• Közérdekű adatok
  • Sajtószoba
  • Ügyfélszolgálatok
  • Igazgatóságok
  • Kapcsolat
  • Magánszemélyek
    • Adószámmal nem rendelkező
    • Adószámmal rendelkező nem áfaalany
    • Adószámmal rendelkező, áfafizetésre nem kötelezett
    • Áfafizetésre kötelezett
  • Egyéni vállalkozók
    • Áfafizetésre nem kötelezett
    • Áfafizetésre kötelezett
    • Áfaalany
    • Egyéni vállalkozók nyilvántartása
  • Társaságok
    • Áfafizetésre nem kötelezett
    • Áfafizetésre kötelezett
    • Kivaalany
    • Non-profit
  • Kiemelt adózók
  • Adó
    • Adószámla
    • Adózás rendje
    • Adózási kérdés
    • Általános forgalmi adó
    • Egyéb kötelezettség és költségvetési támogatás
    • Egyszerűsített vállalkozói adó
    • Energiaadó
    • Illetékek
    • Jövedéki adó
      • EMCS
      • Jogszabályok
      • Tájékoztatók, információk
        • Dohánygyártmányok kiskereskedelmi eladási ára
        • Brent napi jegyzési adatok alapján meghatározott átlagár
        • Jövedéki adó fajtakódok és Jöt. szerinti jogcímkódok
        • Engedélyes, illetve nyilvántartásba vett jövedéki alanyok
        • Dohánygyártmány nyomonkövetési azonosító kibocsátójának adatai
        • Tájékoztatók
      • Trafiktörvény
        • Közérdekű információk
        • Érdeklődőknek
    • Kisadózó vállalkozások tételes adója (kata)
    • Kisvállalati adó (kiva)
    • Különadó
    • Megállapodások, egyezségek
    • Népegészségügyi termékadó
    • Regisztrációs adó
    • Személyi jövedelemadó
    • Szociális hozzájárulási adó
    • Társadalombiztosítás
    • Társasági adó
    • Távközlési adó
    • Egyéb
    • Hagyományos pénztárgépek, taxaméterek
    • Online pénztárgépek friss
    • Online pénztárgépek
      • Üzemeltetők
      • Szervizek, műszerészek
      • Gyártók, forgalmazók
  • Vám
    • Váminformációk
      • AEO (engedélyezett gazdálkodó)
      • ATA eljárások
      • Áruosztályozás
        • EBTI3
        • Áruosztályozáshoz szükséges adatbázisok
        • Kombinált Nómenklatúra
        • Tájékoztatók/ Hirdetmények
        • Tarifális vonatkozású Országos Parancsnoki tájékoztatók/NAV elnökének tájékoztatói
      • Behozatal
      • Beléptetés
      • Egységes vámokmány kitöltési útmutatója
      • EORI-szám
      • Gazdasági vámeljárások
      • Kiléptetés
        • Kiléptetés
      • Kivitel
      • Nem kereskedelmi forgalom
      • Származás
      • Szellemi tulajdonjogok védelme
      • Vámérték
      • Vámfizetés
      • Vámudvarok
      • Egyéb
    • E-kereskedelem
    • BREXIT információk
    • Határforgalom
    • Környezetvédelmi termékdíj
    • Felderítési eredmények
    • Fémkereskedelem
      • Hulladékgazdálkodás
      • Hírek
      • Jogszabályok
      • Segédletek
      • Engedélyesek frissített listája
      • Eltulajdonított tárgyak
      • Piaci érték
        • Ld - Piaci érték
    • Külföldi gépjárművek gépjármű adója
    • Végrehajtás - Árverés
    • Egyéb
  • Bűnügy
    • Szervezet
    • Elérhetőségek
    • Bűncselekmények
    • Eredményeink
  • Pénzmosás
    • Nemzeti Kockázatelemzés
      • Ld - Nemzeti Kockázatelemzés
    • A pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása elleni intézményrendszer
    • Pénzmosás és Terrorizmusfinanszírozás Elleni Iroda
    • Bejelentés
    • Elemző-értékelő tevékenység
    • Pmt. és Kit. szerinti elektronikus bejelentés
    • Pmt. és Kit. szerinti kijelölt személyre vonatkozó tájékoztatás
    • Éves jelentések, féléves tájékoztatók
    • A terrorizmus finanszírozása elleni küzdelem
    • Pénzügyi és vagyoni korlátozó intézkedések
    • Felügyeleti tevékenység
      • Tájékoztatók
      • Típusszabályzatok
      • Határozatok közzététele
    • Hasznos linkek, dokumentumok
    • Jogforrások
      • Nemzeti Jogforrások
