Betűméret növeléseBetűméret csökkentése
Adóigazgatási szakrendszerek integrációja (EKOP-1.1.14-2012-2012-0001)
2015.10.06.
Archív: 2019.04.06.

EKOP-1.1.14-2012-2012-0001 AZONOSÍTÓSZÁMÚ „ADÓIGAZGATÁSI SZAKRENDSZEREK INTEGRÁCIÓJA” KIEMELT PROJEKT 2014. október 31-én sikeresen zárult.

Az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával megvalósuló EKOP-1.1.14 „Adóigazgatási szakrendszerek integrációja” kiemelt projekt fejlesztései 2013. február 15 – 2014. október 31. között történtek meg. A projekt megvalósítási időszakában felmerült és igénybe vett támogatási összeg összesen bruttó 1.427.499.298,- Ft. A projekt fejlesztései összességében az adóigazgatás rendszereinek integrációját, hatékonyságának növelését célozták. A projekt keretében a végrehajtási rendszer korszerűsítésére, valamint az ellenőrzési rendszer megújítására került sor.

A Támogatási Szerződés 2013. február 1-jén került aláírásra, amelynek keretében az elszámolható költség összesen (bruttó) 1.500.000.000,- Ft volt. A Támogatási szerződés 2. sz. módosítása 2014. június 13-án lépett hatályba, amelyben a projektzárás időpontjának 2014. október 31-re történő módosítása került rögzítésre.

Elért eredmények:

  • A projekt eredményeképpen megújításra kerültek a közterhek beszedési hatékonysága szempontjából kiemelt jelentőségű ellenőrzési és végrehajtási rendszer egyes elemei. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) továbbfejlesztette az ellenőrzés nyilvántartó rendszerét, új keretrendszer készült, amely támogatja a kockázatelemzési folyamatok, feladatok rögzítését és nyomon követését, valamint segíti a vezetői ellenőrzést, továbbá az adóvégrehajtás keretében végzett végrehajtási folyamatok teljesebb körű informatikai támogatásának megvalósítását.

  • Az egységes szoftverplatform kialakítása, a szakrendszer integrációja, az ellenőrzés és végrehajtás korszerűsítése jelentős kapacitású és gyors működésű hardver eszközparkot igényelt, amelynek beszerzése a projekt keretében megvalósult.

  • A kockázatelemzési és ellenőrzési munkafolyamat integrált információkkal történő támogatása biztosítottá vált, ennek eredményeként jelentősen javult az ügyintézők információellátása.

  • Magas fokú és többféle funkciót magába foglaló, komplex kockázatkezelő, döntéstámogató keretrendszer került kialakításra.

  • A fejlesztéseknek köszönhetően a NAV végrehajtási szakterülete az eddiginél korszerűbb, jelentősebb eredmények elérését és a hátralékok teljesebb körű kezelését, csökkentését biztosító új monitoring és elemző rendszerekkel rendelkezik.

  • Megvalósult az adóvégrehajtás során végzett ingatlan végrehajtás és helyszíni eljárások tervezési folyamatának teljes körű informatikai támogatása.

  • A projekt keretében megvalósított rendszerek hatékonyabb és megbízhatóbb működésének biztosítása érdekében ezen rendszerekhez kapcsolódó, de más platformon működő alkalmazások egységes szoftver platform alá kerültek.