A NAV-hoz átutalt összeg beazonosítása akadályba ütközhet, ha a hivatal hiányos vagy pontatlan adatok miatt nem tudja a befizetést összekapcsolni a megfelelő adózóval. Ha az átutalás téves vagy hiányos adatot tartalmaz, esetleg ha a közlemény rovatot nem töltötték ki, a beazonosítás elhúzódhat, késedelmes könyveléssel járhat.

A közlemény rovatban az adózó adóazonosító jelét mindig fel kell tüntetni. Ha a befizető az átutalást nem a saját javára teljesíti, hanem például családtagjának, akkor annak a személynek az adóazonosító jelét kell a közleménybe beírni. Ha valaki több személy tartozását utalja át, akkor adózónként külön-külön kell azt teljesíteni.

Követelés-foglalás és jövedelem-letiltás esetén, a közlemény rovatban az adós adóazonosító számát és az ügyszámot kell feltüntetni. Árverési vételár banki utalásakor pedig az árverés számát és az árverési vevő adóazonosító számát kell rögzíteni.

Átutaláskor a megfelelő számlaszám és a számla nevének kiválasztásában segít az Adóztatási számlaszámok és adónemek érvényes jegyzéke, amely elérhető a NAV honlapjáról (Ügyféliránytű / Számlaszámok a befizetéshez). Külföldről történő befizetéskor a NAV IBAN számlaszámait kell használni.

Az átutaláson kívüli további fizetési módokról, valamint azok alkalmazási lehetőségeiről részletes információ olvasható a NAV honlapján a „Ki, hogyan fizethet a NAV-nak?” című tájékoztatóban.