Telefonon is intézhetők egyes adóügyek

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal Ügyfél-tájékoztató és Ügyintéző Rendszerével bizonyos adóügyeket telefonon is el lehet intézni, ami az ügyfélkapu mellett szintén egy kényelmes és gyors ügyintézési lehetőség. További előnye, hogy a NAV munkatársa közvetlenül segíteni tud a felmerülő kérdésekben. A 06-80/20-21-22-es szám ingyenesen hívható, a telefonos ügyintézéshez előzetes regisztráció szükséges.

Az ügyfélszolgálatok felkeresése helyett bizonyos adóügyeket egyszerűen, egy telefonhívással is el lehet intézni. A telefonos ügyintézéshez mindössze ügyfélazonosító-szám (PIN kód) vagy részleges kódú telefonos azonosítás szükséges. Ügyfélazonosító-számot a NAV-tól lehet igényelni a TEL nyomtatványon ügyfélkapun vagy személyesen benyújtva,  míg  részleges kódú telefonos azonosító a kormányablakokban, okmányirodákban kérhető.

A telefonos ügyintéző rendszerben többek között javítható a papíron is benyújtható, hibás bevallás, kérhető adó- és jövedelemigazolás, adónemek közötti átvezetés, be lehet jelenteni levelezési címet és az egészségügyi szolgáltatási járulék fizetésére is egyszerűen be lehet jelentkezni. Egyedi tájékoztatás kérhető az adószámla-egyenlegről, illetve az érintettek meggyőződhetnek az ellenőrzés tényéről és minősítésükkel kapcsolatban is érdeklődhetnek.

A NAV Ügyfél-tájékoztató és Ügyintéző Rendszerében nemcsak saját adóügyben, hanem képviselőként más ügyében is el lehet járni meghatalmazással. Telefonos ügyintézéshez szükséges meghatalmazást az Egységes Képviseleti Adatlap (EGYKE) benyújtásával lehet adni.

A telefonos ügyintéző rendszer hétfőtől csütörtökig 8 óra 30 perctől 16 óráig, pénteken 8 óra 30 perctől 13 óra 30 percig várja az ügyfelek hívását.

Általános tájékoztatás előzetes regisztráció nélkül is kérhető a NAV Infóvonalán, a szintén ingyenesen hívható 1819-es telefonszámon.

Részletes tájékoztatás a NAV honlapján, a 33. számú információs füzetben olvasható.