      • Nemzetközi jogforrások
  • OLAF
    • Bemutatkozás
    • OLAF Koordinációs Iroda
    • Szakértői tevékenység
    • Szabályozási háttér
    • Dokumentumtár
    • Hasznos linkek
    • Elérhetőségek
    • Hírek
  • KEKI
    • Vezetők
    • Alaptevékenység, feladat
    • ÁBPE képzések
    • Pénzügyőr Zenekar
      • Bemutatkozás
      • Karmesterek
      • Zenekari formációk
      • Koncertkalendárium
      • Kiadványok
      • Elérhetőség
    • Pénzügyőr- és Adózástörténeti Múzeum
      • Múzeumtörténet
      • Schiffer-villa
      • Információ
      • Eseménynaptár
      • Publikációk
      • Felhívás
      • Rólunk írták
    • Hírek
  • Együttműködő szervek
Főlap▶Társaságok▶GYIK▶ÁNYK-eBEV▶ÁNYK-eBEV▶
ÁNYK-eBEV
1. Hogyan készítsem el a kontrolladat-szolgáltatást 2012 évtől?
2. Hogyan kell használni a Hivatali Kaput?
3. WebStart segítségével szeretnék bevallás kitöltő programot/nyomtatványt telepíteni, de a honlapon jelzett letölthető verziónál eggyel régebbi verzió települ fel a gépemre. Mi okozza ezt? Hogyan tudnám a legújabb verziót telepíteni?
4. Az ÁNYK-AbevJava program menü eszköztárában a [Frissítések elérhetők] gomb látszik. Van-e teendőm?
5. Mi lehet az oka, hogy az ÁNYK-AbevJava program Szerviz>Frissítések> menüpontja alatt nem jelennek meg felsorolva a nyomtatványok?
6. Mi lehet az oka, hogy hibásnak bizonyul a nyomtatvány, noha az ÁNYK-AbevJava és a nyomtatvány legfrissebb verzióit használom?
7. Azt tapasztaltam, hogy akármelyik nyomtatványt nyitom is meg az ÁNYK-AbevJava programban, nem tudok beleírni a nyomtatványba.
8. Mit tegyek, ha a nyomtatványon egyes részek színesen/inverzen (kék-fekete stb. vagy bármilyen más – oda nem illő – színben) jelennek meg?
9. Hol találom meg a korábbi évekre vonatkozó nyomtatványokat és keretprogramokat?
10. A '08-as járulékbevallás ellenőrzésekor súlyos hibát jelez az ellenőrzés, emiatt nem lehet megjelölni a bevallást elektronikus küldésre. Mi lehet a hiba oka?
11. A kinyomtatott nyomtatványon olyan betűk és számok jelennek meg, amelyek nem tartoznak a kitöltött nyomtatványhoz; a programban megnyitáskor nem is látszanak. Hogyan tudom eltüntetni a nyomtatott példányról?
12. Nem tudok belépni a www.magyarorszag.hu oldalon az eBev-szolgáltatásokba. „Adateltérés az azonosítás során.” üzenet jelenik meg. Mi a teendőm?
13. Hogyan ellenőrizhetem, hogy a bevallás biztosan beérkezett a NAV rendszerébe?
14. Elutasító nyugtát kaptam. Mi lehet az oka?
15. Korábban elektronikusan beküldött bevallásom törlődött a gépemről. Hogyan tudok róla másolatot kérni?
16. Folyószámla-kivonatot szeretnék lekérdezni. Bárhogy adom meg a dátumokat, mindig az jelenik meg: „Nincs a feltételnek megfelelő tétel!”
17. Miért látszanak módosítható státuszban a már korábban egy másik gépről elküldött bevallások az ÁNYK-AbevJava program alatt?
18. Amennyiben a fent felsorolt kérdések között nem találtam választ a problémámra, hová fordulhatok technikai segítségért?
19. Melyik programot kell letölteni/telepíteni ahhoz, hogy az idei évre vonatkozó nyomtatványokat kitölthessem?
20. Melyik verziót telepítsem (Java Webstart, .jar, RPM, EXE)?
21. Mi a teendő, ha nem tudom telepíteni az ÁNYK-AbevJava programot?
22. Mi a teendő, ha az ÁNYK-AbevJava program nem indul el?
23. Mi a teendő, ha nyomtatáskor a lap aljára kerülő szöveg nem látható?
24. Az ÁNYK-AbevJava program, illetve a nyomtatvány kitöltő programok hálózatos használata esetén mi a teendő, ha azt szeretnénk elérni, hogy minden felhasználó tudja frissíteni a programokat?
25. Az egyes nyomtatványokhoz kapcsolódó súgófájlokat külön kell telepíteni, így kétszeres munkát jelent a felhasználónak. Miért nem lehet összevonni a nyomtatvány telepítésével?
26. Hol találom meg az "ABEV-eBEV gyakran ismételt kérdéseket"?


