Jogosult az, aki egyéni vállalkozói tevékenységét szünetelteti.
Jogosultak köre
Hol intézhető
Az egyéni vállalkozó a vállalkozói tevékenység szünetelés utáni folytatását kizárólag elektronikus úton, a Webes Ügysegéd alkalmazáson keresztül jelentheti be.
Szükséges iratok
A Webes Ügysegéden keresztül történő elektronikus ügyintézéshez nem szükségesek iratok.
Költségek
A tevékenység folytatására vonatkozó bejelentés díj- és illetékmentes.
További információ
További információ telefonon a NAV Infóvonalán a 1819-es számon vagy személyesen a NAV ügyfélszolgálatain kérhető.
Ügyintézési idő
Sürgősségi eljárásra nincs mód. Ha a bejelentő a Webes Ügysegéden található változás-bejelentési űrlapot megfelelően kitöltötte, a nyilvántartást vezető szerv haladéktalanul, automatikusan, az e célra rendszeresített elektronikus rendszeren keresztül a szüneteltetett egyéni vállalkozói tevékenység szüneteltetetésének záró időpontját nyilvántartásba veszi, és a Webes Ügysegéden keresztül megküldi, a nyilvántartásba bejegyzett, a szüneteltetés kezdő, valamint záró napját tartalmazó értesítést a bejelentő részére.
Érdemes tudni
Az egyéni vállalkozói tevékenység minimum 1 hónapig és legfeljebb 3 évig szüneteltethető. A 2021. július 1-jét megelőzően bejelentett szünetelés legfeljebb 2 évig tarthat, a 2017. január 1-jét megelőzően bejelentett szünetelés legfeljebb 5 évig.
A szüneteltetett vállalkozói tevékenység – 3 éven belül, az 1 hónapos minimális időtartam letelte után – bármikor folytatható, ezt a Webes Ügysegéden kell bejelenteni.
Az elektronikus bejelentés akkor eredményes, ha az egyéni vállalkozói tevékenység szünetelés utáni folytatása a nyilvántartásban szerepel. Az erről szóló értesítés a Webes Ügysegéden elérhető, onnan letölthető. A bejelentett adatok ellenőrizhetők az egyéni vállalkozók nyilvántartásának nyilvános lekérdezőfelületén.
A bejelentésben nyilatkozni kell arról, hogy az egyéni vállalkozói tevékenység feltételeinek továbbra is megfelel.
A tevékenység folytatásának kezdő napja a bejelentést követő nap, ha például az egyéni vállalkozó április 1-től folytatni kívánja a tevékenységét, akkor azt március 31-én kell bejelentenie.
Ha a vállalkozó a szünetelés kezdő napja után 3 éven belül nem jelenti be a tevékenység folytatását vagy megszüntetését, a NAV a 3 év elteltét követő nappal törli az egyéni vállalkozók nyilvántartásából. A 2021. július 1-je előtt bejelentett szünetelésre kétéves időtartam érvényes a törlés szempontjából is.
Elektronikus ügyintézés
Webes Ügysegéd
A szünetelés utáni folytatást kizárólag elektronikusan, a Webes Ügysegéden, vagy a NAV telefonos ügyintéző rendszerével (ÜCC) lehet bejelenteni.
Elektronikusan intézhető:
- a tevékenység megkezdésének bejelentése,
- az adatváltozás bejelentése,
- a tevékenység szüneteltetésének bejelentése,
- a tevékenység szünetelés utáni folytatásának bejelentése,
- a tevékenység megszüntetésének bejelentése.
Kizárólag elektronikusan intézhető:
- az adatváltozás bejelentése,
- a tevékenység szüneteltetésének bejelentése,
- a tevékenység szünetelés utáni folytatásának bejelentése.
A Webes Ügysegéd használatának általános feltételei
Azonosítás
A Webes Ügysegéd KAÜ-azonosítással vehető igénybe, tehát
- Ügyfélkapu-regisztrációval vagy
- Részleges Kódú Telefonos Azonosítással (RKTA) vagy
- e-személyi igazolvánnyal.
Ügyfélkapu nyitható
- személyesen bármely okmányirodában és kormányablakban, a NAV kiemelt ügyfélszolgálatain, egyes postahivatalokban, illetve
- elektronikusan, e-személyi igazolvánnyal az ugyfelkapu.gov.hu webes felületen.
A Részleges Kódú Telefonos Azonosítási szolgáltatásra személyesen, bármely okmányirodában és kormányablakban regisztrálhat.
A KAÜ-szolgáltatással kapcsolatos kérdéseivel forduljon bizalommal a 1818-as hívószámon elérhető Kormányzati Ügyfélvonalhoz.
Bejelentkezés
A Webes Ügysegédbe KAÜ-azonosítással lehet bejelentkezni. Az azonosítási mód – Ügyfélkapu, RKTA, e-személyi – kiválasztása és az azonosító adatok megadása után néhány másodpercen belül megjelenik a Webes Ügysegéd főoldala
A Webes Ügysegéd legtöbb szolgáltatásának használatához, például új kérelem, bejelentés, nyilatkozat benyújtásához be kell jelentkezni.
Személyes adatok megadása az első belépéskor
Sikeres azonosítás után, a Webes Ügysegéd első használatakor meg kell adni a hiányzó azonosító adatokat és az elektronikus levélcímet (e-mail-címet) is.
Kérelem, bejelentés, nyilatkozat összeállítása
A sikeres azonosítás után a kiválasztott ügytípushoz tartozó űrlap jelenik meg, amelynek mezőit értelemszerűen kell kitölteni. A Webes Ügysegéd a kitöltés közben megjeleníti az esetleges hibákat.
Kérelem, bejelentés, nyilatkozat benyújtása
A kérelem, bejelentés, nyilatkozat benyújtásával az ügy intézése megkezdődik, ezt a Webes Ügysegéd visszaigazolja.
Kérelem, bejelentés, nyilatkozat státusza
Ismételt bejelentkezéssel akár utólag is megtekinthetők a Webes Ügysegédről indított ügyek és azok státusza.
A bejelentett adatok ellenőrizhetők az egyéni vállalkozók nyilvántartásának nyilvános lekérdezőfelületén.