A NAV számára jogszabály írja elő az adószámla-kivonatok és a pótlékértesítők évenkénti kiküldését. Az értesítések kiküldésének célja többrétű. Ezzel a NAV egyrészt tájékoztatást ad arról, hogy az adott időszakban milyen tételeket könyvelt az adószámlákon, illetve a késedelmes befizetéseket, vagy azok elmaradását milyen összegű pótlékkal sújtotta.

A tájékoztatás egyúttal egyeztetési lehetőséget is biztosít. Ha valaki kivonatot kap, és az alapján eltérést tapasztal a saját és a hivatal nyilvántartása között, és a saját nyilvántartását ítéli helyesnek, akkor intézkedhet a szükséges korrekcióról.

Az adóigazgatási eljárás részletszabályairól szóló 465/2017. (XII.28.) Korm.rendelet 22. § (1) és (2) bekezdései szabályozzák az adószámla-kivonatok és a késedelmi pótlékértesítők kiküldését.