Jogosultak köre |
Jogosult az, aki egyéni vállalkozói tevékenységet folytat (már működő egyéni vállalkozó).
Hol intézhető |
Az egyéni vállalkozó az egyéni vállalkozók nyilvántartásában szereplő adatainak megváltozását az ügyfélkapun történő belépést követően a Webes Ügysegéden keresztül jelentheti be.
Szükséges iratok |
A Webes Ügysegéden keresztül történő elektronikus ügyintézéshez nem szükségesek iratok.
További információ |
További információ telefonon a NAV Infóvonalán a 1819-es számon vagy személyesen a NAV ügyfélszolgálatain kérhető.
Ügyintézési idő |
Sürgősségi eljárásra nincs mód. Ha a bejelentő a Webes Ügysegéden található változás-bejelentési űrlapot megfelelően töltötte ki, a nyilvántartást vezető szerv a megváltozott adatokat haladéktalanul, automatikusan, az e célra rendszeresített elektronikus rendszeren keresztül nyilvántartásba veszi, és a Webes Ügysegéden keresztül megküldi a bejelentő részére a nyilvántartásba bejegyzett, megváltozott adatokat tartalmazó értesítést.
Érdemes tudni |
Az egyéni vállalkozó – természetes személyazonosító adatai (név, születési helye, születési ideje, anyja neve), lakcíme és állampolgársági adatai kivételével – az egyéni vállalkozók nyilvántartásában szereplő adatainak megváltozását a változástól számított tizenöt napon belül köteles az e célra rendszeresített elektronikus űrlapon (változás-bejelentési űrlap) a Webes Ügysegéden keresztül bejelenteni.
Az adózási nyilatkozatok (pl. áfa-nyilatkozatok) változását továbbra is a 20T101E jelű űrlapon keresztül vagy az Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazásban (ONYA) is kitölthető „Egyéni vállalkozó bejelentése” elnevezésű szolgáltatással kell bejelenteni. Célszerű az ONYA használata bármely adat- és változásbejelentés esetén, mert az ONYA szolgáltatásai azonnali visszajelzést adnak a bejelentések eredményéről, és esetleges hibáiról, hiányosságairól.
A Webes Ügysegéden keresztül megtett adatváltozás-bejelentés akkor tekinthető eredményesnek, ha a megváltozott adatok nyilvántartásban való rögzítése megtörtént. Az erről szóló értesítés a Webes Ügysegéd felületén elérhető, onnan letölthető. A bejelentett adatok ellenőrizhetőek az Egyéni Vállalkozók Nyilvántartásában.
Elektronikus ügyintézés
Kizárólag elektronikus úton – a Webes Ügysegéden keresztül – kezdeményezhető az adatváltozás bejelentése.
A Webes Ügysegéd használatának általános feltételei
Bejelentkezés
A Webes Ügysegéd a Központi Azonosítási Ügynök (röviden: KAÜ) szolgáltatáson keresztül vehető igénybe, tehát
szükséges rendelkeznie.
Ügyfélkapu-regisztrációt igényelhet személyesen bármely okmányirodai- és kormányablak ügyfélszolgálaton, a NAV kiemelt ügyfélszolgálatain, egyes postahivatalokban, illetve elektronikus úton – amennyiben Ön rendelkezik 2016. január 1-jét követően kiállított, tároló elemmel ellátott személyazonosító igazolvánnyal – az ugyfelkapu.gov.hu webes felületen.
Telefonos Azonosítási szolgáltatásra vonatkozó regisztrációt igényelhet személyesen bármely okmányirodai- és kormányablak-ügyfélszolgálaton.
A KAÜ-szolgáltatással kapcsolatos kérdéseivel forduljon bizalommal a 1818-as hívószámon elérhető Kormányzati Ügyfélvonalhoz.
Az ügyintézés menete
Új bejelentés, illetve kérelem indítása és bejelentkezés
Új kérelem/bejelentés/nyilatkozat indításához a legtöbb szolgáltatás esetében be kell jelentkezni az alkalmazásba a KAÜ-n keresztül, ahol valamely ott felajánlott bejelentkezési lehetőséget kell kiválasztani. Ezt követően, néhány másodpercen belül automatikusan megjelenik a Webes Ügysegéd főoldala.
Személyes adatok megadása az első belépéskor
Sikeres azonosítást követően a Webes Ügysegéd első használatakor meg kell adni a hiányzó természetes személyazonosító adatokat és az elektronikus levélcímet (e-mail címet) is.
Bejelentés/Kérelem összeállítása
A sikeres azonosítást követően a kiválasztott ügytípushoz tartozó űrlap jelenik meg, amelynek mezőit értelemszerűen kell kitölteni. A Webes Ügysegéd a kitöltés során ellenőrzéseket végez, amelynek eredményeként megjeleníti az esetleges hibákat.
Bejelentés/Kérelem benyújtása
A bejelentés, illetve a kérelem benyújtásával az ügy intézése megkezdődik, amelyet a Webes Ügysegéd visszaigazol.
Bejelentés/Kérelem státusza
Ismételt bejelentkezéssel akár utólag is megtekinthetők a Webes Ügysegédről indított ügyek és azok ügyintézésének állása. A bejelentett adatok ellenőrizhetőek az Egyéni Vállalkozók Nyilvántartásában.
Letölthető anyagok |
„Önálló vállalkozók tevékenységi jegyzéke„ (ÖVTJ-kódok)
A KSH honlapján tartalom fül alatt segítséget találhat az egyéni vállalkozó az általa végezni kívánt tevékenység ÖVTJ kód szerinti besorolásáról:
https://ksh.hu/docs/osztalyozasok/ovtj2/ovtj_tartalom_2019_11.pdf?lang=hu
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara honlapján elérhető a bejelentéshez, hatósági engedélyhez kötött gazdasági tevékenységek katalógusa: https://e-tus.hu/etus/
Jogszabályok |
Letölthető dokumentumok | |||
---|---|---|---|
![]() | Önálló vállalkozók tevékenységi jegyzéke (ÖVTJ kódok).pdf | ... | KB |