Jogosult az, aki egyéni vállalkozói tevékenységét szünetelteti.
Jogosultak köre
Hol intézhető
Az egyéni vállalkozó a vállalkozói tevékenység szünetelés utáni folytatását kizárólag elektronikus úton, a Webes Ügysegéd alkalmazáson keresztül jelentheti be.
Szükséges iratok
A Webes Ügysegéden keresztül történő elektronikus ügyintézéshez nem szükségesek iratok.
Költségek
A tevékenység folytatására vonatkozó bejelentés díj- és illetékmentes.
További információ
További információ telefonon a NAV Infóvonalán a 1819-es számon vagy személyesen a NAV ügyfélszolgálatain kérhető.
Ügyintézési idő
Sürgősségi eljárásra nincs mód. Ha a bejelentő a Webes Ügysegéden található változás-bejelentési űrlapot megfelelően kitöltötte, a nyilvántartást vezető szerv haladéktalanul, automatikusan, az e célra rendszeresített elektronikus rendszeren keresztül a szüneteltetett egyéni vállalkozói tevékenység szüneteltetetésének záró időpontját nyilvántartásba veszi, és a Webes Ügysegéden keresztül megküldi, a nyilvántartásba bejegyzett, a szüneteltetés kezdő, valamint záró napját tartalmazó értesítést a bejelentő részére.
Érdemes tudni
Az egyéni vállalkozói tevékenység legfeljebb két évig szüneteltethető. A tevékenység szüneteltetésére előírt 30 napos minimális időtartamot 2020. december 31-ig nem kell alkalmazni, a tevékenység szüneteltetésének időtartama 2020. december 31-éig egy hónapnál rövidebb is lehet.
Az egyéni vállalkozó szüneteltetett vállalkozói tevékenységét – a szünetelés megkezdését követő 2 éven belül – bármikor folytathatja a tevékenység folytatására vonatkozó bejelentésével, melyet megtehet az elektronikus azonosítást követően a Webes Ügysegéden keresztül. Az elektronikus úton megtett bejelentés akkor tekinthető eredményesnek, ha az egyéni vállalkozói tevékenység szünetelés utáni folytatásának nyilvántartásban való rögzítése megtörtént. Az erről szóló értesítés a Webes Ügysegéd felületén elérhető, onnan letölthető.
A bejelentésben nyilatkozni kell arról, hogy az egyéni vállalkozó az egyéni vállalkozói tevékenység folytatására előírt feltételeknek továbbra is megfelel.
A tevékenység folytatásának kezdő napja a bejelentést követő nap.
A szünetelés után a vállalkozói tevékenység, a bejelentést követő nappal gyakorolható. Példa: ha az egyéni vállalkozó április 1-től folytatni kívánja a tevékenységét, akkor azt március 31-én kell bejelentenie.
Amennyiben a szünetelés kezdő napját követő két éven belül az egyéni vállalkozó az egyéni vállalkozói tevékenység folytatását vagy megszüntetését nem jelentette be, a NAV a szünetelés kezdőnapját követő két év elteltét követő napon törli az egyéni vállalkozók nyilvántartásából.
A bejelentett adatok ellenőrizhetőek az Egyéni Vállalkozók Nyilvántartásában
Elektronikus ügyintézés
Kizárólag elektronikus úton a Webes Ügysegéden keresztül kezdeményezhető a szünetelés utáni folytatás bejelentése.
A Webes Ügysegéd használatának általános feltételei
Bejelentkezés
A Webes Ügysegéd a Központi Azonosítási Ügynök (röviden: KAÜ) szolgáltatáson keresztül vehető igénybe, tehát
-
vagy Ügyfélkapu-regisztrációval,
-
vagy Telefonos Azonosítási szolgáltatásra vonatkozó regisztrációval,
-
vagy eSzemélyi okmánnyal
szükséges rendelkeznie.
Ügyfélkapu-regisztrációt igényelhet személyesen bármely okmányirodai- és kormányablak ügyfélszolgálaton, a NAV kiemelt ügyfélszolgálatain, egyes postahivatalokban, illetve elektronikus úton – amennyiben Ön rendelkezik 2016. január 1-jét követően kiállított, tároló elemmel ellátott személyazonosító igazolvánnyal – az ugyfelkapu.gov.hu webes felületen.
Telefonos Azonosítási szolgáltatásra vonatkozó regisztrációt igényelhet személyesen bármely okmányirodai- és kormányablak-ügyfélszolgálaton.
A KAÜ-szolgáltatással kapcsolatos kérdéseivel forduljon bizalommal a 1818-as hívószámon elérhető Kormányzati Ügyfélvonalhoz.
Az ügyintézés menete
Új bejelentés, illetve kérelem indítása és bejelentkezés
Új kérelem/bejelentés/nyilatkozat indításához a legtöbb szolgáltatás esetében be kell jelentkezni az alkalmazásba a KAÜ-n keresztül, ahol valamely ott felajánlott bejelentkezési lehetőséget kell kiválasztani. Ezt követően, néhány másodpercen belül automatikusan megjelenik a Webes Ügysegéd főoldala.
Személyes adatok megadása az első belépéskor
Sikeres azonosítást követően a Webes Ügysegéd első használatakor meg kell adni a hiányzó természetes személyazonosító adatokat és az elektronikus levélcímet (e-mail címet) is.
Bejelentés/Kérelem összeállítása
A sikeres azonosítást követően a kiválasztott ügytípushoz tartozó űrlap jelenik meg, amelynek mezőit értelemszerűen kell kitölteni. A Webes Ügysegéd a kitöltés során ellenőrzéseket végez, amelynek eredményeként megjeleníti az esetleges hibákat.
Bejelentés/Kérelem benyújtása
A bejelentés, illetve a kérelem benyújtásával az ügy intézése megkezdődik, amelyet a Webes Ügysegéd visszaigazol.
Bejelentés/Kérelem státusza
Ismételt bejelentkezéssel akár utólag is megtekinthetők a Webes Ügysegédről indított ügyek és azok ügyintézésének állása. A bejelentett adatok ellenőrizhetőek az Egyéni Vállalkozók Nyilvántartásában.