A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) 9,331 milliárd forint vissza nem térítendő európai uniós támogatással és 5,313 milliárd forint intézményi forrás felhasználásával fejleszti szolgáltatásait. A Széchenyi 2020 program révén a következő években megújulnak az ügyfeleket segítő egyes szolgáltatások és online megoldások. A Közigazgatás- és Közszolgáltatás-fejlesztés Operatív Program keretében megvalósuló KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2016-00035 azonosító számú, „Adóügyi igazgatási eljárások egyszerűsítése, adminisztratív terhek csökkentése” elnevezésű kiemelt projekt célja az adóügyekkel kapcsolatos papírmunka csökkentése, valamint az ügyintézés egyszerűsítése az ügyfelek és az ügyintézők számára. |
A 2023. június 29-ig létrejövő fejlesztések a NAV adó-, jövedéki, felszámolási és végrehajtási, valamint bűnügyi tevékenységeihez kapcsolódnak. A projekt 9,331 milliárd forint európai uniós támogatással, összesen hat mérföldkőben és négy fő fejlesztési céllal valósul meg. Ezek a célok az ügyfélkapcsolati rendszerek fejlesztése, a kkv-szolgáltatások fejlesztése, az adatpiac és publikációs felület kialakítása, valamint a végrehajtási eljárások korszerűsítése.
2022. szeptember 28-án lezárult a projekt negyedik mérföldköve, amelyben megvalósultak a NAV-portál és a Contact Center projektelemekhez kapcsolódó fejlesztések és eszközbeszerzések.
A NAV-portál projektelemben megvalósul a jogkövető adózok támogatása, valamint a szolgáltatási szint és az ügyfél-elégedettség növelése a nav.gov.hu és az eBEV alapjain létrejövő, a kor követelményeinek megfelelő új, online állampolgári és vállalkozási információs és ügyintézési felület elindításával. A NAV-Mobil applikáció fejlesztésével olyan alkalmazás jött létre, amely harmonizál a NAV más kommunikációs felületeivel. Segítségével könnyedén, már mobiltelefonról is elérhetők a legfrissebb adózási információk és szolgáltatások.
A Contact Center projektelem fejlesztései és beszerzései eredményeként létrejött új, egységes ügyfélkapcsolati szolgáltatás célja, hogy az ügyfelek ugyanarra a kérdésre egységes választ kapjanak, függetlenül attól, hogy melyik ügyfélszolgálati szervezettel kerültek kapcsolatba, honnan és milyen kommunikációs csatornán zajlott a tájékoztatás, illetve ügyintézés. A szolgáltatások elérhetősége a kormányzati ügyfélvonalon (1818) keresztül biztosított.
További információ kérhető:
Dr. Kis Péter András, szóvivő
NAV Központi Irányítás, Kommunikációs Főosztály
Telefonszám: 06 30/542-9418
E-mail-cím: sajto@nav.gov