NAV, mint támogatásban részesülő együttműködő partner | ||
1. | ||
Projekt azonosítószáma | 653323 | |
Projekt neve | Hatékony konténer ellenőrzés a határátkelőhelyeken | logo |
Projekt költségvetése | 11.826.452,50 euró, melyből a NAV-ot megillető támogatás 140.868,75 euró (melyből felhasznált és elszámolt 47.361,35 euró) | |
Támogatás intenzitása | 100 %-ban a H2020 programból nyújtott támogatás | |
Megvalósítás kezdete | 2015.06.01. | |
Megvalósítás vége | 2018.11.30. | |
Projekt lezárásának dátuma | NAV a maradványösszeget visszautalta 2019 októberében. | |
A projekt átfogó célkitűzése | Új technológiák fejlesztésével átfogó és költséghatékony felderítési módszerek kidolgozása a hatékony konténerellenőrzés és az Európai Unió külső határainak védelme érdekében mind tengeri, mind szárazföldi környezetben. | |
A projekt konkrét célkitűzése | A projekt célja öt új innovatív „nem behatoló jellegű” első- és másodvonalas ellenőrzési technológiák - sugárkapuk, rakomány átvilágító berendezés, szagminta elemző berendezés, anyagösszetétel elemző berendezés, Foto-fission technológia - együttes alkalmazása révén költséghatékony konténerellenőrzés kidolgozása és tesztsorozat végrehajtása a kialakított technikai eszközökkel. A C-BORD projekt célul tűzte az egységnyi idő alatt átvizsgálható konténerek számának növelését; a „nem behatoló jellegű” konténerellenőrzési módszerek fejlesztését; a helytelen és téves riasztások minimalizálását; a költséges, időigényes és akár veszéllyel járó manuális konténerellenőrzések kiküszöbölését; az ellenőrzési hatékonyság növelése, a biztonsági kockázatok csökkentése és egyéb logisztikai, egészségügyi, költség-haszon kérdések megoldását. | |
A NAV részvétele | A NAV a francia Atomenergia Ügynökség partnereként 2015. június 1-jétől csatlakozott a francia Atomenergia Ügynökség által vezetett - 18 tagú – konzorciumhoz. A projekt keretében a következő berendezések tervezése és továbbfejlesztése, valamint tesztelése zajlott: 1. áthelyezhető passzív sugárkapu (francia fejlesztő); 2. áthelyezhető és mobil passzív sugárkapuk (brit fejlesztő); 3. párolgás alapú technológián alapuló szagminta elemző rendszer – a „Sniffer”; 4. új generációs, továbbfejlesztett röntgensugaras rakományátvilágító berendezés. Teszthelyszínek: · A C-BORD projekt első technikai eszköz tesztje Magyarországon, a röszkei közúti határátkelőhelyen 2018. április 30. és május 25. között zajlott, a NAV és a projekt másik magyar résztvevője, a Magyar Tudományos Akadémia Energiatudományi Kutatóközpont közreműködésével. · A következő terepgyakorlatra 2018. május 30. és július 7. között került sor a lengyelországi Gdanskban, ezúttal tengeri kikötői környezetben. · A rotterdami terepgyakorlatra 2018. szeptember 17. és október 13. között került sor a Maasvlakte kikötőben, amely során két héten keresztül végeztek tényleges tesztellenőrzéseket, ahol tesztelésre kerültek a Röszkéről és Gdanskból ismert elsővonalas ellenőrzési technológiák, illetve első alkalommal itt történt a másodvonalas technológiák (a neutronsugaras ellenőrzési rendszer és a Foto-fission technológia) tesztelése. A C-BORD projekt befejezéseként 2018. október 10-én egy Nyilvános Záró Tanácskozásra került sor a rotterdami World Trade Centerben. A rendezvényen többnyire potenciális végfelhasználók, azaz különböző országok vámügyi, határügyi szervezeteinek képviselői, technikai eszközöket gyártó cégek képviselői, Európai Uniós valamint nemzetközi szervezetek (VVSZ) képviselői és a C-BORD projektpartnerek szakértői voltak. |