Átmenetileg zárva tartnak a NAV-ablakok

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal Komárom-Esztergom megyei NAV-ablakai (Kisbér, Komárom, Oroszlány, Tata) további intézkedésig ideiglenesen zárva tartanak. A tatabányai központi ügyfélszolgálat és az esztergomi kirendeltség nyitvatartási ideje is korlátozottabb.

A járványhelyzetben a NAV igyekszik minimalizálni az ügyfeleire és munkatársaira ható kockázatokat. A hivatal, az Operatív Törzs ajánlásaival összhangban változtatott ügyfélfogadási gyakorlatán és a várakozókat ütemezetten fogadja. Ez azt jelenti, hogy az ügyféltérben egyszerre csak annyi ügyfél tartózkodhat, ahány ügyfélszolgálati ablak nyitva van.

Március 19-től, csütörtöktől Komárom-Esztergom megyében kizárólag a tatabányai központi ügyfélszolgálat és az esztergomi kirendeltség fogad ügyfeleket. Az ügyfélfogadási idő a központi ügyfélszolgálaton is csökkent, hétfőnként és szerdánként csak 16 óráig tart nyitva.

A kisbéri, komáromi, oroszlányi és a tatai NAV-ablakok további intézkedésig zárva tartanak.

Az adóügyek döntő többsége elektronikusan is intézhető, ezért a hivatal kéri ügyfeleit, hogy válasszák az elektronikus vagy telefonos ügyintézést. A NAV honlapján, a nyitólapon már elérhetők különböző, az adózókat veszélyhelyzetben segítő információk. A hivatal egyszerűen letölthető és nyomtatható formátumban, pdf-ben is közzétett néhány gyakran használt nyomtatványt. Emellett többek között elérhető egy, a külföldön dolgozó, onnan hazaérkező ügyfeleknek szóló tájékoztatás.

A NAV általános tájékoztatórendszere, a NAV Infóvonal a 1819-es telefonszámon hívható.

A kialakult helyzetre tekintettel, a korlátozott személyes ügyintézési lehetőségek miatt mind az ügyfelek, mind a hivatal közös érdeke a minél egyszerűbb, rugalmasabb ügyintézés. Ehhez szükséges, hogy az ügyfelek beadványaikon – legyen az postán küldött papír alapú, vagy akár elektronikusan benyújtott bevallás, adatlap, ePapír beadvány – adják meg telefonos elérhetőségüket a minél gyorsabb és egyszerűbb kapcsolatfelvétel érdekében.