1. Hogyan készítsem el a kontrolladat-szolgáltatást 2012 évtől?
2010.01.27.

A kontroladat-szolgáltatás elkészítésének lépéseit a NAV honlapon az E-bevallás, Java/Általános tudnivalók az e-bevallásról/Útmutató a kontrolladat-szolgáltatás elkészítéséhez menüpontban találja meg. 

Vissza a tartalomjegyzékhez
2. Hogyan kell használni a Hivatali Kaput?
2010.01.27.

A Hivatali Kapu használatához a https://segitseg.magyarorszag.hu/etananyag/hivatali_kapu.html?highlight=hivatali kapu oldalon talál segítséget.

Vissza a tartalomjegyzékhez
3. WebStart segítségével szeretnék bevallás kitöltő programot/nyomtatványt telepíteni, de a honlapon jelzett letölthető verziónál eggyel régebbi verzió települ fel a gépemre. Mi okozza ezt? Hogyan tudnám a legújabb verziót telepíteni?
2009.07.13.

A leírt jelenség akkor tapasztalható, ha proxy szervert használ, és nem frissül rajta megfelelően az internetes tartalom. Ebben az esetben javasoljuk a proxy cache törlését.

Amennyiben nem használ proxy szervert, javasoljuk még 1.) a Java cache és 2.) az Ön által használt internetes böngésző ideiglenesen letöltött fájljainak törlését is.

1.) Java cache törlése: Vezérlőpult>Java, a Java Control Panelen> General fül >Temporary Internet Files > [Settings...] gomb kiválasztása. A megnyíló új ablakban pedig a [Delete Files] gombra kell kattintani. A törlés végeztével a nyomtatványkitöltő program telepítése megismételhető.

2.) Az internetes böngészők ideiglenesen letöltött fájljainak törléséhez, a www.nav.gov.hu oldalon az E-bevallás,Java/Általános tudnivalók az e-bevallásról/ABEV-eBEV gyakran ismételt kérdések menüpontjában, a "Böngészők" címszó alatt található útmutatás.

Vissza a tartalomjegyzékhez
4. Az ÁNYK-AbevJava program menü eszköztárában a [Frissítések elérhetők] gomb látszik. Van-e teendőm?
2009.07.13.

Igen. A figyelmeztetés azt jelzi, hogy a számítógépen az ÁNYK-AbevJava program és/vagy a nyomtatvány(ok) verziószáma régebbi, mint a NAV honlapján lévő(k). A frissítés elvégzéséhez az ÁNYK-AbevJava program Szerviz> Frissítések menüjét javasoljuk használni. Innen frissítheti az ÁNYK-AbevJava programot és – kijelölés után – a nyomtatványokat is, a [Telepít] gombra kattintva. Az ÁNYK-AbevJava program frissítése csak a program újraindítását követően lép életbe.

Vissza a tartalomjegyzékhez
5. Mi lehet az oka, hogy az ÁNYK-AbevJava program Szerviz>Frissítések> menüpontja alatt nem jelennek meg felsorolva a nyomtatványok?
2009.07.13.

Ügyeljen rá, hogy a Szerviz > Beállítások >Internetbeállítások menüpontban a proxy beállítás a tényleges helyzetnek megfelelő legyen.

Vissza a tartalomjegyzékhez
6. Mi lehet az oka, hogy hibásnak bizonyul a nyomtatvány, noha az ÁNYK-AbevJava és a nyomtatvány legfrissebb verzióit használom?
2009.07.13.
  • A nyomtatvány kitöltése a program szerint hibás. A nyomtatványok megfelelő kitöltésének érdekében javasoljuk a kitöltési útmutató átolvasását.

  • Sok esetben nyújt megoldást az Adatok> Számított mezők újraszámítása menüpont alkalmazása.

  • Amennyiben egyik javaslat sem hoz megoldást, javasoljuk, hívja a tájékoztatási vonalat vagy kérdését küldje el e-mailben a www.nav.gov.hu oldalon található Kapcsolatfelvétel menüpont alól.

