Figyelemmel arra, hogy a blokkolt állapot esetén elsőbbségi adatszolgáltatási igényt jelez a NAV szervere felé, valamint arra, hogy blokkolt állapotban a pénztárgéppel műveletet végrehajtani nem lehet, így a blokkolt állapot alatt nem indokolt a 30 perces bejelentkezés.
A NAV a mobilszolgáltatón keresztül CMSSL üzenettel utasíthatja az AEE-t a kapcsolat felvételére. A mobilszolgáltató és az AEE gyártó megállapodásától függ, hogy ezt HTTP protokollon vagy SMSben kerül továbbításra.
A "következő kapcsolatra" nem kell utasítani az AEE-t, hiszen 30 percenként automatikusan be kell jelentkezni e az AEE-nek a NAV szerverére a TRMRDY üzenet küldésével.
4. sz. melléklet, 19. pont meghatározza a nyugta adatainak szerkezetét („NYN“), ami a szöveges állományba kerül. A 19. ea) pont 5) alpontja szerint a bizonylat összes kedvezményének bejegyzését a „~DCN“ karaktersorozatot követően. A 19 ea) – 10 i)-iv) pontok szerint következik a tétel megnevezése, egységára, mennyisége, összege és a forgalmi gyűjtő jele a „~INA”, “~IUN”, “~IQY”, “~ISU” a “~IVC” karaktersorozatokat követően. A kedvezmény/felár, amelyet a felhasználó végez, nem rendelkezik közvetlen képpel a nyugta szerkezetében. A feltüntetett árban (~ISU<ár>) figyelembe kell venni a tétel kedvezményt/felárat, vagy ott az eredeti (beütött) árnak kell lennie, úgy ahogy az eredetileg megjelent a nyugtán és a kedvezmény csak a „~DCN“ mezőben jelenik meg és természetesen a „~SUM“ mezőben?
[A kérdés a Rendelet módosítását megelőzően érkezett!]
Ha a tételeknél már a kedvezményes ár szerepel, akkor a DCN mező értéke 0. Ha a tételek nyugtán feltüntetett összértékéhez képest ad kedvezményt az eladó, azt kell a DCN mezőben tárolni.
Amennyiben az AEE külső akkumulátorának eltávolítására a pénztárgép áramellátásának megszüntetését követően kerül sor, úgy ennek okán sor kerül elsőbbségi adatszolgáltatási igény jelzésére. Amennyiben az AEE akkumulátora a pénztárgép működése közben kerül eltávolításra, ebben az esetben az AEE működik, így elsőbbségi adásra nincs szükség. Az AEE külső akkumulátorának cseréjét az AEE nem érzékelheti felnyitási kísérletnek.
A hatályos szabályozás alapján a nyugta (NYN) bejegyzésben külön listában kell feltüntetni az éles (nem törölt) tételeket és a törölt tételeket.
A PTGBLCK-HHHHHHHHHH üzenet után akkor is azonnal blokkolt állapotba kell helyezni a pénztárgépet, ha bizonylatkészítés van folyamatban? Ha igen, akkor ez estben hová kell sorolni a bizonylatot? Megszakított vagy visszavont? A blokkolt állapotba kapcsolás után érvényben marad a 30 perces bejelentkezés? A NAV az AEE HTTP szerverén keresztül kezdeményezi a legközelebbi kapcsolatot? A NAV által kezdeményezett blokkolt állapot NAV általi feloldását követően mi a követendő eljárás? Folytatható-e a megkezdet nap?
A blokkolt állapotba helyezésre vonatkozó utasítást a rendelet értelmében "haladéktalanul" végre kell hajtani, vagyis a bizonylat kiállítása nem fejezhető be, ebben az esetben a bizonylat megszakított bizonylatként kell nyilvántartani, figyelemmel arra, hogy ebben az esetben az értékesítésre sor kerül. Blokkolt állapot esetén az AEE elsőbbségi adatszolgáltatási igényt jelez a NAV szervere felé, valamint blokkolt állapotban a pénztárgéppel műveletet végrehajtani nem lehet, így a blokkolt állapot alatt nem indokolt a 30 perces bejelentkezés. A blokkolt állapot NAV általi feloldása után a blokkolt állapot előtti folyamatokat kell folytatni.
Az előírást az euró üzemmód átállítás, mint funkció megteremtésének kötelezettsége tekintetében kell értelmezni, ennek megfelelően a pénztárgépnek kell rendelkeznie ezzel a funkcióval.
A kérdéses rendelkezést az AP szám tekintetében kell értelmezni.
A melléklet szerint az MGO címkéjű bejegyzés azt a tényt rögzíti, hogy az AEE üzenetet küldött a szervernek a bejegyzésben naplózott tartalommal.
A rendelet meghatározza, hogy a milyen néven kell továbbítani és eltárolni a fájlt. A fájl nevét az USB csatlakozón való kiolvasáskor prezentálni kell.