Páratlan környezet:
a NAV Informatikai Intézete


A Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál megismerheted az informatika teljes vertikumát lefedő infrastruktúrát.
Olvasd el a részleteket!

Üzemeltetés

NAVIT_uzemeltetes.svg

Az általános felhasználói támogatás mellett lehetőséged van megismerni az ország talán legnagyobb adatközpontját és részt vehetsz új technológiák bevezetésében is. Betekintést nyerhetsz a Digitális Munkaterület (Digital Workspace) nagyvállalati környezeti, gyakorlati alkalmazásába, megismerheted az ehhez kapcsolódó technológiákat (Desktop Virtualization, Dynamic Environment Management, App Volumes Manager), valamint részese lehetsz a NAV-ban épülő új infrastruktúra kialakításának. ...Részletek

Találkozhatsz a napjaikban többféle platformon is terjedő (iOT, Ms Windows, Android, iOS) kliensmenedzsment-megoldással egy kormányzati nagyvállalat informatikai környezetében és megismerheted a komplex informatikai ismereteket igénylő, biztonságos vállalati mobilitás építőkockáit, valamint a kapcsolódó informatikai területek működését. Láthatod a NAV-ban használt adatvizualizációs megoldások működését, hogy hogyan használjuk ki az ezekben az eszközökben rejlő lehetőségeket a napi munkavégzésben. Alkalmad nyílik speciális irányítópultok létrehozására, melyekben szakértő kezek fognak segítséget nyújtani. Megismerheted, hogyan működik egy ticketalapú hibabejelentő, szolgáltatásigénylő rendszer, elmélyülhetsz a JSF-alapú webes igénylőűrlapok kialakításában, a kiszolgáló folyamatok tervezésében, szolgáltatásmenedzsment-rendszerbe való implementálásában. Részt vehetsz az informatikai infrastruktúra elemeinek és az azok közötti kapcsolatok felderítésében, nyilvántartásuk automatizációjában, az erre épülő hatásvizsgálatok megtervezésében, modellezésében. Ha érdekel az IT-vállalatirányítás és a referenciaarchitektúra-készítés, melyet leginkább az állami, banki és TelCo, valamint az energetika területen alkalmaznak, akkor lehetőséged nyílik az alapok elsajátítására, az iskolában megszerzett elméleti ismeretek átültetésére a gyakorlatba.

Rendszerfejlesztési

NAVIT_operativ feladatok.svg

Ez a szakterület elsősorban a NAV alaptevékenységeinek és szakmai folyamatainak informatikai támogatását biztosító rendszerek minőségi megvalósításáért és karbantartásáért felel. A szervezet jelenleg több száz informatikai alkalmazásból álló, tagolt alkalmazásportfólióval rendelkezik, közülük számos technológiailag is korszerű, előremutató megoldásokkal, például: eSZJA, Online Számla. Rendszereinek jelentős része belső fejlesztésű, kisebb része külső-belső fejlesztés eredményeként létrejött, majd az Informatikai Intézet által átvett, karbantartott és továbbfejlesztett alkalmazás. A meglévő, átvett és egyre bővülő alkalmazások köre a fejlesztési igények egyre növekvő számát eredményezik....Részletek

A fentebb ismertetett feladatokon túl a szakterület menedzseli a következő tevékenységeket is:

  • rendszerekkel kapcsolatos hibabejelentések kezelése,
  • képviselet uniós, szakmai, informatikai munkacsoportokban,
  • kapcsolattartás a társszervekkel és külső partnerekkel,
  • műszaki specifikációk elkészítése, közreműködés a beszerzési eljárásokban,
  • külső fejlesztés igénybevételekor a tervezés támogatása, az elkészült szoftvercsomag informatikai szempontú átvétele, illetve a szakmai átvétel támogatása,
  • együttműködés a szállítókkal, integrációs fejlesztések,
  • jogszabály- és szabályzótervezetek véleményezése,
  • prezentációk készítése, előadások tartása,
  • részvétel szakmai és technológiai konferenciákon.

Innovációs

NAVIT_innovacio.svg

Valós idejű adatfeldolgozás, BigData-adatállomány, adatkiaknázás. Ezek az irányvonalai ennek a szakterületnek, amely egyrészt a NAV belső felhasználói körét támogató, másrészt az ügyféloldalon igénybe vehető szolgáltatások kialakítását menedzselő fejlesztési feladatokat végez, beleértve a reszponzív felületek, adatkiaknázó eszközök, prediktív modellek tervezését, fejlesztését, bevezetését, fenntartását....Részletek

A fejlesztett informatikai komponensekben valós idejű és offline tranzakciók is megjelennek, a frontend- és backendszolgáltatások fejlesztése egyaránt része a portfóliónak. A fejlesztés mellett a teljes support (funkcionális, integrációs, terheléses tesztelés, továbbá hibakezelési folyamat, valamint rendszerdokumentációk menedzselése) is a feladatokhoz tartozik.

Működési környezet szempontjából a közigazgatásra jellemző hierarchikus működés mellett egyes komplex feladatokban a projektszervezet, illetve ennek egyszerűsített változataként a munkacsoport-alapú működés a jellemző. A tranzakciós rendszerelemek mellett, a NAV 10 petabyte méretet meghaladó központi adatbázisában lévő adatállomány kiaknázása is e területen folyik, direkt adatpiacokon alapuló BI- és egyéb kiaknázóeszközökkel, valamint prediktív modellezésen alapuló elemzéseket biztosító fejlesztésekkel.