Vissza a tartalomjegyzékhez
7. Azt tapasztaltam, hogy akármelyik nyomtatványt nyitom is meg az ÁNYK-AbevJava programban, nem tudok beleírni a nyomtatványba.
2009.07.13.

Valószínűleg megsérült a kitöltő program beállításait tartalmazó settings.enyk állomány. A megoldáshoz az állományt el kell távolítani:

  • Nyissa meg az ÁNYK-AbevJava programot, és lépjen be a Szerviz>Névjegy menüpontba.

  • Jegyezze fel a "Mentett bevallások helye" útvonalát.

  • Ezen az útvonalon a "mentesek" mappával egy szinten,  a "beallitasok" könyvtárban található settings.enyk állományt törölje. A törlés után, a program induláskor új alapértékekkel ismét létrehozza a fájlt.

Vissza a tartalomjegyzékhez
8. Mit tegyek, ha a nyomtatványon egyes részek színesen/inverzen (kék-fekete stb. vagy bármilyen más – oda nem illő – színben) jelennek meg?
2009.07.13.
  • Kattintson az abevjava_start.bat fájlra (útvonala megtekinthető az ÁNYK-AbevJavaban: Szerviz>Névjegy>Indítási könyvtár) a jobb egérgombbal, itt válassza: Tulajdonságok>Kompatibilitás>Képernyő beállítások>Futtatás 256 színben lehetőséget.

  • Ha a probléma ezt követően is fennáll, akkor javasoljuk a videokártya telepítő programjának (driver) frissítését/újratelepítését.

Vissza a tartalomjegyzékhez
9. Hol találom meg a korábbi évekre vonatkozó nyomtatványokat és keretprogramokat?
2009.07.13.

A www.nav.gov.hu portálon a weblap láblécén található Archív oldalak menüpontban találhatók meg a korábbi évek nyomtatványkitöltő programjai és telepíthető nyomtatványai.

Vissza a tartalomjegyzékhez
10. A '08-as járulékbevallás ellenőrzésekor súlyos hibát jelez az ellenőrzés, emiatt nem lehet megjelölni a bevallást elektronikus küldésre. Mi lehet a hiba oka?
2009.07.13.

1208-as bevallásnál sokszor marad a bevallásban üres M-es lap, amely miatt súlyos hibát jelez a program. Az üres nyomtatványt a bevallás megjelölése előtt ki kell törölni. Ennek menete a következő:

  • A törölni kívánt M-es nyomtatvány legyen megnyitva az ablakban.

  • Kattintson a képernyő jobb felső részén található "Megjelenített nyomtatvány törlése" ikonra.

  • Kattintson az "A főnyomtatvány újraszámolása" ikonra. (A változtatás átvezetése érdekében.)

Vissza a tartalomjegyzékhez
11. A kinyomtatott nyomtatványon olyan betűk és számok jelennek meg, amelyek nem tartoznak a kitöltött nyomtatványhoz; a programban megnyitáskor nem is látszanak. Hogyan tudom eltüntetni a nyomtatott példányról?
2009.07.13.

Az ÁNYK-AbevJava>Beállítások>Nyomtatás fülön legyen kikapcsolva a "Közös azonosító nyomtatása" és az "Import azonosító nyomtatása" opció.

Vissza a tartalomjegyzékhez
12. Nem tudok belépni a www.magyarorszag.hu oldalon az eBev-szolgáltatásokba. „Adateltérés az azonosítás során.” üzenet jelenik meg. Mi a teendőm?
2009.07.13.

Ha az eBEV Portálra való bejelentkezés alkalmával az idézett üzenet jelenik meg, akkor viszontazonosítási problémáról van szó. Konkrétan: Az Önről tárolt adatok eltérnek egymástól a bejelentkezéskor vizsgált nyilvántartásokban (Okmányiroda, NAV). (Esetleg csak egy karakterben, pl. szóköz helyett kötőjel szerepel valahol, hiányzik egy ékezet, több utóneve van, de az egyik nyilvántartásban csak az egyik utónév szerepel. Külföldön született, de a két nyilvántartásban különböző nyelven szerepel a születési hely neve stb.)

