A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) online keresetkimutatása megkönnyíti a személyes ügyintézés nélküli hitelkérelmezést. A szolgáltatás igénybevételének lehetőségéről érdeklődjön hitelnyújtójánál!
A keresetkimutatáshoz csupán Ügyfélkapu-regisztrációra – vagy e-személyi igazolványra, esetleg telefonos, vagy arcképes azonosításra – van szükség. A szolgáltatás a NAV Ügyfélportálján érhető el a Keresetkimutatás-lekérdezés menüben.
A keresetkimutatásban egy év, a lekérdezést megelőző második hónap utolsó napjáig terjedő 12 hónap adatai szerepelnek, vagyis egy 2022. április hónapban indított lekérdezés 2021. március 1. – 2022. február 28. napja közötti időszakra vonatkozik.
Mivel a keresetkimutatás a munkáltatók, kifizetők által havonta NAV-hoz lejelentett adatok alapján készül, a szolgáltatást csak azok tudják igénybe venni, akikről a munkáltatójuk az adott időszakban nyújtott be a NAV-hoz adó- és járulékbevallást.
A NAV a keresetkimutatást elektronikusan, a központi hitelinformációs rendszert kezelő pénzügyi vállalkozáson keresztül továbbítja a kérelmező magánszemély által kijelölt hitelnyújtónak. Az elektronikus keresetkimutatás csak a rendszerhez csatlakozó hitelnyújtóknak továbbítható – ezek aktuálisan kiválaszthatók a program listájából.
Jelenleg választható, szolgáltatáshoz csatlakozott hitelnyújtók:
| COFIDIS Magyarországi Fióktelep |
| Erste Bank Hungary Zrt. |
| Fundamenta-Lakáskassza Lakás-takarékpénztár Zrt. |
| K&H Bank Zrt. |
| MagNet Magyar Közösségi Bank Zrt. |
| Magyar Cetelem Bank Zrt. |
| MKB Bank Nyrt. |
| MKB-Euroleasing Autólízing Szolgáltató Zrt. |
| OBERBANK AG Magyarországi Fióktelep |
| ONEY Magyarország Pénzügyi Szolgáltató Zártkörűen Működő Részvénytársaság |
| OTP Bank Nyrt. |
| Raiffeisen Bank Zrt. |
| Sopron Bank Burgenland Zrt. |
| Unicredit Bank Hungary Zrt. |