A NAV az e-pénztárgépek engedélyezési eljárása során a típusvizsgálat keretében vizsgálja, hogy az e-pénztárgép megfelel-e a jogszabályban meghatározott követelményeknek.[1] A típusvizsgálat része – többek között – az e-pénztárgéppel kiállított bizonylatok vizsgálata.[2]
A mellékelt e-pénztárgép bizonylattesztelési forgatókönyv az e-pénztárgép típusvizsgálata során kiállítandó bizonylatok listáját tartalmazza. A forgatókönyv tartalma folyamatosan változhat, a folyamatban lévő engedélyezési eljárásban az utolsó közzétett verziót kell érvényesnek tekinteni.
A NAV nem kizárólag a forgatókönyvben rögzített eseteket vizsgálja vagy vizsgálhatja a típusvizsgálaton. A forgatókönyv célja, hogy a jogszabályokban és az e-pénztárgép fejlesztői dokumentációban szereplő alapvető bizonylatolási és azokhoz kapcsolódó e-pénztárgép-működési követelményeket egy egységes, dokumentált feladatsor és szempontrendszer alapján lehessen vizsgálni. A forgatókönyv nem tartalmaz minden követelményt, a feladatok sikeres vagy sikertelen végrehajtása önmagában nem eredményez sikeres vagy sikertelen engedélyezést.
Nemzeti Adó- és Vámhivatal
[1] Az e-pénztárgépek forgalmazásáról, üzemeltetéséről, valamint az e-pénztárgépek és az e-nyugta kiállításának követelményeiről szóló 8/2025. (III. 31.) NGM rendelet (a továbbiakban: EPG rendelet) 8. § (1) bekezdés.
[2] EPG rendelet 3. melléklet A) rész II. pont.