Miről olvashat ebben az
útmutatóban?
Az útmutató a jövedéki szabályozással
kapcsolatos kérdések benyújtására szolgáló nyomtatvány ismertetését
és kitöltési segédletét tartalmazza.
I.
ÁLTALÁNOS TUDNIVALÓK
1. Mire
szolgál a NAV_J39 jelű nyomtatvány?
2. Kire vonatkozik?
3. Hogyan
lehet benyújtani a nyomtatványt?
4. Hol található a
nyomtatvány?
5. További információ, segítség
6. Mely
jogszabályokat kell figyelembe venni?
7. Milyen részei vannak a
nyomtatványnak?
II.
RÉSZLETES TÁJÉKOZTATÓ
1. Főlap
(Azonosító adatok)
2. 01 lap (Beadvány szövege)
A NAV_J39 jelű nyomtatvány a
jövedéki jogszabályokkal kapcsolatban felmerülő kérdések elektronikus
benyújtására szolgál.
A szakmai vélemény iránti kérelem
benyújtásához jogszabály nem teszi kötelezővé formanyomtatvány
alkalmazását, de a gördülékenyebb ügyintézéshez javasoljuk a NAV_J39
jelű elektronikus nyomtatvány alkalmazását.
A nyomtatványt az elektronikus
tárhellyel rendelkező személyek nyújthatják be.
A NAV_J39 jelű nyomtatványt
elektronikusan1 lehet benyújtani a Nemzeti Adó- és
Vámhivatalhoz (NAV).
[1 A nyomtatványt az
elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános
szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény rendelkezéseire
tekintettel, az elektronikus kapcsolattartás biztosítása érdekében
rendszeresítette a NAV.]
A nyomtatványok elektronikus benyújtásáról és az elektronikus kapcsolattartás szabályairól bővebb információt a NAV honlapján (https://nav.gov.hu)
című információs füzetben talál.
A nyomtatványt az adózó vagy az
általa meghatalmazott személy nyújthatja be.
A képviseleti jogosultság
bejelentése
A nyomtatványt az adózó
meghatalmazottja is benyújthatja.
A elektronikus benyújtáskor a
képviseleti jogosultságot előzetesen be kell jelenteni a NAV-hoz. Az
elektronikusan benyújtott nyomtatványt a NAV akkor tudja befogadni,
ha a benyújtó képviseleti jogosultságát előzetesen bejelentette és a
NAV nyilvántartásba vette.
A képviselet bejelentéséről
bővebb információ a NAV honlapján (https://nav.gov.hu)
az
című információs füzetben talál.
A nyomtatvány elektronikusan
elérhető a NAV honlapján az Általános Nyomtatványkitöltő
keretprogramban (ÁNYK).
A nyomtatvány ÁNYK-ban futó
kitöltőprogramja és a hozzá tartozó útmutató a
útvonalon található meg.
Ha további kérdése van az
adatlappal, illetve az egyes adózási szabályokkal kapcsolatban,
keressen minket bizalommal alábbi elérhetőségeinken!
Interneten:
a NAV honlapján a https://nav.gov.hu-n.
E-mailen:
a következő címen található űrlapon: https://nav.gov.hu → ügyféliránytű → Lépjünk kapcsolatba → E-mail küldése → Levélküldés
Telefonon:
a NAV Infóvonalán
belföldről a 1819,
külföldről a +36 (1) 461-1819 hívószámon,
A szolgáltatás hétfőtől csütörtökig 8 óra 30 perctől 16 óráig, valamint péntekenként 8 óra 30 perctől 13 óra 30 percig hívható.
Az egyedi tájékoztatás és
ügyintézés a 1819 szám 2. menüpontján érhető el.
A NAV Infóvonalán elérhető
általános tájékoztatás, illetve az adózó beazonosítását igénylő
ügyintézési lehetőség is. A beazonosítást igénylő ügyintézési
lehetőség használatához ügyfél-azonosító számmal vagy Részleges Kódú
Telefonos Azonosítással (RKTA) kell rendelkeznie. Ha nincs
ügyfél-azonosító száma, akkor azt a TEL jelű nyomtatványon
igényelhet, amit a NAV-hoz személyesen vagy elektronikusan lehet
benyújtani. Felhívjuk figyelmét, hogy ha nem saját ügyében kívánja
használni a beazonosítását igénylő ügyintézési lehetőséget, akkor
UJEGYKE-adatlap benyújtása is szükséges.
Személyesen:
országszerte a NAV ügyfélszolgálatain. Ügyfélszolgálat-kereső:
https://nav.gov.hu
→ Ügyfélszolgálatok.
Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény
Főlap: Azonosító adatok
01 lap: Beadvány szövege
A nyomtatvány főlapból és pótlapból áll.
A nyomtatvány több helyen tartalmaz
értéklistát, amely a cellák jobb felső sarkában található háromszögre
kattintva érhető el.
A kérelem jogcíme: A kérelem benyújtásának jogcíme.
Az adózó adószáma: A kérelmezőnek a NAV által
kiadott adóigazgatási azonosító, 11 karakter hosszan megadva.
Az adózó adóazonosító jele: A kérelmező természetes
személynek a NAV által kiadott adóazonosító szám, 10 karakter hosszan
megadva.
Ha van adószáma és adóazonosító
jele is, akkor kizárólag azt az azonosítót kell megadni, amely alatt
tevékenységét folytatja. Adószám vagy adóazonosító jel rovatok
egyikének kitöltése kötelező!
Őstermelőknek az adóazonosító jelet
kell megadni.
Székhelye, lakóhelye: A kérelmező székhelyének,
lakóhelyének címe (irányítószám, település, közterület megnevezése,
jellege, házszám, épület, lépcsőház, emelet, ajtó bontásban).
Címzett szerv: Értéklistából kell kiválasztani.
Lehetőségek:
fővárosi (vármegyei) adó- és vámigazgatóságok,
Kiemelt Adó- és Vámigazgatóság,
Repülőtéri Igazgatóság,
Szakértői Intézet,
Központi Irányítás Adóigazgatási és Jövedéki Főosztály.
A kitöltött lapok száma: Ha
kitöltötte a pótlapot, akkor a rovatban automatikusan megjelenik a
kitöltött lapok száma.
Csatolmány: Ha a kérelemhez mellékletet csatolt,
azok darabszámát a rovatba be kell írni.
Csatolt fájl hozzáadása a
nyomtatványhoz:
Mellékleteket a hibátlanul
kitöltött nyomtatványhoz az "Adatok/Csatolmányok kezelése"
menüpontban a "Hozzáad funkció" alkalmazásával lehet
csatolni.
A „Csatolmányok kezelése”
ablakban a csatolandó fájlhoz megjegyzés fűzhető.
A csatolt fájl megtekinthető a
”Megtekint” nyomógomb használatával.
A betöltött, csatolt fájlt az ”OK”
gombbal kell elfogadni.
A nyomtatványon feltüntetett adatok
hitelességét a benyújtási módnak megfelelő, a hitelesítésre vonatkozó
szabályok szerint kell biztosítani.
Bejelentő azonosító: A rovatban az ügyfél,
illetőleg a képviseleti jogosultsággal rendelkező személy
adóazonosító jelét kell megadni. Hibás, illetve hiányzó (nem a
regisztráció során megadott) adóazonosító megadásakor a bejelentő nem
azonosítható.