Ha valaki még sohasem találkozott kivonattal vagy pótlékértesítővel, annak az lehet az oka, hogy határidőben és megfelelő összegben fizeti meg adókötelezettségeit, és ezért rendezett az adószámlája. A jogszabályi előírás alapján ugyanis nem mindenki kap értesítést.

Az adóigazgatási eljárás részletszabályairól szóló 465/2017. (XII.28.) Korm.rendelet 22. § (1) és (2) bekezdései szabályozzák az adószámla-kivonatok és a késedelmipótlék-értesítők kiküldését.

Évente, október 31-ig kizárólag az várhatja az adószámla-kivonatát, illetve a pótlékértesítőjét, akinek az adószámlája legalább 5 000 forint tartozást vagy túlfizetést mutat, illetve az előző évben késedelmesen, vagy nem teljesített valamilyen fizetési kötelezettséget, így 5 000 forintot elérő pótléka keletkezett. Nem kapnak azonban nyomtatott, postán küldött értesítést azok, akik elektronikus kapcsolattartásra kötelezettek (például gazdálkodók), vagy nem tettek tiltónyilatkozatot, és rendelkeznek hivatalos elektronikus elérhetőséggel (Cégkapuval/KÜNY-tárhellyel). Őket a NAV az értesítési feltételek fennállásáról elektronikusan tájékoztatja.

KÜNY-tárhely (Központi Ügyfél-regisztrációs Nyilvántartáshoz tartozó tárhely): az Ügyfélkapuhoz és az e-személyi igazolványhoz tartozó elektronikus tárhely.