A gazdaság megállíthatatlan digitalizációja magával hozta az egységes uniós adatszolgáltatási kötelezettséget is a digitális platformok üzemeltetőinek: a kötelező adóhatósági regisztráció mellett a 2023-as tevékenységükről legkésőbb 2024. január 31-ig kellett adatot szolgáltatniuk a NAV-nak.
Az új szabályozás alapján Magyarországon több mint száz platformüzemeltető regisztrálta magát a NAV-nál, a tapasztalatok szerint azonban többüknek is nehézséget okozott az adatszolgáltatás összeállítása, beküldése, illetve sokan nem tudták egyértelműen megállapítani, hogy a DAC7 szerinti platformnak számítanak-e. A NAV ezért online szakmai fórumot szervezett az érintetteknek, ahol a szakmai előadások után a résztvevők válaszokat kaphattak kérdéseikre is. A 2024. július 16-ai eseményre csaknem harminc platformüzemeltető kapcsolódott be.
Jó tudni, hogy a regisztráció vagy az adatszolgáltatás elmulasztása, késedelmes, hibás, valótlan tartalmú vagy hiányos teljesítése akár 2 millió forintos mulasztási bírsággal járhat. Ezért a hiányosságokat mielőbb pótolni, a hibákat javítani, a téves regisztrációt pedig haladéktalanul törölni kell.
Ehhez szakmai segítség érhető el a fórum nyilvános előadásaiban, az eseményen feltett kérdések alapján pedig GYIK is készül, amely szintén a NAV honlapján lesz olvasható.