II. Részletes tájékoztató
A nyomtatvány 1 főlapból és 2 pótlapból áll.
Általánosan elmondható a nyomtatvány egészére, hogy a rózsaszínnel jelölt mezőket a program automatikusan tölti vagy számolja.
A nyomtatvány több helyen tartalmaz értéklistát, amely a cellák jobb felső sarkában található háromszögre kattintva érhető el.
Főlap
B) rész: Azonosítás
A bejelentésre kötelezett személy (jövedéki kiskereskedő) adatai:
Adózó adószáma: A bejelentésre kötelezett személy részére a NAV által kiadott adószám 11 karakter hosszan megadva. Hibás adószám beírásakor a program hibaüzenettel jelez.
Neve: A bejelentésre kötelezett teljes neve.
Működési engedély száma vagy nyilvántartásba vételi száma: Az üzlet helye szerinti települési önkormányzat jegyzője által kiadott működési engedély, vagy nyilvántartásba vételi igazolás száma.
Székhelye: Székhely hiányában telephelyének, ennek hiányában lakóhelyének, tartózkodási helyének adatai. Az irányítószámot vagy a város/község nevét értéklistából kell kiválasztani. A két adat valamelyikének megadásakor a másik rovatot a program automatikusan feltölti. A közterület jellege és a házszám rovat kitöltése is kötelező.
C) rész: Bejelentés jellege
Újraküldés felhívás alapján: Akkor kell bejelölni, ha a NAV a nyomtatvány újraküldésére szólította fel a bejelentésre kötelezettet, és ő a felszólításnak tesz eleget ezen a nyomtatványon. „Újraküldés felhívás alapján” jelölésekor a „Hivatkozott ügyszám” rovatot is ki kell tölteni.
Ilyenkor a nyomtatvány teljes adattartalmát kell beküldeni a szükséges módosításokkal.
Javítás: Egy korábban beküldött NAV_J33-as nyomtatvány javítását lehetővé tevő opció. Akkor kell bejelölni, ha a bejelentésre kötelezett megállapítja, hogy egy korábban benyújtott NAV_J33-as nyomtatványa hibás adatokat tartalmazott. Jelölésekor a „Hivatkozott ügyszám” rovatot is ki kell tölteni.
Ilyenkor a nyomtatvány teljes adattartalmát kell beküldeni a szükséges módosításokkal.
Hivatkozott ügyszám: Ebben a rovatban újraküldés jelölésekor az eredeti nyomtatvány vagy a NAV által küldött felhívás iktatószámát, saját indítású javításkor az eredeti (javítandó) nyomtatvány beküldésekor kapott iktatószámot kell feltüntetni (10 karakter).
D) rész: Bejelentett tevékenység
Bejelenteni kívánt tevékenység:A rovatban fix érték jelenik meg („01”).
Tevékenység megkezdésének tervezett időpontja: A dátumot a lenyíló naptárból kell kiválasztani.
Jövedéki termék(ek) raktározására használt épület címe: Az értékesítés helyszínén forgalmazott jövedék termék raktározására szolgáló épület, helyiség pontos címét (házszám hiányában a helyrajzi számot) kell feltüntetni.
Ha a jövedéki termék(ek) raktározására használt épület a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér területén található, azt a szöveg előtti kódkockában kérjük jelölni.
E) rész: Hitelesítés
A nyomtatványon feltüntetett adatok hitelességét a benyújtási módnak megfelelő, a hitelesítésre vonatkozó szabályok szerint kell biztosítani.
Bejelentő azonosító rovat: Ebben a rovatban az adózó, illetőleg a képviseleti jogosultsággal rendelkező személy adóazonosító jelét kell megadni.
Felhívjuk figyelmét, hogy a www.magyarorszag.hu weblapon történő elektronikus adatfeltöltést is ugyanennek a személynek kell kezdeményeznie!
A nyomtatványkitöltő program kizárólag CDV-helyes adóazonosítót fogad el.
Hibás, illetve hiányzó (nem a regisztráció során megadott) azonosító beírásakor a bejelentő nem azonosítható.