Ha a NAV-tól olyan levelet kapott, amelyben az egyszerű bankkártyás fizetéshez egy fizetési link is szerepel, a következőkre érdemes figyelnie.

  • A NAV levelét akár böngészőben, akár PDF-ben nyitja meg, a „FIZETÉS” linkre kattintva elindul a fizetési folyamat. A folyamat végét meg kell várni, újrapróbálkozni csak akkor kell, ha a rendszer hibaüzenetet küld, például: „Technikai hiba”, „A fizetési szolgáltatás nem elérhető”. Tehát a „FIZETÉS” linkre csak egyszer kattintson, újrakattintás nélkül várja meg a fizetés utáni visszajelzést!
  • Ha eljutott a banki felületre, a bankkártyaadatok megadása után szintén meg kell várni a visszajelzést. Csak akkor kell újra a fizetési linkre kattintani, ha sikertelen fizetésről szóló tájékoztatást kapott, vagy ha a fizetési folyamatot Ön szakította meg.
  • Ha a bankkártyaadatok megadása után „A fizetés eredménye nem áll rendelkezésre” üzenet érkezik, akkor ellenőrizni kell a banknál, vagy a NAV Tárhelyre küldött nyugtáján, hogy sikeres volt-e a tranzakció. Ha bankszámláról nem vonták le a fizetendő összeget, vagy a NAV elutasító nyugtát küldött, a fizetést a levél „FIZETÉS” linkjére kattintva kell újra elindítani.