HORIZONT EURÓPA 2021-2027 (HE)

eu_tamogatassal.jpg eu_tamogatassal.jpg

NAV, mint konzorciumi együttműködő partner

1.

Projekt azonosítószáma

101073963—PARSEC—HORIZON-CL3-2021-BM-01

Projekt neve

PArsel and letteR mail SECurity – PARSEC

Csomag- és levélküldemény biztonság a postai és gyorspostai forgalomban

parsec parsec

Főkedvezményezett

CBRA Services BV – CBS belga non-profit kutatási szervezet

Együttműködő partnerek

A 20 tagot számláló konzorciumhoz a belga és holland vámhatóság, valamint a NAV, illetve 4 postai szolgáltató, 2 rendőri, 8 más, témában érintett szervezet – egyetem, KKV, illetve kutatóintézet – összesen 6 tagállamból, illetve az Egyesült Királyságból és Svájcból csatlakozott.

Projekt költségvetésének NAV-ra eső része

3.194.442,25 euró, melyből a NAV-ot megillető támogatás 33.437,5 euró

Támogatás intenzitása

Az elszámolható költségek 100%-a.

Megvalósítás kezdete

2022.10.01.

Megvalósítás vége

2026.02.28.

Projekt lezárásának dátuma

-

A projekt átfogó célkitűzése

A projekt célja az ellátási láncot optimálisan segítő jövőbeni felügyeleti és ellenőrzési struktúra, illetve kapcsolódó röntgentechnológia megtervezése és kialakítása.

A projekt konkrét célkitűzése

A kifejlesztésre kerülő struktúra az ellátási lánc különböző helyein létrejött adatok rugalmas kombinációit használja majd a fő kockázatértékelési fázis és a fizikai ellenőrzés végső fázisa közötti automatizált, osztályozó, azonosító, nem beavatkozó jellegű ellenőrzési technológiák több, célirányosan tervezett szintje között. Mivel az ellátási láncok üzemeltetőnként eltérőek, az architektúra építőelemeit kívánják modellezni az alkalmazás bemutatása céljából a postai és az e-kereskedelmi ellátási láncok kulcsfontosságú példáin keresztül, valamint a postai és futárszolgálatok felhasználásával történő visszaélések kiszűrése érdekében. A konzorciumhoz vámigazgatások, postai szolgáltatók, rendvédelmi szervezetek, oktatási intézmények, és technológiai partnerek csatlakoztak. A tervezett tevékenységeket illetően a vámhatóságoknak, mint végfelhasználóknak a kialakításra kerülő struktúra alkalmasságának (a postai és a gyorspostai ellátási lánc szolgáltatóival együtt), a hatékonyság és a végfelhasználói igények meghatározása a feladata.

  • az (új) detektorok értékelése, azok hatékonyságát és eredményességét illetően;
  • az új struktúrák és az adaptált munkafolyamatok működési hatása;
  • adatbányászat és kockázatmodellezés az újonnan rendelkezésre álló információk és (a vámhatóságok adatbázisából származó) bizalmas információk kombinációjával.

2.

Projekt azonosítószáma

101167589 — BORDERLINK — HORIZON-CL3-2023-BM-01

Projekt neve

Border Control Agencies for Interlinked and Interoperable Future - BORDERLINK - Határellenőrző szervek egy szorosabb együttműködést és interoperabilitást biztosító jövőért

borderlink borderlink

Főkedvezményezett

CBRA Services BV – CBS belga non-profit kutatási szervezet

Együttműködő partnerek

A 20 tagot számláló konzorciumhoz a belga és holland vámhatóság, valamint a NAV, illetve 4 postai szolgáltató, 2 rendőri, 8 más, témában érintett szervezet – egyetem, KKV, illetve kutatóintézet – összesen 6 tagállamból, illetve az Egyesült Királyságból és Svájcból csatlakozott.

Projekt költségvetésének NAV-ra eső része

5.720.117,75 euró, melyből a NAV-ot megillető támogatás 145.625,03 euró

Támogatás intenzitása

Az elszámolható költségek 100%-a.

Megvalósítás kezdete

2025.03.01.

Megvalósítás vége

2028.02.29.

Projekt lezárásának dátuma

-

A projekt átfogó célkitűzése

A projekt általános célja:

  • a meglévő (és a jövőben tervezett) vámellenőrzési berendezések közötti interoperabilitás fokozása;
  • az EU vámszakértői számára a fenyegetésekre, veszélyes és illegális anyagokra vonatkozó referenciaadatok hatékonyabb és gyorsabb elérésének biztosítása;
  • kapacitásépítés a kockázatkezelésen és a kereskedelmi eljárások egyszerűsítésén alapuló vámellenőrzések összehangolt európai alkalmazása érdekében.

A projekt konkrét célkitűzése

A BORDERLINK projekt módszertanát, koncepcióját tekintve az alábbi fejlesztési területekre fókuszál, melyek a vámhatóságok által rendszeresen végzett következő stratégiai vámrendészeti tevékenységekhez szorosan kapcsolódnak:

1) Kockázatkezelés (a gyanús és határon átnyúló szállítások felismerése/beazonosítása érdekében): adatok interoperabilitása a folyami ellenőrzés területén;

2) Nem beavatkozó jellegű vizsgálatok (csempészáru felderítése érdekében): standard tesztberendezések, okleveles röntgenkezelő képzés, mesterséges röntgenkép-dokumentumtár, egyesített/egyetemes röntgenképmegosztó adatbázis;

3) Anyagok azonosítása (a megfelelő árubesorolás érdekében): a vámhatóságok által használt Raman standard fájlformátumú felhőalapú referencia spektrumkönyvtár;

4) Lefoglalást követő tevékenységek (nyomozás és lefoglalt áru kezelése): lefoglalt cigaretta környezetbarát megsemmisítése, lefoglalt cigaretta intelligens adatbázis;

5) Több területet érintő tevékenységek: Zöld vámról szóló készségfejlesztő/oktató játékok, BORDERLINK információfigyelő-központ (observatory).