A 7/2014. (II.
14.) NGM rendelet 2014. február 15-i hatállyal módosította a pénztárgépek
cseréjéhez nyújtott támogatásról szóló 16/2013. (VI. 3.) NGM rendeletet (a
továbbiakban: Rendelet).
A Rendelet
módosítása következtében a Patkós Cassa Informatikai Kft. károsultjainak
lehetősége nyílik arra, hogy az állami adóhatósághoz benyújtott kérelemmel a
Kft. részére kifizetett összegeknek megfelelő (pénztárgép előlegek, pénztárgép
vételárak) vissza nem térítendő állami támogatást igényeljenek annak érdekében,
hogy az online pénztárgép beszerzésére vonatkozó kötelezettségüket teljesíteni
tudják.
Felhívjuk a figyelmet arra, hogy a
támogatás mértéke a Patkós Cassa Kft-vel kötött szerződés alapján a pénztárgép
beszerzéshez kapcsolódóan kifizetett összeg, de legfeljebb az új pénztárgép
vételárának támogatási tartalommal csökkentett összege!
A támogatás annak az üzemeltetőnek
adható, aki olyan, az online pénztárgép beszerzésére vonatkozó, a Patkós Cassa
Informatikai Kft-vel – 2013. július 26-át követően – kötött szerződéssel
rendelkezik, amely alapján online pénztárgép üzembe helyezésére nem került sor.
A támogatás a jelen tájékoztató mellékletét képező
Nyilatkozat a 16/2013. (VI. 3.) NGM rendelet 13/B. § szerinti támogatás igénybevételéhez
/data/cms321299/3_kor_Nyilatkozat_Patkos_Cassa.doc
3_kor_Nyilatkozat_Patkos_Cassa.doc
application/msword
62
63488
„Nyilatkozat a
16/2013. (VI. 3.) NGM rendelet 13/B. § szerinti támogatás igénybevételéhez”
(a
továbbiakban: nyilatozat) papír alapú benyújtásával kérhető.
Az
üzemeltető támogatási igényét 2014.
február 24-ig jogosult benyújtani az állami adóhatósághoz, mely határidő jogvesztő .
Az
üzemeltető az állami adóhatóság részére – a
nyilatkozattal egyidejűleg – köteles másolatban
átadni vagy postára adni:
a Patkós Cassa Kft.-vel kötött
szerződést (amennyiben a szerződés módosítására sor került, úgy az eredeti
szerződést és a módosítást egyaránt), továbbá
a szerződés alapján teljesített
kifizetés alapjául szolgáló számlát, és
a kifizetés teljesítését
igazoló dokumentumot (kifizetés átutalással történt teljesítése esetén az
átutalást igazoló kivonatot, készpénzben történő teljesítés esetén az
erről szóló nyilatkozatot).
A másolatban
megküldött iratokon fel kell tüntetni az „eredetivel mindenben megegyező”
szöveget és minden oldalon cégszerű aláírást kell elhelyezni.
A
nyilatkozatot és annak mellékleteit személyesen a NAV ügyfélszolgálatain lehet
leadni, vagy postai úton kell megküldeni az adózó illetékessége szerinti
adóigazgatóság központi címére, a
borítékon feltüntetve, hogy „Patkós Cassa Kft. károsultjait érintő állami
támogatás”.
A gyorsabb
ügyintézés érdekében kérjük, hogy kiemelt figyelmet fordítsanak a nyilatkozat
és az előírt mellékletek teljes körű megküldésére, mivel a mellékletek hiányos
beküldése esetén a NAV a kérelmezőket hiánypótlásra szólítja fel, mely az
eljárás befejezését, a döntés meghozatalát késlelteti.
A nyilatkozat kitöltése
A
nyilatkozat 1. pontjában foglaltak kitöltése
minden kérelmező részére kötelező , adatainak egyidejű megadásával. (név,
adószám, üzembe helyezési kód).
Az 1. pont kitöltésével azt az összeget kell megadni, amelyet
az igénylő a Patkós Cassa Kft. részére
kifizetett .
Az állami
adóhatóság a nyilatkozat alapján, legfeljebb a Patkós Cassa Kft. részére kifizetett összeget fizeti ki
támogatásként.