A viszontazonosítási hibával érintett ügyfeleinket kérjük, hogy szíveskedjenek lekérdezni az Ügyfélkapu regisztrációs adatbázisában szereplő adataikat (belépve az Ügyfélkapun, a Saját adatok menüpontban), és azt tételesen ellenőrizni, az írásjelekre is kiterjedő figyelemmel. Fontos tudni, hogy a legapróbb eltérés is hibajelzéshez vezet, mivel a számítógép nem képes mérlegelni a különbségeket, csak regisztrálja őket. Kérjük továbbá, hogy az adatokat szíveskedjenek bemutatni az illetékes NAV igazgatóság ügyfélszolgálatán. A két nyilvántartásban szereplő adatok összevetése alapján állapítható meg, hogy fennáll-e adateltérés, szükséges-e az adatok módosítása.

Vissza a tartalomjegyzékhez
13. Hogyan ellenőrizhetem, hogy a bevallás biztosan beérkezett a NAV rendszerébe?
2009.07.13.

Ehhez lépjen be az Ügyfélkapu (www.magyarorszag.hu) oldalon az eBev-szolgáltatásokba. Azon belül a Lekérdezések>Üzenetek lekérdezése menüpontban tudja ellenőrizni, hogy érkezett-e nyugta a bevallás feltöltése után. Csak abban az esetben sikeres a bevallás küldése, ha a bevallás nyugtája elfogadó, és szerepel rajta NAV iktatószám (vonalkód, bárkód).

Amennyiben tesztnyomtatványt küld (a nyomtatvány neve: 09teszt), annak nyugtája mindig elutasító lesz! A tesztnyomtatvány letölthető a www.nav.gov.hu E-bevallás,Java>Általános tudnivalók az e-bevallásról oldalon.

Az eBev Portálon elolvasható a portál felhasználói leírása, a Súgó>Felhasználói leírás menüpont alatt.

Vissza a tartalomjegyzékhez
14. Elutasító nyugtát kaptam. Mi lehet az oka?
2009.07.13.

Az elutasító eBEV nyugták üzenettartalma szerint:

  • "A filet már beküldték!" Leggyakoribb oka:

    1. Korábban (esetleg az előző hónapban) már befogadott fájlt küldtek el még egyszer.

    2. Ügyfélkapun való feltöltés során a feltöltés sikertelenségére utaló hibaüzenetet kaptak, ezért még egyszer feltöltötték a bevallást/adatszolgáltatást. Ez utóbbira érkezik a fenti üzenet.

Fontos tudni, hogy az ilyen elutasítás megléte nem jelenti azt, hogy a bevallást/adatszolgáltatás egyszer már biztosan beérkezett. Kérjük ebben az esetben is ellenőrizzék, hogy van-e elfogadó eBEV nyugta a bevallásról. Ha nincs, akkor a titkosítást és a küldést meg kell ismételni, az eredeti fájlról készített másolattal. A nyomtatványkitöltő programokban (Abev 2006, ÁNYK-AbevJava) van ilyen másolatkészítő funkció. A műveletről  a programok súgójában talál részletes leírást.

  • "A beküldött bevallásában/adatszolgáltatásában feltüntetett adatokat rendszerünk nem tudja értelmezni." Ez az üzenet arra utal, hogy az adatfájl a titkosítás vagy a feltöltés során megsérült, ezért rendszerünk nem tudja értelmezni azt. Sikeres eBEV nyugta hiányában mindenképpen meg kell ismételni feltöltést, az eredeti fájlról készített másolattal. A nyomtatványkitöltő programokban (Abev 2006, ÁNYK-AbevJava) van ilyen másolatkészítő funkció. A műveletről  a programok súgójában talál részletes leírást.

  • "Nincs regisztrálva vagy nem élő a regisztráció!" A bevallás/adatszolgáltatás elküldésének pillanatában az aláíró nem rendelkezik érvényes regisztrációval az adóalanyhoz. Ön az eBEV Portálon, a Lekérdezések>Jogosultságok megtekintése menüpontban tudja ellenőrizni, hogy mely adóalanyokhoz, milyen jogosultsággal rendelkezik.

  • "A beküldő személyét nem tudtuk beazonosítani az adózóhoz vagy az adózó  bizonylataihoz! Kérjük, hogy az eBev Portálra lépjen be a viszontazonosítás elvégzéséhez." Ezt az alábbi hibák okozhatják:

    1. Nem sikerült az Ügyfélkapuval való viszontazonosítás. Ebben az esetben eltérés van a beküldő személyes adataiban az okmányirodai és az NAV nyilvántartásai között. A viszontazonosításhoz jelentkezzen be az eBEV-szolgáltatásokba. Amennyiben van adateltérés az okmányirodai adatai és az NAV nyilvántartásában meglévő adatok között, akkor erre vonatkozó hibaüzenet jelenik meg az eBEV Portálra történő belépés kezdeményezésekor.

