Az Ügyfélkapu egy olyan azonosítási szolgáltatás, amely lehetővé teszi, hogy az ügyfelek biztonságosan léphessenek kapcsolatba az elektronikus ügyintézést biztosító, illetve elektronikus közszolgáltatásokat nyújtó szervezetekkel. Ügyfélkapus azonosítással – és a Központi Azonosítási Ügynök (KAÜ) egyéb elektronikus azonosítási módjaival, például eSzemélyi igazolvánnyal – érhetők el a NAV elektronikus szolgáltatásai is.

Hogyan intézhető?

  • Elektronikusan: eSzemélyi igazolvány és az igazolvány igénylésekor kapott kódkártyán található regisztrációs kód birtokában ezen a linken.
  • Arckép-azonosítással: videóhívás a Közigazgatási Ügyfélvonal (1818) munkatársaival.
  • Személyesen: személyazonosság igazolására alkalmas hatósági igazolvánnyal (személyi igazolvány, jogosítvány vagy útlevél), lakcímkártyával, saját e-mail-címmel

 

Ügyintézési idő:

A sikeres – elektronikus vagy személyes – regisztráció után a rendszer öt napig érvényes, egyszer használható aktiváló kódot küld a regisztrált e-mail-címére. Ennek segítségével állítható be a saját jelszó. Aktiválást követően a regisztrált Ügyfélkapu azonnal használható KAÜ-azonosításra (Központi Azonosítási Ügynök), ezáltal elektronikus ügyintézésre.

 

Elfelejtett jelszó:

Ha még nem járt le az Ügyfélkapuhoz beállított jelszó (alapértelmezetten két év a lejárati idő), a felhasználónév és az ügyfélkapus e-mail-cím birtokában a https://ugyfelkapu.gov.hu oldalon új jelszó kérhető (az „Elfelejtett jelszó” lehetőséget választva).

Ha a jelszó már több mint 60 napja lejárt vagy ötször próbálkozott helytelen jelszóval belépni, akkor csak személyesen kérhető az Ügyfélkapu aktiválása a regisztrációs szerveknél.

 

Jelszóváltoztatás:

A jelszót a https://ugyfelkapu.gov.hu oldalon bejelentkezve, a Jelszóváltoztatás menüpontban lehet megváltoztatni.

 

Azonosítási hiba:

Ilyen hibaüzenet esetén a problémát vélhetően adateltérés okozza: az Ügyfélkapu-regisztrációhoz megadott adatok és a hivatali nyilvántartásában szereplő adatok eltérnek, ezért az ügyfélkapus belépés, adathozzáférés korlátozott.

Adategyeztetésre és a hiba javítására személyesen, kizárólag az érintett adózónak van lehetősége a NAV ügyfélszolgálatain vagy a kormányablakokban.