2021 augusztus 26-án az esti órákban új fejlesztéseket vezet be és karbantartási munkálatokat végez az Online Számla rendszerben a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV). Az új fejlesztéseknek köszönhetően az elsődleges felhasználók még egyszerűbben érik el az Online Számla rendszert, és így könnyebb az adatszolgáltatások teljesítése is.
A rendszert érintő fontos változások
- Az Online Számla rendszerben megszűnik az új adózók és felhasználók eddigi regisztrációja, ezért a webes felület fejlécéről lekerül a „Regisztráció” gomb.
- Megváltozik az elsődleges felhasználók azonosítása, azaz a jövőben az elsődleges felhasználók az Online Számla rendszer webes felületén a „Bejelentkezés” gombra kattintással a Központi Azonosítási Ügynökön (KAÜ) keresztül, az ügyfélkapus belépési adataikkal jelentkezhetnek be. A sikeres KAÜ-azonosítás után az Online Számla rendszer adózó-felhasználó kapcsolatok felületén az összes olyan adózó megjelenik, akiket az elsődleges felhasználó a NAV nyilvántartása alapján képviselhet.
Kinek és mit kell tennie a változások kapcsán?
- Annak az elsődleges felhasználónak, aki több adózó nevében is eljár, de egy felhasználónéven regisztrálta az adózókat az Online Számla rendszerbe, azaz valamennyi képviselt adózó nevében ugyanazt az egy felhasználónevet használta, nincs tennivalója!
Ugyanakkor annak az elsődleges felhasználónak, aki több adózó nevében is eljár, és korábban eltérő felhasználóneveken regisztrálta az adózókat, azaz az elsődleges felhasználónak több felhasználóneve is van, ismét el kell fogadnia az adatkezelési tájékoztatót és meg kell adnia a kapcsolattartási adatokat az Online Számla rendszerbe való első bejelentkezéskor.