhasználását. A fent jelzett problémákra válaszul megszületett az egycsatornás információ-elosztó rendszer, azaz az AFCOS alapötlete. Az AFCOS-ok létrehozása mind az adott ország, mind pedig az OLAF számára könnyebbséget hozott az együttműködésben, hiszen az OLAF-nak elég csupán az adott országban működő AFCOS-hoz fordulni, aki az konkrét ügyben egyértelműen azonosítani tudja az illetékes tagállami szervezetet.
Az AFCOS eredeti, egycsatornás információ-elosztó rendszer gondolata azonban hatalmasat fejlődött, ugyanis 2002-ben az OLAF kidolgozta az AFCOS végleges és máig is érvényes koncepcióját, amely sokkal nagyobb felelősséget és sokkal több feladatot rendelt ezen szervezetek hatáskörébe. Ez abból a felismerésből fakadt, hogy e szervezetek működési területe szélesebb annál, minthogy a Bizottság és a tagállamok között egyszerű kapcsolattartóként működjenek, és ennek megfelelően jóval szélesebb körű koordinációs tevékenységgel kell rendelkezniük.

Az alapkoncepció alapján az AFCOS-nak felhatalmazással kell rendelkeznie az országon belül minden, a Közösségek pénzügyi érdekeinek védelméhez kapcsolódó jogi, adminisztratív és operatív kötelezettség és tevékenység koordinációjára, valamint az OLAF és a tagállamok közötti együttműködés biztosítására.


Hasznos linkek2020.09.22.

Szakértői tevékenység2020.09.22.

pdf
A Bizottság csalás elleni stratégiája.pdf2020.09.22.

OLAF Koordinációs Iroda2020.09.22.

(Angol elnevezése: Anti-Fraud Coordination Service – AFCOS)


Szabályozási háttér2020.09.22.

Bemutatkozás2020.09.22.

pdf
SAKA_szabálytalansági_jelentés_Kitöltési_Útmutató2020.07.07.

pdf
Szakmai segédlet a szabálytalanságok jelentéséhez2020.07.07.

pdf
Az OLAF 2017. évi nagyszabású vizsgálataival több összetett csalási konstrukció felszámolásához járult hozzá2018.06.18.

Az OLAF Koordinációs Iroda elérhetőségei2016.10.28.

pdf
Az OLAF sikeresen küzdött a határokon átnyúló csalások ellen és rekordszámú vizsgálatot zárt le 2015-ben2016.05.31.

KIEMELT TÉMÁK
  • ÚJ TBJ
  • EKÁER
  • Online Számla
NAV Online
Hívja a 1819-et!
Ügyfélszolgálati
időpont foglalása
SZJA
ADÓPERCEK
Országos példatár
UTASTÁJÉKOZTATÓ
2020
INTERNETES
VÁSÁRLÁS
Tájékoztatók
  • Üzemszünetek
  • eBEV-portál
  • Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazás
  • Nyomtatványkitöltő programok
  • Letöltések - egyéb
  • E-bevallás, Java
TÁJÉKOZTATÓK
  • Információs füzetek
  • Szabályzók
  • Kiadványok
  • Álláspályázatok
  • GYIK
KAPCSOLAT
magyarorszag.hu

Határidők
előző2021. ápriliskövetkező
HKSzCsPSzV
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
ADÓtraffipax
Tudjon róla!
Segíthet!
Mentorálás
BREXIT
információk
SZOLGÁLTATÁSOK
  • Közérdekű bejelentés, panasz
  • Adóelőleg-nyilatkozat 2021
  • Személyes adónaptár
  • Hírlevél-regisztráció
  • Adatbázisok
  • Több adatbázis együttes lekérdezője
  • Hirdetmények
  • Elveszett okmányok bejelentése
  • Szolgáltatások
  • Szja 1+1%
  • Közösségi adószámok megerősítése
  • Távolról is nyújtható szolgáltatások (MOSS)
Megyei
rendezvények
Alkalmazható üzemanyagárak

február (Ft/l)

ESZ-95 ólmozatlan
motorbenzin

419

Gázolaj

439

Keverék

456

LPG autógáz

259

Bővebben

EU támogatások
A NAV weboldalai szerzői jogvédelem alatt állnak.
A honlapon szereplő információk változatlan tartalommal és formában szabadon terjeszthetők.

Kapcsolatfelvétel | Archív oldalak | További honlapok | Általános adatkezelési tájékoztató | Impresszum | Közadatkereső | Akadálymentesítés
1054 Budapest, Széchenyi u. 2. - Telefon: +36 (1) 428-5100 - Fax:+36 (1) 428-5509
Az oldal cookie-kat használ, hogy minél több hasznos funkciót biztosítson a látogatóknak. Részletek
Süti tájékoztató letöltése (.pdf) Adatvédelmi tájékoztató Süti beállítások