Tisztelt Ügyfelünk!
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy ha a NAV következő oldalain 2018. január 1-je után közzétett tájékoztatóknak megfelelően jár el, akkor az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény 247. §-a alapján jogkövetkezmény az Ön részére nem állapítható meg. A fentiek alkalmazása az esetleges adóhiány megfizetése alól nem mentesít.
Nemzeti Adó- és Vámhivatal
A pénztárgépek éves felülvizsgálata kötelező. A felülvizsgálat része a szervizes helyszíni vizsgálat, amit évente egy alkalommal a pénztárgép üzemeltetőjének kell elvégeztetnie. Az éves felülvizsgálat során a szerviz ellenőrzi, hogy nem történt-e illegális beavatkozás a pénztárgépen, hogy a pénztárgép működése, működési körülményei megfelelnek-e a jogszabályi előírásoknak és szükség esetén kicseréli a pénztárgép adóügyi ellenőrző egységének akkumulátorát.
Az éves felülvizsgálatot első alkalommal a pénztárgép üzembe helyezését követő 1 éven belül kell elvégeztetni. Az 1 éves határidő kezdőnapja a pénztárgép – üzemeltetési helyen tartott – pénztárgépnaplójába is bejegyzett üzembe helyezésének (megszemélyesítésének) időpontja.
Ezt követően az ismételt éves felülvizsgálatot mindig a legutóbbi éves szervizelését követő 1 éven belül kell elvégeztetnie az üzemeltetőnek. Az 1 éves határidő kezdőnapja a pénztárgép – üzemeltetési helyen tartott pénztárgépnaplójába bejegyzett – előző éves szervizes felülvizsgálata elvégzésének napja.
Ha az 1 éves határidő vége olyan időszakra esik, amikor az üzemeltető szünetelteti a pénztárgép használatát, akkor legkésőbb a pénztárgép – szüneteltetés befejezését követő – újbóli használatba vételekor haladéktalanul el kell végeztetni az éves szervizes felülvizsgálatot.