Érdemes az ügyfélkaputárhelyet rendszeresen megnézni

A teljes közigazgatásban, így a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál (NAV) is 2018. január 1-jétől általánossá vált az elektronikus ügyintézés. Van, akinek kötelező és van, aki szabadon eldöntheti. Amíg a gazdálkodó szervezetek és az egyéni vállalkozók elektronikus kapcsolattartásra kötelezettek, addig a magánemberek maguk dönthetik el, hogy élnek-e a digitalizáció adta lehetőséggel.

Azoknak, akik nem végeznek vállalkozási tevékenységet, nem kötelező az adóügyeiket elektronikusan intézniük, velük elsődlegesen papíralapon kommunikál a NAV. Ha azonban valaki rendelkezik KÜNY-tárhellyel (azaz már regisztrált az Ügyfélkapura), számítson arra, hogy a NAV az értesítéseket elsődlegesen ezen a csatornán keresztül elektronikusan juttatja el a jövőben. Így többek között a vagyonszerzési ügyekben kiadott fizetési meghagyások is elektronikusan érkeznek.

Amikor az ügyfél a küldeményt átveszi, azaz megnyitja az elektronikus levelet, azzal az irat kézbesítettnek minősül, és az abban foglalt határidők megkezdődnek. Ha a nem vállalkozó természetes személy a KÜNY-tárhelyét bejelentette a Rendelkezési Nyilvántartásba, akkor a fizetési meghagyás kézbesítettnek minősül akkor is, ha azt az ügyfél kétszeri értesítés ellenére sem nyitja meg. Ilyen bejelentés nélkül a kétszeri értesítés ellenére meg nem nyitott fizetési meghagyást a NAV postai úton is megküldi az ügyfélnek.

Ezért érdemes a tárhelyet időről-időre felkeresni és ellenőrizni.

A fizetési meghagyásban szereplő illeték átutalással, bankkártyával a NAV ügyfélszolgálatain vagy csekken (készpénzátutalási megbízással) is befizethető. Csekk igényelhető a NAV honlapjáról (nav.gov.hu) elérhető nyomtatványon, előzetes regisztrációt követően a 06-80/20-21-22-es telefonszámon a „0” menüpontban vagy személyesen az ügyfélszolgálatokon.