    2. A beküldő nincs aláíróként regisztrálva az adózóhoz. Az eBEV Portálon az Lekérdezések>Jogosultságok megtekintése menüpontban ellenőrizheti, hogy mely adóalanyokhoz, milyen jogosultsággal rendelkezik.

    3. Nem rendelkezik jogosultsággal az adott bevallás/adatszolgáltatás benyújtására. Az eBEV Portálon az Lekérdezések>Jogosultságok megtekintése menüpontban ellenőrizheti, hogy mely adóalanyokhoz, milyen jogosultsággal rendelkezik.

  • "Az aláírók között nincs érvényes aláírási csoport! Kérjük, küldje újra az állományt!" A hiba oka, hogy nem a megfelelő számú\jogosultságú aláíró hitelesítette a bevallást\adatszolgáltatást.

  • "Ezt a bizonylat típust nem tudjuk fogadni, mert a bevallás, adatszolgáltatás,  adatbejelentés elektronikusan nem küldhető! " Olyan bizonylatot küldött, amelyet az eBEV Portál nem fogad. Oka lehet:

    1. Már nem küldhető ez a bizonylat elektronikusan (másik nyomtatványt kell használni).

    2. Az adott bizonylat eleve nem küldhető elektronikus formában, csak papíron. Erről meggyőződhet, ha a nyomtatvány internetes letöltésének helyén, a küldés módjára vonatkozó ikont megnézi.

  •  "A küldött bevallását/adatszolgáltatását elutasítjuk, mivel az nem a bevallásának/adatszolgáltatásának benyújtásakor érvényes verziójú programmal készült. Kérjük, hogy töltse le honlapunkról (www.nav.gov.hu) a legfrissebb verziójú bevallás-kitöltő programot, majd bevallását/adatszolgáltatását e verzió alkalmazásával ismételten küldje be. " A nyomtatvány beküldésekor létezett újabb verzió a nyomtatványból. Ezt kell telepíteni és mégismételni a küldést az új verzióval.

Vissza a tartalomjegyzékhez
15. Korábban elektronikusan beküldött bevallásom törlődött a gépemről. Hogyan tudok róla másolatot kérni?
2009.07.13.

Ha rendelkezik az adózó a konkrét bizonylat típus lekérdezéséhez szükséges jogosultságokkal az eBEV Portálon, akkor a www.magyarorszag.hu oldalon válassza az eBev-szolgáltatásokat. Belépve az eBEV Portálra a Szolgáltatások>Bevallás (dokumentum) lekérdezés>Beküldött dokumentumok menüpontban,lehet visszaigényelni a beküldött bevallásokat.

Vissza a tartalomjegyzékhez
16. Folyószámla-kivonatot szeretnék lekérdezni. Bárhogy adom meg a dátumokat, mindig az jelenik meg: „Nincs a feltételnek megfelelő tétel!”
2009.07.13.
  • A Szolgáltatások>"Folyószámla és pótlékadatok>"Folyószámla kivonat" menüpontra kattintva a korábban (max. 30 nappal ezelőtt) már igényelt folyószámla-kivonatok közül választhat letöltendőt. (Megnyitáskor a "Lekérdezés dátuma" mezőben lévő időszak alatt elkészült kivonatok listázódnak ki. Ha a mezőben megadott időintervallumban nem kért még le folyószámlát, a „Nincs a feltételnek megfelelő tétel!” üzenet jelenik meg.)

  • Az új folyószámla-kivonat igényléséhez az [Új lekérdezés] gombra kattintson. Az igénylés befejezése után – [Indítás] gomb – a listában is megjelenik egy új sor, a "Letöltés" oszlopban pedig a kivonatot tartalmazó, letölthető PDF, vagy XML formátumú fájl.

A folyószámla-kivonat lekérdezése nem online módon működik, ezért történik két lépésben az igénylés elküldése és a folyószámla letöltése. A folyószámla – egy adott időpontban, az összes folyószámla-kivonat igénylések számától függően - a kérés rögzítésétől számított néhány perc elteltével, ritkább esetben  néhány óra várakozás után válik letölthetővé. A várakozási idő alatt az eBEV Szolgáltatások-ból nyugodtan kiléphet. Az eBEV Portálra történő visszajelentkezés után az igénylést nem kell újra megismételnie, ha azt már előzőleg rögzítette a rendszer.