Ha a nyilatkozat megtételét megelőzően már új
pénztárgép megrendelésére vagy vásárlására került sor, és annak vételára nem éri el a Patkós Cassa
Kft-nek teljesített kifizetés összegét, akkor csak ezen alacsonyabb összeg erejéig teljesít az adóhatóság kifizetést.
Ha érvényes rendelés hiányában a
nyilatkozat benyújtását követően kerül sor új pénztárgép megrendelésére, és annak vételára nem éri el a
Patkós Cassa Kft-nek teljesített kifizetés összegét, ez esetben is csak ezen alacsonyabb összeg erejéig
teljesít az adóhatóság kifizetést.
Felhívjuk a figyelmet, hogy a
nyilatkozatot valamennyi, a Patkós Cassa Kft-nél megrendelt pénztárgép
tekintetében, tehát pénztárgépenként kell kitölteni!
A
nyilatkozat 2.A.1. pontját annak
az igénylőnek kell kitölteni, aki/amely a Patkós Cassa Kft-vel kötött szerződés
alapján a Kft. részére kifizetést teljesített (előleg vagy akár teljes
vételár). Az igénylő az 50/2013. (XI. 15.) NGM rendelet 4. § (3) bekezdése
alapján a központi elektronikus szolgáltató rendszeren keresztül meggyőződött arról, hogy Kft. a
megrendelését a szerződés alapján a megrendelt pénztárgép forgalmazója részére
továbbította, és ezért megrendelését érvényesnek tekinti, pénztárgépét ezen
forgalmazótól kívánja beszerezni. Erre tekintettel új pénztárgép megrendelése,
beszerzése iránt további intézkedést nem tett.
A támogatás
összegét, azaz a Patkós Cassa Kft. részére kifizetett összeget, ilyen esetekben
az állami adóhatóság az üzemeltető részére az állami adóhatósághoz bejelentett
pénzforgalmi számlájára utalja ki, vagy amennyiben nyilatkozatában kérte,
bejelentett bankszámla hiányában a támogatás összegét az általa meghatározott
bankszámlára, vagy postai úton fizeti ki.
A nyilatkozat 2.A.2. pontját
annak az igénylőnek kell kitölteni, aki a Patkós Cassa Kft.-vel kötött szerződés alapján a
Kft. részére kifizetést teljesített (előleg vagy akár teljes vételár), és az
igénylő a központi elektronikus szolgáltató rendszeren keresztül meggyőződött
arról, hogy Kft. a megrendelését a szerződés alapján a megrendelt pénztárgép forgalmazója részére nem továbbította , azaz
a forgalmazói adatszolgáltatásban rá vonatkozóan nincs adat. Ennek ellenére új pénztárgép megrendelése, beszerzése
iránt nem intézkedett.
Fentiekre
tekintettel nyilatkozatban vállalja, hogy a
támogatás iránti kérelem benyújtását követően haladéktalanul, legkésőbb 2014.
február 24-ig a nyilatkozatban megjelölt üzembe helyezési kódra új, online pénztárgépre vonatkozó megrendelést
ad le a központi elektronikus szolgáltató rendszeren keresztül , az állami
adóhatóság által erre a célra kialakított felületen (központi rendelési
felület).
Felhívjuk a
figyelmet arra, hogy a támogatási igény elbírálása során az állami adóhatóság
a
fenti megrendelés megtörténtét vizsgálni fogja.
A támogatási összeg kiutalásáról az
állami adóhatóság csak a kérelmező által benyújtott, az új pénztárgép
megrendelésével összefüggő dokumentumok alapján intézkedik! Ez azt jelenti, hogy az adóhatóság
az új pénztárgép a megrendelését követően bemutatott dokumentáció alapján,
teljesít kiutalást az alábbiak szerint:
Amennyiben még nem történt
kifizetés a forgalmazó részére, a támogatás összegét az adóhatóság a
forgalmazó állami adóhatósághoz bejelentett pénzforgalmi számlájára fogja
kiutalni.
