A nyomtatvány 1 lapból áll.
A nyomtatvány több helyen tartalmaz értéklistát, amely a cellák jobb felső sarkában található háromszögre történő kattintással érhető el.
Adószáma: Az adatszolgáltatásra kötelezett részére a NAV által kiadott adóigazgatási azonosító, 11 karakter hosszan megadva.
Jövedéki engedély száma: Az adatszolgáltatásra kötelezett részére a NAV által kiadott telephelyi engedély száma (”HU” kezdő karakterekkel együtt 13 karakter hosszúságban).
Neve: Az adatszolgáltatásra kötelezett gazdálkodó cégbírósági bejegyzésben szereplő teljes neve vagy az egyéni vállalkozó neve.
Ilyen esetben a nyomtatvány teljes adattartalmát kell beküldeni a szükséges módosításokkal.
Javítás: Egy korábbi, elektronikusan beküldött NAV_J09-es nyomtatvány javítását lehetővé tevő opció. Akkor kell bejelölni, ha az adatszolgáltatásra kötelezett megállapítja, hogy a D) részben megadott időszak tekintetében korábban benyújtott adatszolgáltatása hibás adatokat tartalmazott. „Javítás” jelölése esetén a „Hivatkozott ügyszám” rovatot is ki kell tölteni.
Ilyen esetben a nyomtatvány teljes adattartalmát kell beküldeni a szükséges módosításokkal.
Hivatkozott ügyszám: „Újraküldés felhívás alapján” vagy „Javítás” jelölése esetén a „Hivatkozott ügyszám” rovatot is ki kell tölteni. Ebben a rovatban felhívás esetén az eredeti nyomtatvány vagy a NAV által küldött felhívás iktatószámát, saját indítású javítás esetén az eredeti (javítandó) nyomtatvány beküldésekor kapott iktatószámot kell feltüntetni (10 karakter).
1 pozíció: ”J”, azaz Jövedéki engedélyes;
2-14 pozíció: telephely engedélyszáma;
15-18 pozíció: adat-összeállítási időszak (ÉÉHH);
19-20 pozíció: adatállomány sorszáma (00-ZZ).
A sorszám alapesetben telephelyenként és időszakonként 00-val kezdődik. Az adatszolgáltatás elutasítása, hiánypótlása és javítása esetén az adott időszakra vonatkozó ismételt adatszolgáltatásnál az utolsó két pozíciót eggyel növeljük, értéke 01 lesz (pl.: JHU10012003002090100 -> JHU10012003002090101).
Kiterjesztése: A legördülő listából választható ki.
Csatolt fájl hozzáadása a nyomtatványhoz
A hibátlanul kitöltött nyomtatványhoz a ”.VNY” kiterjesztésű txt fájlt az ”Adatok/Csatolmányok kezelése” menü választásával megjelenő ablakban a „Hozzáadás” nyomógomb segítségével lehet betallózni és csatolni.
A „Csatolmányok kezelése” ablakban a csatolandó fájlhoz megjegyzés fűzhető a csatolás után a ”Megjegyzés” nyomógomb használatával.
A csatolt fájl megtekinthető a ”Megtekint” nyomógomb használatával.
A betöltött, csatolt fájlt az ”OK” gombbal kell elfogadni.
Adatszolgáltatással érintett időszak: Az adatszolgáltatással érintett időszaknak megfelelő érvényes évet és hónapot kell megadni, teljes egészében kitöltve az év és hónap adatot.
Kijelentem, hogy az adatszolgáltatási időszakban a jövedéki engedélyes kereskedői nyilvántartásomba bejegyzés nem történt: Abban esetben kell jelölni, ha az adott időszakban nincs csatolandó fájl. Ellenkező esetben a kitöltés hibás.
Bejelentő azonosító: Ebben a rovatban az adózó (bejelentésre kötelezett), illetőleg a képviseleti jogosultsággal rendelkező személy adóazonosító jelét kell megadni.
Felhívjuk figyelmét, hogy a www.magyarorszag.hu weblapon történő elektronikus adatfeltöltést is ugyanennek a személynek kell kezdeményeznie!
A nyomtatványkitöltő program kizárólag CDV-helyes adóazonosítót fogad el.
Hibás, illetve hiányzó (nem a regisztráció során megadott) azonosítási adatokkal a bejelentő nem azonosítható megfelelően.
Nemzeti Adó- és Vámhivatal
Tartalomjegyzék