NAV Kiemelt Adó- és Vámigazgatósága

Tisztelt Ügyfelek!

A NAV Kiemelt Adó- és Vámigazgatósága jár el kizárólagos hatáskörben a Nemzeti Adó- és Vámhivatal szerveinek hatásköréről és illetékességéről szóló 485/2015. (XII. 29.) Korm. rendelet 61.§-a, illetve különös hatáskörben a 66-75. §-ai alapján.

Az igazgatóság a fenti jogszabályi rendelkezések értelmében az ügyintézői tevékenységet az alábbi vám, jövedéki és fémkereskedelmi ügyek vonatkozásában látja el.

1) Kizárólagos hatáskörben (országosan) végzett feladatok;

2) Azon kiemelt adózók tekintetében végzett feladatok, akiknek a székhelye Budapest, illetve Pest megye közigazgatási területén található.

Készséggel állunk ügyfeleink rendelkezésére!

     KAVIG

 

Intézhető ügyek listája:

Vám, Jövedéki és Fémkereskedelmi ügyek

1) Vám ügyek

Kizárólagos hatáskörben (országosan) végzett feladatok:

  • Elektromos vezetéken szállított energia tekintetében valamennyi vámeljárás lefolytatása;
  • Biztonsági papírok szabad forgalomba bocsátása és az ahhoz kapcsolódó szállítási engedélyek ellenőrzése;
  • Halasztott vámfizetés-, kötelezettségvállalás-, egységes árutovábbítási eljárások szerinti TC32 Egyedi garanciajegy kibocsátásának engedélyezése;
  • Vámmentes vámkezelésre jogosultak körét szabályozó NGM rendelet szerinti engedélyek kiadása;
  • Áfa törvényben meghatározott, a termékimporthoz kapcsolódó adófizetési kötelezettség önadózás útján történő teljesítésének engedélyezése;
  • Különleges zárak jóváhagyása;
  • Nem természetes személy részére behozott nemesfémtárgyak, valamint a drágakövek tekintetében a szabad forgalomba bocsátás vámeljárás lefolytatása, valamint a kiviteli eljárás lefolytatása;
  • Légi forgalom kivételével a Magyarország területén működő diplomáciai és konzuli képviseletek, a nemzetközi szervezetek, továbbá ezek személyzetének tagjai és családtagjai használatára érkező, illetve az általuk külföldi rendeltetéssel feladott áruk vámeljárás alá vonása;
  • Vasúton szállított áruk papíralapú uniós árutovábbítási eljárásának alkalmazására vonatkozó engedélyezése;
  • Pénzbeli és természetbeni szociális ellátások igényléséhez és megállapításához gépjárművek forgalmi értékének meghatározása (Kormányhivatal, járási-, polgármesteri hivatalok megkeresésére);
  • Kapcsolatban álló személyek közötti ügyletek esetén a Vámkódex 73. cikke szerinti egyszerűsítés engedélyezése.

Budapest és Pest megye közigazgatási területén székhellyel rendelkező kiemelt adózó részére:

  • Regisztrációs adóval kapcsolatos ügyintézés;
  • Preferenciális származó helyzet igazolására feljogosító elfogadott exportőri tevékenység engedélyezése, Regisztrált exportőri nyilvántartásba vétel, engedélyes mérlegelői tevékenység engedélyezése, könyvelés szerinti elkülönítés engedélyezése;
  • Az AEO feltételek vizsgálata, az AEO engedély kiadása, az AEO státus nyomon követése, újraértékelése;
  • Áruátengedést követő ellenőrzések lefolytatása;
  • EMGA utólagos ellenőrzések lefolytatása.

A Vámtörvényben meghatározott vámigazgatási-, valamint az igazgatóság hatáskörébe tartozó egyéb adózók vonatkozásában felmerülő feladatok:

  • EORI / Vámazonosító szám (VPID szám) kiadása, összepárosítása, módosítása és érvénytelenítése;
  • Elvégzett vámeljárások módosítási kérelmeinek ügyintézése;
  • NAV vámletét letéti számlával kapcsolatos ügyintézés (egyeztetés, elszámolás, átvezetés, túlfizetés rendezése);
  • Vám ügyekben az igazgatóság hatáskörébe tartozó adózók számára tájékoztatás adása.

2) Jövedéki ügyek

Kizárólagos hatáskörben (országosan) végzett feladatok:

  • Jövedéki ügyben a kezességvállalási engedély kiadása;
  • Csomagküldő kereskedő adóügyi képviselőjének nyilvántartásba vétele;
  • Zárjegyekkel kapcsolatos feladatok ellátása (pl. zárjegy megrendelése és átvétele, feleslegessé vált, minőséghibás zárjegy visszavétele);
  • Belföldön nem letelepedett személy jövedéki engedélyezési és adóügyeivel kapcsolatos ügyek intézése;
  • Egyes, az igazgatóság hatáskörébe tartozó egyéb adózók vonatkozásában jövedéki adó-visszaigénylések, bevallások, bejelentések ügyintézése.

Budapest és Pest megye közigazgatási területén székhellyel rendelkező kiemelt adózó részére:

  • Jöt. szerinti engedélykérelmek elbírálása;
  • Nyilvántartásba vétellel, származási igazolás kiadásával, bejelentésekkel kapcsolatos ügyek intézése;
  • Jövedéki adó-visszaigénylések, bevallások, bejelentések ügyintézése;
  • Adóelőleg módosítására irányuló kérelmek elbírálása;
  • Jövedéki adókivetéssel kapcsolatos kérelmek elbírálása;
  • Más tagállamban szabadforgalomba bocsátott jövedéki termék után a jövedéki adó megfizetésének igazolása – a benyújtott okmány záradékolásával;
  • Jövedéki ügyekben az érintett személyi kör számára tájékoztatás, szakmai vélemény kiadása.

3) Fémkereskedelmi ügyek

Kizárólagos hatáskörben (országosan) végzett feladatok:

  • Belföldön nem letelepedett személy fémkereskedelmi tevékenységének engedélyezése;
  • Belföldön nem letelepedett személy fémkereskedők tevékenységével kapcsolatos bejelentések, kérelmek, adatszolgáltatások feldolgozása.

Budapest és Pest megye közigazgatási területén székhellyel rendelkező kiemelt adózó részére:

  • Fémkereskedelmi tevékenység engedélyezése;
  • Fémkereskedők tevékenységével kapcsolatos bejelentések, kérelmek, adatszolgáltatások feldolgozása;
  • Fémkereskedelmi ügyekben az érintett személyi kör számára tájékoztatás, szakmai vélemény kiadása.