Bejelentések

Az eKÁER webes bejelentőfelületről és a bejelentések rögzítésére vonatkozó kitöltési szabályokról részletes információ az eKÁER Felhasználói Kézikönyvében található.a

Az eKÁER elektronikus felülete egy internetes felület, ami a http://ekaer.nav.gov.hu címen érhető el.

 

A hasonló címen - www.ekaer.hu - található oldal nem kormányzati portál, azt nem a NAV üzemelteti!

 

A hagyományos gép–gép kapcsolat mellett a bejelentőfelületen az ”XML-feltöltés” pont alatt XML-feltöltési és -adatimportálási lehetőség is rendelkezésre áll, ezzel egyszerűsítve és gyorsítva a bejelentéseket.

Az eKÁER-bejelentőfelületen az egyes mezők melletti „i” betűre kattintva megjelennek a mezők kitöltésére vonatkozó pontos követelmények.

Export eKÁER-bejelentés rögzítésekor a fuvarozás megkezdésének dátumát kötelező rögzíteni, az időpontját opcionálisan adhatjuk meg.

A kirakodási címre érkezés dátumát/időpontját belföldi és import eKÁER-bejelentésnél az áru megérkezésének bejelentésekor adjuk meg. A kirakodási címre érkezés dátumának megadása kötelező, az időpont viszont opcionális.

A 2020. március 1-jétől érvényben lévő 2.0-ás XML-verzióban – a fentiekkel összhangban – a fuvarozás megkezdésének dátuma/időpontja csak a CREATE (létrehozás) operációban, a kirakodási címre érkezés dátuma/időpontja pedig a FINALIZE (véglegesítés) operációban adható meg.

Igen, a fenti billentyűkombinációval az adatok bemásolhatók és beilleszthetők az eKÁER rögzítőfelületének egyes mezőibe – az internetes böngésző típusától függetlenül. 

A böngészőben beállítható a másolás engedélyezése, illetve letiltása. Ha a bejelentő azt tapasztalja, hogy a másolási funkció nem működik, akkor javasolt felvenni a kapcsolatot a helyi rendszergazdával, aki a böngésző beállításaiban engedélyezni tudja a fenti funkciót.