Csak olyan e-pénztárgép helyezhető üzembe és használható, ami érvényes forgalmazási engedéllyel rendelkezik. Az e-pénztárgépek forgalmazását a NAV engedélyezi.
A NAV a honlapján folyamatosan közzéteszi az érvényes forgalmazási engedéllyel rendelkező e-pénztárgépek adatait az eNYUGTA-aloldalon (https://nav.gov.hu/ado/enyugta).
Minden érvényes forgalmazási engedéllyel rendelkező e-pénztárgép-típushoz tartozik egy engedélyszám. A hardveralapú e-pénztárgépek forgalmazási engedélyszáma „B” betűvel kezdődik, amit egy három számjegyű sorszám követ (például B123), a felhőalapú e-pénztárgépek forgalmazási engedélyszáma „C” betűvel kezdődik, amit egy három számjegyű sorszám követ (például C014). Az engedélyszámmal rendelkező e-pénztárgépek nevét a NAV honlapján közzétett forgalmazási engedély lista tartalmazza.
Az e-pénztárgép forgalmazója határozza meg, hogy milyen üzleti modellben forgalmazza az e-pénztárgépet, például értékesíti, esetleg bérbe adja vagy egyéb szolgáltatásként biztosítja a használatát az üzemeltetőnek. A beszerzés költsége ettől – és persze más tényezőktől is – függően változhat, azt a forgalmazó határozza meg az üzemeltetővel kötött megállapodásában.
Igen, kell. A felhőalapú e-pénztárgépeknél bármilyen internetkapcsolat használható, függetlenül a hálózati hozzáférés technológiájától (például WiFi, mobilinternet, Ethernet stb.) és a szolgáltatótól. A hardveralapú e-pénztárgépeknél az adóügyi egységbe integrált SIM-modul biztosítja az adatkapcsolatot a mobil földfelszíni hálózaton.
A felhőalapú e-pénztárgép üzemszerű használatához internetkapcsolat kell, enélkül nem állítható ki vele sem e-nyugta, sem papíralapú másolat az e-nyugtáról. A felhőalapú e-pénztárgép tehát nem használható bizonylatkiállításra, ha nincs internetkapcsolat.
A hardveralapú e-pénztárgép alkalmas az offline működésre, vagyis a mobilhálózat elérhetetlensége esetén, adatkapcsolat hiányában is állítható ki vele bizonylat. Az offline működés során kiállított bizonylatokat a hardveralapú e-pénztárgép adóügyi egysége tárolja, és az adatkapcsolat helyreálltakor haladéktalanul beküldi a nyugtatárba. Az offline működés időtartama nem haladhatja meg a 72 órát.
Ha az e-pénztárgép meghibásodik vagy áramszünet van, az e-pénztárgép megjavításáig vagy új e-pénztárgép üzembe helyezéséig, de legfeljebb a meghibásodás napjától számított tizenötödik napig, továbbá az áramszünet idején, nyomtatványon lehet nyugtát kibocsátani.
A felhőalapú e-pénztárgép bármilyen mobileszközre, például mobiltelefonra, tabletre telepíthető, amelyen az adott e-pénztárgép-alkalmazás operációs rendszerének (Android vagy iOS) támogatott verziója fut.
Igen, minden e-pénztárgépnek – mind a hardveralapú, mind a felhőalapú e-pénztárgépnek – kötelező tartozéka a nyomtató. Erre azért van szükség, mert ha a vevő kéri, kötelező papíralapú másolatot adni a kiállított e-nyugtáról.
Nem, csak akkor kötelező nyomtatni, ha a vevő kifejezetten kér papíralapú másolatot. Ilyenkor nem elég kinyomtatni a másolatot, azt át is kell adni neki.
Igen, minden e-pénztárgép kötelező funkciója az egyszerűsített számla kiállítása, elektronikusan és papíralapon is. A normál számla kiállítása csak opcionális funkció, tehát nem biztos, hogy elérhető az e-pénztárgépen.
Az e-pénztárgépet a KOBAK-portálon kell regisztrálni (üzembehelyezési kódot kérni), és a változásokat is itt kell bejelenteni.