Amennyiben előleg kifizetésére
került sor, akkor az előlegnek megfelelő összeget az adóhatóság a
támogatást igénylő állami adóhatósághoz bejelentett pénzforgalmi
számlájára teljesíti. A pénztárgép vételárának előleggel csökkentett
összegét a forgalmazó részére a forgalmazó állami adóhatósághoz
bejelentett pénzforgalmi számlájára utalja.
Amennyiben már a pénztárgép
teljes vételára kifizetésre került, akkor az állami adóhatóság a
vételárnak megfelelő összeget a támogatást igénylő állami adóhatósághoz
bejelentett pénzforgalmi számlájára utalja ki.
A
nyilatkozat 2. B.1. pontját
annak az igénylőnek kell kitölteni, aki a Patkós Cassa Kft.-vel kötött
szerződést követően új pénztárgép
megrendelése iránt intézkedett, de annak vételára tekintetében kifizetésre még
nem került sor .
A támogatás
összegét ebben az esetben az állami adóhatóság a nyilatkozatban megjelölt (az
új pénztárgépet) forgalmazó részére utalja ki, a forgalmazó állami
adóhatósághoz bejelentett pénzforgalmi számlájára.
A
nyilatkozat 2.B.2. pontját
annak az igénylőnek kell kitölteni, aki a Patkós Cassa Kft.-vel kötött
szerződést követően új pénztárgép
megrendelése iránt intézkedett, és annak vételára tekintetében részösszeget
(előleget) fizetett.
A támogatási
összeg kiutalásáról az állami adóhatóság az alábbiak szerint intézkedik:
Az új pénztárgép megrendelésével
egyidejűleg fizetett részösszeget (előleget) a támogatást igénylő állami
adóhatósághoz bejelentett pénzforgalmi számlájára utalja ki.
Az új pénztárgép
megrendelésével összefüggésben a forgalmazó részére a részösszeget
meghaladóan még fizetendő összeget az állami adóhatóság a forgalmazó
állami adóhatósághoz bejelentett pénzforgalmi számlájára utalja ki.
A
nyilatkozat 2.B.3. pontját
annak az igénylőnek kell kitölteni, aki a Patkós Cassa Kft.-vel kötött
szerződést követően új pénztárgép
megrendelése iránt intézkedett, és annak teljes vételárát kifizette.
A támogatás
összegét, azaz a Patkós Cassa részére kifizetett összeget ilyen esetekben az
állami adóhatóság az üzemeltető részére az állami adóhatósághoz bejelentett
pénzforgalmi számlájára utalja ki, vagy amennyiben nyilatkozatában kérte,
bejelentett bankszámla hiányában a támogatás összegét az általa meghatározott
bankszámlára, vagy postai úton fizeti ki.
A
nyilatkozat 2.C. pontját annak
az igénylőnek kell kitölteni, aki a Patkós Cassa Kft.-vel kötött szerződés
alapján a Kft. részére kifizetést teljesített (előleg vagy akár teljes
vételár), azonban a nyilatkozat
megtételét megelőzően már új pénztárgépet szerzett be, aminek teljes vételárát
kifizette. Ez esetben új
megrendelésre nincs szükség , a nyilatkozat alapján az állami adóhatóság a
Patkós Cassa Kft. részére kifizetett, vagy az új pénztárgép vételáraként
kifizetett összeget utalja ki a károsult üzemeltető részére a jogszabályban
meghatározott támogatási korlátra tekintettel.
A
nyilatkozat 3. pontja a
támogatás feltételeként meghatározott engedményezésről szóló nyilatkozatot
tartalmazza, azaz arról, hogy a Patkós Cassa Kft.-vel kötött szerződésből
származó fennálló, vagy jövőbeni követelését az igénylő a megítélt állami
támogatás erejéig az államra engedményezi.
Tekintettel
arra, hogy a támogatás csekély összegű (de minimis), vissza nem térítendő
támogatásnak minősül, így a kérelmezőnek a nyilatkozat 4. pontjában az ezzel kapcsolatos jognyilatkozatokat kell
megtennie.
A
nyilatkozat 5. pontja az
állami támogatás igénybevételéhez jogszabály által előírt jognyilatkozatokat
tartalmazza.
Kérjük, hogy fokozott figyelmet
fordítson az egyes nyilatkozatok megtételét követően a nyomtatvány aláírására!