KITÖLTÉSI ÚTMUTATÓ

A NAV_J39 JELŰ NYOMTATVÁNYHOZ

SZAKMAI VÉLEMÉNY (ÁLLÁSFOGLALÁS) IRÁNTI KÉRELEM
JÖVEDÉKI SZABÁLYOZÁSSAL KAPCSOLATOS KÉRDÉSEKBEN

(ÁNYK)


Miről olvashat ebben az útmutatóban?

Az útmutató a jövedéki szabályozással kapcsolatos kérdések benyújtására szolgáló nyomtatvány ismertetését és kitöltési segédletét tartalmazza.


I. ÁLTALÁNOS TUDNIVALÓK


1. Mire szolgál a NAV_J39 jelű nyomtatvány?
2. Kire vonatkozik?
3. Hogyan lehet benyújtani a nyomtatványt?
4. Hol található a nyomtatvány?
5. További információ, segítség
6. Mely jogszabályokat kell figyelembe venni?
7. Milyen részei vannak a nyomtatványnak?


II. RÉSZLETES TÁJÉKOZTATÓ


1. Főlap (Azonosító adatok)
2. 01 lap (Beadvány szövege)


Általános tudnivalók

1. Mire szolgál a NAV_J39 jelű nyomtatvány?


A NAV_J39 jelű nyomtatvány a jövedéki jogszabályokkal kapcsolatban felmerülő kérdések elektronikus benyújtására szolgál.


A szakmai vélemény iránti kérelem benyújtásához jogszabály nem teszi kötelezővé formanyomtatvány alkalmazását, de a gördülékenyebb ügyintézéshez javasoljuk a NAV_J39 jelű elektronikus nyomtatvány alkalmazását.


2. Kire vonatkozik?


A nyomtatványt az elektronikus tárhellyel rendelkező személyek nyújthatják be.


3. Hogyan lehet benyújtani a nyomtatványt?


A NAV_J39 jelű nyomtatványt elektronikusan1 lehet benyújtani a Nemzeti Adó- és Vámhivatalhoz (NAV).


[1 A nyomtatványt az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény rendelkezéseire tekintettel, az elektronikus kapcsolattartás biztosítása érdekében rendszeresítette a NAV.]

A nyomtatványok elektronikus benyújtásáról és az elektronikus kapcsolattartás szabályairól bővebb információt a NAV honlapján (https://nav.gov.hu)



című információs füzetben talál.


A nyomtatványt az adózó vagy az általa meghatalmazott személy nyújthatja be.


A képviseleti jogosultság bejelentése


A nyomtatványt az adózó meghatalmazottja is benyújthatja.


A elektronikus benyújtáskor a képviseleti jogosultságot előzetesen be kell jelenteni a NAV-hoz. Az elektronikusan benyújtott nyomtatványt a NAV akkor tudja befogadni, ha a benyújtó képviseleti jogosultságát előzetesen bejelentette és a NAV nyilvántartásba vette.


A képviselet bejelentéséről bővebb információ a NAV honlapján (https://nav.gov.hu) az


című információs füzetben talál.


4. Hol található a nyomtatvány?


A nyomtatvány elektronikusan elérhető a NAV honlapján az Általános Nyomtatványkitöltő keretprogramban (ÁNYK).


A nyomtatvány ÁNYK-ban futó kitöltőprogramja és a hozzá tartozó útmutató a



útvonalon található meg.


5. További információ, segítség


Ha további kérdése van az adatlappal, illetve az egyes adózási szabályokkal kapcsolatban, keressen minket bizalommal alábbi elérhetőségeinken!


Interneten:


E-mailen:


Telefonon:


A szolgáltatás hétfőtől csütörtökig 8 óra 30 perctől 16 óráig, valamint péntekenként 8 óra 30 perctől 13 óra 30 percig hívható.


Az egyedi tájékoztatás és ügyintézés a 1819 szám 2. menüpontján érhető el.


A NAV Infóvonalán elérhető általános tájékoztatás, illetve az adózó beazonosítását igénylő ügyintézési lehetőség is. A beazonosítást igénylő ügyintézési lehetőség használatához ügyfél-azonosító számmal vagy Részleges Kódú Telefonos Azonosítással (RKTA) kell rendelkeznie. Ha nincs ügyfél-azonosító száma, akkor azt a TEL jelű nyomtatványon igényelhet, amit a NAV-hoz személyesen vagy elektronikusan lehet benyújtani. Felhívjuk figyelmét, hogy ha nem saját ügyében kívánja használni a beazonosítását igénylő ügyintézési lehetőséget, akkor UJEGYKE-adatlap benyújtása is szükséges.



Személyesen:



https://nav.gov.hu → Ügyfélszolgálatok.


6. Mely jogszabályokat kell figyelembe venni?



7. Milyen részei vannak a nyomtatványnak?



II. Részletes tájékoztató


A nyomtatvány főlapból és pótlapból áll.


A nyomtatvány több helyen tartalmaz értéklistát, amely a cellák jobb felső sarkában található háromszögre kattintva érhető el.


Főlap

B) rész:

A kérelem jogcíme: A kérelem benyújtásának jogcíme.


Az adózó adószáma: A kérelmezőnek a NAV által kiadott adóigazgatási azonosító, 11 karakter hosszan megadva.


Az adózó adóazonosító jele: A kérelmező természetes személynek a NAV által kiadott adóazonosító szám, 10 karakter hosszan megadva.


Ha van adószáma és adóazonosító jele is, akkor kizárólag azt az azonosítót kell megadni, amely alatt tevékenységét folytatja. Adószám vagy adóazonosító jel rovatok egyikének kitöltése kötelező!


Őstermelőknek az adóazonosító jelet kell megadni.


Neve: A kérelmező teljes neve


Székhelye, lakóhelye: A kérelmező székhelyének, lakóhelyének címe (irányítószám, település, közterület megnevezése, jellege, házszám, épület, lépcsőház, emelet, ajtó bontásban).


C) rész:


Címzett szerv: Értéklistából kell kiválasztani. Lehetőségek:


A kitöltött lapok száma: Ha kitöltötte a pótlapot, akkor a rovatban automatikusan megjelenik a kitöltött lapok száma.


Csatolmány: Ha a kérelemhez mellékletet csatolt, azok darabszámát a rovatba be kell írni.


Csatolt fájl hozzáadása a nyomtatványhoz:


Mellékleteket a hibátlanul kitöltött nyomtatványhoz az "Adatok/Csatolmányok kezelése" menüpontban a "Hozzáad funkció" alkalmazásával lehet csatolni.


A „Csatolmányok kezelése” ablakban a csatolandó fájlhoz megjegyzés fűzhető.


A csatolt fájl megtekinthető a ”Megtekint” nyomógomb használatával.


A betöltött, csatolt fájlt az ”OK” gombbal kell elfogadni.


D) rész:


A nyomtatványon feltüntetett adatok hitelességét a benyújtási módnak megfelelő, a hitelesítésre vonatkozó szabályok szerint kell biztosítani.


Bejelentő azonosító: A rovatban az ügyfél, illetőleg a képviseleti jogosultsággal rendelkező személy adóazonosító jelét kell megadni. Hibás, illetve hiányzó (nem a regisztráció során megadott) adóazonosító megadásakor a bejelentő nem azonosítható.


Következő lap
Tartalomjegyzék