Ha az online pénztárgép, illetve a kezelőszemélyzet nélküli élelmiszer-automatában működő felügyeleti egység éves felülvizsgálatának határideje a veszélyhelyzet ideje alatt járt le, akkor a felülvizsgálatot az üzemeltető a veszélyhelyzet megszűnését követő 120 napon belül köteles elvégeztetni.[1]

Mint azt a NAV korábbi közleményében[[2] jelezte, a pénztárgépek és az automata berendezések éves felülvizsgálatakor is elsődleges volt a veszélyhelyzeti intézkedések betartása. A NAV ezért csak akkor javasolta a veszélyhelyzet alatt esedékessé váló éves felülvizsgálatok elvégzését, ha az közvetlen személyes érintkezés nélkül vagy annak minimalizálásával megoldható volt. Az üzemeltető körültekintően járt el, ha a csak személyes érintkezéssel elvégezhető felülvizsgálatot a veszélyhelyzet utáni időszakra halasztotta.

A veszélyhelyzetet 2020. március 11-én hirdették ki[3] és 2020. június 18-án szűnt meg[4]. Az ebben az időszakban esedékessé vált és elhalasztott felülvizsgálatokat a veszélyhelyzet megszűnését követő 120 napon belül, azaz legkésőbb 2020. október 16-ig köteles pótolni az üzemeltető. A határidőben pótolt éves felülvizsgálat esetén az üzemeltetőnek semmilyen szankcióval nem kell számolnia.

Nemzeti Adó- és Vámhivatal

 

 1 A veszélyhelyzet megszűnésével összefüggő átmeneti szabályokról és a járványügyi készültségről szóló 2020. évi LVIII. törvény 50-51. §.

2 Halasztható a pénztárgépek és az automata berendezések éves felülvizsgálata (2020.04.22.). link

3 A veszélyhelyzet kihirdetéséről szóló 40/2020. (III. 11.) Korm. rendelet.

4 A 2020. március 11-én kihirdetett veszélyhelyzet megszüntetéséről szóló 282/2020. (VI. 17.) Korm. rendelet.