Ha valaki saját adóügyét szeretné intézni a NAV-nál, például kedvezményekkel kapcsolatban kér segítséget, az ügyfélszolgálat személyes felkeresése nélkül, telefonon vagy e-Papíron is elérheti munkatársainkat.

  1. Telefonon

Konkrét kérdéssel a NAV Infóvonalát érdemes tárcsázni. Általános tájékoztatáshoz az (1) menüpontot, egyedi tájékoztatáshoz és ügyintézéshez a (2) menüpontot kell választani. Egyedi tájékoztatáshoz és ügyintézéshez ügyfél-azonosító számmal vagy Részleges Kódú Telefonos Azonosítással (RKTA) kell rendelkeznie. Ha nincs ügyfél-azonosító száma, akkor azt a TEL jelű nyomtatványon igényelheti, amit a NAV-hoz személyesen vagy a elektronikusan, legegyszerűbben az Online Nyomtatványkitöltő alkalmazásban (ONYA)  lehet benyújtani. Felhívjuk figyelmét, hogy ha nem saját ügyében szeretne egyedi tájékoztatást kérni, akkor EGYKE-adatlap is benyújtása is szükséges.

  • A TEL-adatlap benyújtása:

A nav.gov.hu portál ONYA csempéjén keresztül lehet elérni az Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazást, amelybe ügyfélkapus azonosítással lehet belépni. Az alkalmazás baloldali menüjének ÚJ NYOMTATVÁNY pontjára kattintva, a KÉRELMEK kategóriában a TEL-adatlapot kell választani, majd következhet a kitöltés, az ellenőrzés és a mentés.

A NAV Infóvonala

  • belföldről a 1819 telefonszámon hívható,
  • külföldről a +36 (1) 461-1819 telefonszámról érhető el.

A szolgáltatás munkanapokon, hétfőtől csütörtökig 8 óra 30 perctől 16 óráig, pénteken 8 óra 30 perctől 13 óra 30 percig érhető el.

  1. E-Papíron

A nav.gov.hu portál KAPCSOLAT menüjében található a KERESSEN MINKET! pont, ahonnan elérhető az e-Papír szolgáltatás. Itt, ügyfélkapun belépve választható a kérdéses témacsoport és ügytípus, például az SZJA-VISSZATÉRÍTÉS. Ezután következhet a címzett megadása az érdeklődő lakóhelye, székhelye szerinti adó- és vámigazgatóság kiválasztásával.