1. KÉR címtörzsből történő kiválasztással
A KÉR címtörzsben szereplő szervek – KÉR kötelezett és a kölcsönös megállapodás
alapján rögzített szervek egyaránt – közvetlenül kiválaszthatják és címezhetik
a NAV valamennyi szervét. A KÉR címtörzsből történő elérésre két hivatali kaput
biztosít a NAV az alábbi megbontásban és kiválasztási szabályokkal:
-
NAVKER hivatali kapun keresztül címezhető a NAV Bűnügyi Főigazgatósága és területi
szervei kivételével bármely NAV szerv a szabálysértési ügyeken kívül valamennyi
eljárásban (1. melléklet szerinti elérhetőségek alapján).
-
NAVBFIG hivatali kapun keresztül címezhető a NAV Bűnügyi Főigazgatósága és területi
szervei, illetve NAV adó- és vámigazgatóságai szabálysértési ügyekben (2. melléklet
szerinti elérhetőségek alapján).
A KÉR küldés során mindkét hivatali kapun szabályos KRX formátumú dokumentum
beküldése szükséges.
2. Közvetlenül a hivatali kapu megcímzésével
A KÉR címtörzset kezelni nem tudó együttműködő szervek részére a NAV hivatali
kapuk az alábbi címen és módon érhetők el, amennyiben a feladó szerv nem ügyféli
minőségében kíván eljárni a NAV felé (az együttműködő szervek részéről a NAV adó-
és vámügyekben történő megkereshetőségének lehetőségeiről önálló tájékoztató anyag
került kihelyezésre a honlapon).
-
NAVKER hivatali kapun (azonosítószáma: 620762721) keresztül címezhető a NAV Bűnügyi Főigazgatósága és területi szervei kivételével
bármely NAV szerv a szabálysértési ügyeken kívül valamennyi eljárásban.
-
NAVBFIG hivatali kapun (azonosítószáma: 149596320) keresztül címezhető a NAV Bűnügyi Főigazgatósága és területi szervei illetve
a NAV adó- és vámigazgatóságai szabálysértési ügyekben.
A két hivatali kapun – közvetlen címzés illetve KÉR címtörzsből történő kiválasztás
esetén egyaránt – az elektronikus ügyintézés részletszabályairól szóló 451/2016.
(XII. 19.) Korm. rendelet 1. mellékletében szereplő valamennyi dokumentumformátum
beküldhető.
A NAVKER hivatali kapu 2. pont szerinti közvetlen címzésére 2019. március 21-től
van lehetőség, ugyanakkor ebben az esetben kérjük a címzett NAV szervhez tartozó,
a tájékoztatás 1. melléklet B oszlopában szereplő KÉR azonosító mező értékét feltüntetni
a NISZ Zrt. felületén található Megjegyzés mezőben abból a célból, hogy a küldemény
közvetlenül a címzett NAV szerv részére érkezzen meg.
Amennyiben nem közvetlenül a NISZ Zrt. felületéről – nem webes elérésű hivatali
kapuról – történik a beküldés, akkor az információ elhelyezése (a címzett NAV
szerv KÉR azonosítójának megjelenítése) a küldő fél általi informatikai fejlesztést
igényelhet.
Gépi interfészt használó szervezet esetén a NISZ Zrt. által kiadott Biztonságos
Kézbesítési Szolgáltatás BKSZ interfész-specifikációban (https://szeusz.gov.hu/bksz) található csoportos dokumentum feltöltést megvalósító funkcióhívások valamelyikében
definiált „Megjegyzes” paramétert kell a címzett NAV szerv érvényes KÉR azonosítójával ellátni.
Kérjük, hogy amennyiben a beküldendő fájl nem tartalmazza a beazonosításhoz szükséges
adatokat (pl. egy fotó, vagy video anyag beküldése), akkor a befogadáshoz, nyilvántartásba
vételhez szükséges adatokat kísérőlevélben szíveskedjenek rögzíteni, amely mellékleteként
kérjük ezen fájlok beküldését.
A https://ugyintezes.magyarorszag.hu/szolgaltatasok/hivatallista.html oldalon a Nemzeti Adó- és Vámhivatal elérhető többi (1. és 2. pontokban nem
említett) hivatali kapuja speciális feladatok ellátását szolgálja, így azokon
nincs lehetőség a fenti dokumentumok befogadására.
3. Kétoldalú megállapodáson alapuló beküldéssel
A fentiektől eltérő formátumú dokumentumok befogadására a NAV és a küldő szerv
közötti kétoldalú megállapodás megkötése és az azt követő kölcsönös informatikai
fejlesztés megvalósítását követően van mód. A kétoldalú megállapodás megkötése
iránti igényt hivatalos iratban, a NAV Vezetőjének címzett megkeresésben kérjük
kezdeményezni.
4. ÁNYK formanyomtatvány beküldésével
Abban az esetben, amennyiben az adott célra a NAV által rendszeresített nyomtatvány
került kialakításra, akkor annak a nyomtatványkitöltő programban történő elkészítését
és aláírását követően NAV hivatali kapura (azonosítószáma: 518124715) kell beküldeni. ÁNYK nyomtatvány hivatali kapuról történő beküldése általában
akkor lehet szükséges, ha az együttműködő szerv az adott eljárásban a NAV ügyfeleként
jár el.
5. Egyéb elérhetőségek
A NAV a honlapján szereplő Általános közzétételi listában szereplő elérhetőségek
akkor alkalmazhatóak, ha az adott ügy intézéséhez nem szükséges az Eüsztv. szerinti
elektronikus kapcsolattartás.