I. Általános tudnivalók

1. Mire szolgál a NAV_J33 jelű nyomtatvány?

A NAV_J33 jelű nyomtatványon kell bejelenteni, ha a jövedéki kiskereskedő mozgóboltból szeretne jövedéki terméket forgalmazni.

2. Kire vonatkozik?

A nyomtatványt a jövedéki kiskereskedő küldi be a Nemzeti Adó- és Vámhivatalhoz (NAV).1

[1 A jövedéki adóról szóló 2016. évi LXVIII. törvény (Jöt.) 69. § (1) bekezdés]

3. Hogyan lehet benyújtani a nyomtatványt?

A NAV_J33 jelű nyomtatványt kizárólag elektronikusan2 lehet benyújtani a NAV-hoz.

[2 Jöt. 4. § (5) bekezdés]

A nyomtatványok elektronikus benyújtásáról és az elektronikus kapcsolattartás szabályairól bővebb információt a NAV honlapján (https://nav.gov.hu)

talál.

A nyomtatványt az adózó vagy az általa meghatalmazott személy nyújthatja be.

A képviseleti jogosultság bejelentése A nyomtatványt az adózó meghatalmazottja is benyújthatja. Ehhez a képviseleti jogosultságot igazolni kell.

Elektronikus benyújtás esetén a képviseleti jogosultságot előzetesen be kell jelenteni a NAV-hoz. Az elektronikusan benyújtott nyomtatványt ugyanis a NAV csak akkor tudja befogadni, ha a benyújtó képviseleti jogosultságát előzetesen regisztrálta.

A képviselet bejelentéséről bővebb információ a NAV honlapján (https://nav.gov.hu)

című tájékoztatóban található.

4. Hol található a nyomtatvány?

A nyomtatvány elektronikusan elérhető a NAV honlapján az Általános Nyomtatványkitöltő keretprogramban (ÁNYK), valamint az Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazásban (ONYA) egyaránt.

ÁNYK

A nyomtatvány ÁNYK-ban futó kitöltőprogramja és a hozzá tartozó útmutató a

útvonalon található meg.

ONYA

A nyomtatvány webes kitöltőprogramja (WebNYK) és a hozzá tartozó útmutató a

útvonalon az ONYA-ba belépve választható ki.

5. Mi a nyomtatvány benyújtásának határideje?

A bejelentést legkésőbb az értékesítés megkezdését megelőzően 5 munkanappal kell megküldeni a NAV-nak.3

[3 Jöt. 69. § (1) bekezdés]

Ha a határidő munkaszüneti napra esik, a határidő a legközelebbi munkanapon jár le.4

[4 Air. 52. § (4) bekezdés]

6. Hogyan módosítható a nyomtatvány?

Javítás a NAV felhívása alapján

A NAV a nyomtatvány helyességét megvizsgálja, és ha szükséges az adózót nyilatkozattételre, iratbemutatásra szólítja fel.5

[5 Air. 59. § (2) bekezdés, 61. § (1) bekezdés]

Ha a NAV a feltárt hibák miatt a nyomtatvány újraküldésére szólította fel, akkor javítást követően a nyomtatvány ismét benyújtható. Ilyenkor a nyomtatványon be kell jelölnie az „Újraküldés felhívás alapján” rovatot, és a „Hivatkozott ügyszám” rovatba be kell írnia az eredeti nyomtatvány vagy a felszólító NAV-levél 10 jegyű vonalkódját, amelyek megtalálhatóak a felszólító NAV levélben.

Újraküldéskor a nyomtatványban nemcsak az „új” adatokat, hanem valamennyi adatot újra meg kell adni.

Adózói javítás

Az adózó is kezdeményezheti a nyomtatvány kijavítását, ha utóbb észlelte, hogy a NAV által elfogadott és feldolgozott nyomtatvány bármely adata téves, vagy a nyomtatványból kimaradt, azaz a nyomtatvány nem teljes körű. Az adózó az adatok módosítását egy újabb NAV_J33 jelű nyomtatványon kezdeményezheti. Ilyenkor a nyomtatványon be kell jelölnie a „Javítás” rovatot, és a „Hivatkozott ügyszám” rovatba be kell írnia az eredeti nyomtatvány vagy a felszólító NAV-levél 10 jegyű vonalkódját, amelyek megtalálhatóak a felszólító NAV levélben.

Javításkor a nyomtatványban nemcsak az „új” adatokat, hanem valamennyi adatot újra meg kell adni.

7. Mik a jogkövetkezmények?

A jogszabályban előírt kötelezettség megszegésekor az adózóval szemben a NAV a törvényben meghatározott szankcióval élhet.6

[6 Jöt. 100. § (1) és (6) bekezdés]

8. További információ, segítség

Ha további kérdése van az adatlappal, illetve az egyes adózási szabályokkal kapcsolatban, keressen minket bizalommal alábbi elérhetőségeinken!

Interneten:

E-mailen: Telefonon: ami hétfőtől csütörtökig 8 óra 30 perctől 16 óráig, valamint péntekenként 8 óra 30 perctől 13 óra 30 percig hívható.

Az egyedi tájékoztatás és ügyintézés a 1819 szám 2. menüpontján érhető el.

A NAV Infovonalán elérhető általános tájékoztatás, illetve az adózó beazonosítását igénylő ügyintézési lehetőség is. A beazonosítást igénylő ügyintézési lehetőség használatához ügyfél-azonosító számmal vagy Részleges Kódú Telefonos Azonosítással (RKTA) kell rendelkeznie. Ha nincs ügyfél-azonosító száma, akkor azt a TEL jelű nyomtatványon igényelhet, amit a NAV-hoz személyesen vagy elektronikusan lehet benyújtani. Felhívjuk figyelmét, hogy ha nem saját ügyében kívánja használni a beazonosítását igénylő ügyintézési lehetőséget, akkor EGYKE adatlap benyújtása is szükséges.

Személyesen:

https://nav.gov.hu → Ügyfélszolgálatok.

9. Mely jogszabályokat kell figyelembe venni?

10. Milyen részei vannak a nyomtatványnak?

Tartalomjegyzék