A nyomtatvány 1 főlapból és 3 pótlapból áll.
A pótlap fejrészét a főlap (B) és (C) részében megadott adatok alapján a program automatikusan kitölti.
Általánosan elmondható a nyomtatvány egészére, hogy a rózsaszínnel jelölt mezőket a program automatikusan tölti vagy számolja.
A nyomtatvány több helyen tartalmaz értéklistát, amely az adott cellák jobb felső sarkában található háromszögre történő kattintással érhető el.
A pótlapok dinamikus felépítésűek, ami azt jelenti, hogy több adat megadása esetén új lap kérhető a képernyő jobb felső részén található kezelőfelület segítségével. A maximálisan lekérhető újabb lapok száma: 9999. A kezelőfelületen elvégezhető a törlés, és több lap esetén a nyilakkal lehet navigálni a lapok között.
Adózó adószáma: Az adatszolgáltatásra kötelezett alany részére a NAV által kiadott adószám 11 karakter hosszan megadva.
Adóazonosító jele: Az adatszolgáltatásra kötelezett alany részére a NAV által kiadott adóazonosító szám 10 karakter hosszan megadva.
Ha adószámmal és adóazonosító jellel egyaránt rendelkezik, kizárólag azt az adóazonosító számot kell megadnia, mely alatt tevékenységét folytatja. Adószám vagy adóazonosító jel rovatok egyikének kitöltése kötelező!
Adóraktári engedélyszám: A NAV által kiadott engedély száma 13 karakter hosszan megadva (pl.: HU01234501001).
Adóraktár engedélyes neve: Az adóraktári engedélyben szereplő gazdálkodó nevét kell feltüntetni.
Újraküldés felhívás alapján: Akkor kell bejelölni (X), ha a NAV a nyomtatvány újraküldésére szólította fel az adatszolgáltatásra kötelezettet, és ő a felszólításnak tesz eleget ezen a nyomtatványon. Ilyen esetben az adatszolgáltatás teljes adattartalmát kell beküldeni a szükséges módosításokkal. Ha ezt a rovatot bejelöli, akkor a ”Hivatkozott ügyszám” rovatot is ki kell tölteni!
Javítás: Egy korábbi, elektronikusan beküldött NAV_J28-as nyomtatvány javítását lehetővé tevő opció. Akkor kell bejelölni (X), ha az adatszolgáltatásra kötelezett megállapítja, hogy a (C) részben megadott időszak tekintetében korábban benyújtott adatszolgáltatása hibás adatokat tartalmazott. Javításkor minden esetben az adatszolgáltatás teljes adattartalmát kell beküldeni a szükséges javításokkal.
Időszak: Azt az időszakot kell (az évszám, a hónap és nap feltüntetésével) arab számmal megjelölni, amelyre az adatszolgáltatás, a javítás, illetve az újraküldés vonatkozik. Havi adatszolgáltatásra kötelezettek esetében kizárólag a hónap első és utolsó napja, míg napi adatszolgáltatásra kötelezettek esetén egyazon nap írható a kezdő és záró dátum rovatokba.
Hivatkozott ügyszám: Ebben a rovatban újraküldés jelölése esetén az eredeti nyomtatvány vagy a NAV által küldött felhívás iktatószámát, saját indítású javítás esetén az eredeti (javítandó) nyomtatvány beküldésekor kapott iktatószámot kell feltüntetni (10 karakter).
A nyomtatványon feltüntetett adatok hitelességét a benyújtási módnak megfelelő, a hitelesítésre vonatkozó szabályok szerint kell biztosítani.
Bejelentő azonosító: Ebben a rovatban az adózó, illetőleg a képviseleti jogosultsággal rendelkező személy adóazonosító jelét kell megadni.
Felhívjuk figyelmét, hogy a www.magyarorszag.hu weblapon történő elektronikus adatfeltöltést is ugyanennek a személynek kell kezdeményeznie!
A nyomtatványkitöltő program kizárólag CDV-helyes adóazonosítót fogad el.
Hibás, illetve hiányzó (nem a regisztráció során megadott) azonosító esetén a bejelentő nem azonosítható.
Ellenjegyzés
A nyomtatványt adótanácsadó, adószakértő, okleveles adószakértő ellenjegyezheti. Ha ellenjegyzésre kerül sor, akkor az erre feljogosított személy azonosító adatait (név, adóazonosító szám, bizonyítvány/igazolvány száma) is kérjük szerepeltetni ebben a részben. Ha az ellenjegyzésre jogosult magánszemély nem rendelkezik adószámmal, akkor az „Adóazonosító jele” rovatban a 10 pozíciós adóazonosító jelét kell balra zártan szerepeltetni.
Tartalomjegyzék