Digitális Megújulás Operatív Program Plusz DIMOP logó DIMOP logó
Projektazonosító száma DIMOP PLUSZ- 1.3.7-23-2023-00001
Kedvezményezett neve Nemzeti Adó- és Vámhivatal
Projekt címe DIMOP Plusz- 1.3.7-23 Komplex jogviszony-nyilvántartás kialakítását biztosító fejlesztések megvalósítása a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál
Támogatás összege 9 000 000 000 Ft, azaz kilencmilliárd forint.
Támogatás mértéke (%-ban) 100 % - Európai Unióval elszámolható összköltség
Projekt megvalósításának kezdete 2024.01.01.
Projekt tervezett befejezése 2026.12.31
Konzorciumi tagok
A projekt rövid bemutatása

Az állampolgárok életük során különböző jogviszonyokat hoznak létre. A hatályos jogszabályok a jogviszonyokhoz jogokat és kötelezettségeket rendelnek. Az állampolgárok ügyeik intézése során érvényesítik jogaikat, illetve teljesítik kötelezettségeiket. A konzorcium tervezett fejlesztéseinek magja, legfontosabb közös eleme a komplex jogviszony-nyilvántartás létrehozása (továbbiakban KJNY), amely a különböző közigazgatási szerveken átívelő módon biztosítja az adózók jogviszonyai, valamint az azokhoz kapcsolódó adatok egységes, konzisztens nyilvántartását.

A KJNY létrehozásának célja nem csak egy új nyilvántartás kialakítása, hanem a közszolgáltatások digitalizálása és ahhoz kapcsolódóan egy új eszközrendszer megvalósítása, a közszolgáltatások új szervezési módszerének kidolgozása.

A projekt a legtöbb magánszemélyt érintő közteherfizetéssel kapcsolatos ügyeket, vagy társadalombiztosítási helyzettel kapcsolatos információigényt érintően hoz létre folyamatosan elérhető, naprakész és automatizált ügyintézési, vagy tájékoztatási szolgáltatásokat. A KJNY az ezekhez szükséges információkat rövid válaszidővel, nagy rendelkezésre állással biztosítja, amely a közhiteles adatforrásokra támaszkodva képes az automatizált üzleti folyamatok kiszolgálására, amelyek indítása és eredményének megtekintése is lehetségessé válik mobilalkalmazásban, vagy az érintett szervek webes felületein.

Az alábbi szolgáltatások automatizált, folyamatos elérhetősége kerül biztosításra a projektben érintett szervek digitális felületein
  • Tájékoztatás fizetési kötelezettségről, tartozásról, egészségbiztosítási jogosultságról, nyugdíjjogosultságról, és annak várható összegéről.
  • Közterhek rendezése bankkártyával, számlák közötti átvezetéssel, automatikus fizetési részlettel.
  • Igazolások kiállítása, jövedelemről, illetékességről, köztartozásról, illetve a magánszemély adó- és társadalombiztosítási nyilvántartási főbb adatairól (e-adókártya, e-TAJ, EU-s egészségbiztosítás).

Az új, illetve továbbfejlesztett szolgáltatások révén a magánszemélyek önkiszolgáló módon, helytől és időtől függetlenül bármikor képesek lesznek a legfontosabb közterhekről, vagy társadalombiztosítási státuszhoz kötődő élethelyzetekről tájékozódni, illetve kiemelt ügyeiket azonnali visszajelzés mellett, vagy opcionálisan további digitális felületek segítségével intézni. Ezáltal egy egyszerű, kényelmes, hatékony, az idő és a kommunikáció szempontjából is optimalizált digitális ügyintézési lehetőség jön létre a magánszemélyek számára.