Vissza a tartalomjegyzékhez
17. Miért látszanak módosítható státuszban a már korábban egy másik gépről elküldött bevallások az ÁNYK-AbevJava program alatt?
2009.07.13.

A másik gépen lévő, korábbi ÁNYK-AbevJava program "Kuldendo" és "Elkuldott"  könyvtárának (útvonala megtekinthető a Szerviz>Névjegy>Postázó könyvtár útvonalánál) tartalmát át kell másolni, az új gépen lévő program postázó könyvtárának megfelelő ("Kuldendo" és "Elkuldott" ) mappáiba. . Ha ezek üresek, a rendszer "Módosítható" státuszúnak jelzi az összes nyomtatványt.   A "Kuldendo" könyvtár tartalmának átmásolása után a "Küldésre megjelölt", az "Elkuldott" könyvtár átmásolása után az "Elküldött" státuszúak is állapotuknak megfelelően látszanak majd.

Vissza a tartalomjegyzékhez
18. Amennyiben a fent felsorolt kérdések között nem találtam választ a problémámra, hová fordulhatok technikai segítségért?
2009.07.13.

Kérdését elküldheti a NAV portál Kapcsolatfelvétel>E-mail küldése>Levélküldés oldalán.

Vissza a tartalomjegyzékhez
19. Melyik programot kell letölteni/telepíteni ahhoz, hogy az idei évre vonatkozó nyomtatványokat kitölthessem?
2009.01.12.

A 2012. január 1-től bevezetendő valamennyi bevallás, adatszolgáltatás nyomtatványának kitöltése kizárólag ÁNYK-AbevJava programmal lehetséges. A program letölthető a www.nav.gov.hu Letöltések>Nyomtatványkitöltő programok menüpontja alól.

Vissza a tartalomjegyzékhez
20. Melyik verziót telepítsem (Java Webstart, .jar, RPM, EXE)?
2009.01.12.

A nyomtatványok és a keretprogram különféle programcsomagokban tölthetők le, attól függően, hogy milyen operációs rendszerre kívánja telepíteni a programot, illetve van-e közvetlen internet kapcsolat a számítógépen. Bővebb információt itt talál.

Vissza a tartalomjegyzékhez
21. Mi a teendő, ha nem tudom telepíteni az ÁNYK-AbevJava programot?
2009.01.12.
  • Ellenőrizze, hogy telepítette-e a Java programot (min. 1.6.0 verzió számú vagy magasabb).

  • Ellenőrizze, hogy rendelkezik-e a program telepítéséhez szükséges jogosultsággal.

  • Ellenőrizze, hogy a telepítő fájl (abevjava_install.jar) hozzá van-e rendelve a Java futtató környezethez. Részletes leírás a NAV honlap E-bevallás,Java\ÁNYK-AbevJava kitöltőprogram\Információk az  kitöltőhöz oldalán található a „JAR-állományok hozzárendelése a Java futtatási környezethez” című leírásban.

     

  • Ellenőrizze, hogy a gépen melyik java verzió indul el. Ezt a következő módon teheti meg: DOS prompton (Start menü\Futtatás\cmd) adja meg a zárójelben lévő  parancsot: (java –version). Az ablakban megjelenik az indított java verzió száma. Ha 1.6.0-nál alacsonyabb, akkor ez okozza a problémát.
Vissza a tartalomjegyzékhez
22. Mi a teendő, ha az ÁNYK-AbevJava program nem indul el?
2009.01.12.
  • Ellenőrizze, hogy a gépen melyik „java” verzió indul el. Ezt a 3. kérdésre adott válasz alapján teheti meg. Ha 1.6.0 verziószámnál alacsonyabb, akkor ez okozza a problémát.

  • A PATH környezeti változó szabályozza, hogy melyik könyvtárból indul el a java.exe. Előfordulhat, hogy egy korábbi verziót tartalmazó könyvtár van megadva a PATH környezeti változók között a java indítási könyvtáraként. Ebben az esetben két megoldás javasolt:

    1. A PATH környezeti változóban a java.exe indítási könyvtárának módosítása.

    2. Java program/ok szabályos eltávolítása (Vezérlőpulton keresztül), és a registry-ből a JavaSoft kulcs eltávolítása (HKEY_LOCAL_MACHINE\Software). A számítógép újraindítását követően a minimális feltételként megadott 1.6.0 vagy magasabb verziójú Java program telepítése.

  • Windows 7 operációs rendszer esetén javasoljuk, olvassa el a www.nav.gov.hu E-bevallás,Java>Általános tudnvalók az e-bevallásról>ABEV- EBEV gyakran ismételt kérdések menüpontban a Java program telepítése és beállításai leírást.

Vissza a tartalomjegyzékhez
23. Mi a teendő, ha nyomtatáskor a lap aljára kerülő szöveg nem látható?
2009.01.12.

Amennyiben az ÁNYK-AbevJava programból történő nyomtatáskor a lap aljára kerülő szöveg csak félig látszik a kinyomtatott lapon, javasoljuk a margók értékének növelését. (Módosítása lehetséges a programból: Szerviz>Beállítások>Nyomtatás menüpontban.)

Vissza a tartalomjegyzékhez
24. Az ÁNYK-AbevJava program, illetve a nyomtatvány kitöltő programok hálózatos használata esetén mi a teendő, ha azt szeretnénk elérni, hogy minden felhasználó tudja frissíteni a programokat?
2009.01.12.

Amennyiben a hálózati meghajtó mindenki számára írható, úgy az abevjavapath.cfg állomány (elérési útvonala megtekinthető a program Szerviz>Névjegy menüpontjában) minden hálózatban lévő számítógépre történő átmásolásával biztosítható, hogy az ÁNYK-AbevJava minden számítógépen frissíthető legyen. Ezzel összefüggésben a www.nav.gov.hu oldalon az E-bevallás,Java>ÁNYK-AbevJava kitöltőproram>Információk az Általános nyomtatványkiltöltőhöz menüpontban olvasható dokumentációk is segítséget nyújthatnak.

 

Vissza a tartalomjegyzékhez
25. Az egyes nyomtatványokhoz kapcsolódó súgófájlokat külön kell telepíteni, így kétszeres munkát jelent a felhasználónak. Miért nem lehet összevonni a nyomtatvány telepítésével?
2009.01.12.

A nyomtatványok telepítését azért választottuk külön a kitöltési útmutató (aktív súgó) telepítésétől, mivel a nyomtatvány verzióváltásai általánosságban nem egyeznek meg a kitöltési útmutatók változásaival (általában a nyomtatvány módosítása nem vonja maga után a kitöltési útmutató módosulását is). A Szerviz> Frissítések funkcióban a kitöltési útmutatókat is frissíti a program, így megoldható,  hogy a frissítések során mind a kitöltő, mind a súgófájl egyszerre frissüljön.

Vissza a tartalomjegyzékhez
26. Hol találom meg az "ABEV-eBEV gyakran ismételt kérdéseket"?
2008.09.01.

A kérdések és a válaszok jelenleg a www.nav.gov.hu E-bevallás, Java >Általános tudnivalók az e-bevallásról oldalon, az "ABEV-eBEV gyakran ismételt kérdések" című cikkben olvashatók.

 Kérjük, nézzék meg az E-bevallás,Java>ÁNYK-AbevJava kitöltőprogram>Információk az Általános nyomtatványkitöltőhöz (ÁNYK-AbevJava) című cikkünket is.
Vissza a tartalomjegyzékhez
KIEMELT TÉMÁK
  • EKÁER
  • Nyomtatványkitöltő programok
  • Letöltések - egyéb
  • E-bevallás, Java
  • Szabályzók
  • Kiadványok
  • Álláspályázatok
  • Üzemszünetek
  • GYIK
  • Gépjárműadó
  • ÁNYK-eBEV
  • ÁNYK-eBEV
  • Egyéb
  • Fémkereskedelem
  • Jövedéki adó
  • Dohánytörvény
magyarorszag.hu
Határidők
előző2021. márciuskövetkező
HKSzCsPSzV
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
  • Személyes adónaptár
  • Hírlevél-regisztráció
SZOLGÁLTATÁSOK
  • Adatbázisok
  • Szolgáltatások
  • Szja 1+1%
  • Közösségi adószámok megerősítése
  • Távolról is nyújtható szolgáltatások (MOSS)
A NAV weboldalai szerzői jogvédelem alatt állnak.
A honlapon szereplő információk változatlan tartalommal és formában szabadon terjeszthetők.

Kapcsolatfelvétel | Archív oldalak | További honlapok | Általános adatkezelési tájékoztató | Impresszum | Közadatkereső | Akadálymentesítés
1054 Budapest, Széchenyi u. 2. - Telefon: +36 (1) 428-5100 - Fax:+36 (1) 428-5509
Az oldal cookie-kat használ, hogy minél több hasznos funkciót biztosítson a látogatóknak. Részletek
Süti tájékoztató letöltése (.pdf) Adatvédelmi tájékoztató Süti beállítások