A főlapot minden esetben ki kell tölteni.
Az „Azonosítás” (B) blokkban kell szerepeltetni az adózó/kötelezett azonosításához szükséges adatait, valamint itt lehet közölni annak az ügyintézőnek a nevét és telefonszámát, aki a bevallást összeállította, és a közölt adatok gyors kijavítása érdekében a feldolgozás során feltárt hiba javításába bevonható. Ha a bevallást külső cég, vagy erre jogosult egyéb személy készítette, és a bevallás javításába bevonható, ügyintézőként az ő adatait kell közölni. Az „Ügyintéző neve” és a „Telefonszáma” rovatok kitöltése nem kötelező, de ha a rovatok közül az egyik kitöltött, akkor mindkettőt ki kell tölteni.
Az adózó/kötelezett adószámát, a természetes személy adóalanynak az „Adózó/kötelezett adóazonosító jele” rovatot is ki kell töltenie. Ebben az esetben a családi és utónevet is meg kell adni.
Itt kell feltüntetni továbbá a jogelőd adószámát, ha a szervezeti változással (átalakulás, szétválás, összeolvadás) érintett kötelezett/adózó, a szervezeti változást megelőző időszakra, azaz a jogelőd gazdasági tevékenységének időszakára vonatkozóan nyújt be bevallást. Ha az ilyen szervezeti változással érintett adózó/kötelezett nem a jogelőd időszakára nyújt be bevallást, hanem már az átalakulás utáni, saját gazdasági tevékenységének időszakára, akkor a jogelőd adószáma rovatot tilos kitöltenie.
A „Hibásnak minősített bevallás vonalkódja” mezőt, akkor kell kitölteni, ha az elektronikusan benyújtott, hibásnak bizonyult bevallás javítását a NAV értesítő levélben kérte, és a bevallással ennek a hibás bevallásnak a javított formáját küldik be. A mezőbe azt a 10 jegyű iktatószámot kell beírni, amelyet a NAV az értesítő levélben közölt. Ellenkező esetben a mezőt üresen kell hagyni.
(C) blokk „Bevallási időszak”: A bevalláshoz tartozó adómegállapítási időszak a tárgyév teljes időtartama. A bevallási időszak ettől eltérő (is) lehet azzal a korlátozással, hogy az időszak időtartama itt sem lehet több egy teljes év időtartamánál.
Tört időszak az alábbi esetekben fogadható el:
Tekintettel arra, hogy az átalánybevallásra, annak jellegéből adódóan, nem minden esetben alkalmazhatók a soron kívüli bevallásra vonatkozó szabályok, a felszámolási, végelszámolási, kényszertörlési eljárással érintett kötelezettek, továbbá a szüneteltetéssel, az átalakulással (jogutóddal való megszűnéssel), vagy EU más tagállamában illetékességgel bíró gazdasági társaságba történő beolvadással érintett kötelezetteknek kizárólag egy darab bevallást kell benyújtani a tárgyévre vonatkozóan.
Példákkal szemléltetve:
A fentieken túl akkor is szerepelhet tört időszak a bevalláson, ha az adózó 2020.01.01-je utáni időpontban kezdi a termékdíj-kötelezettséget eredményező tevékenységét (TKORNY bejelentésen bejelentett adatok hatálya például: 2020.03.01). Ez esetben a bevallásra 2020.03.01-2020.12.31. időszakot kell feltüntetni.
Ha a kötelezett termékdíj-kötelezettsége 2020.12.31. előtti hatállyal megszűnik (TKORNY bejelentésen kijelentkezés hatálya például: 2020.10.01.), akkor a bevallásra 2020.01.01-2020.09.30. időszakot kell feltüntetni.
A „Bevallás jellege” mezőben lehet jelölni azt, hogy önellenőrzés, vagy adózói javítás (helyesbítés) miatt nyújtják be a nyomtatványt. Önellenőrzés esetén az O betűjelet, adózói javítás esetén pedig a H betűjelet kell kiválasztani a legördülő listából. Alapbevallás esetén ezt a mezőt üresen kell hagyni. Az önellenőrzés összesítésére kialakított lapot (ONP) csak akkor lehet megnyitni és kitölteni, ha a mezőben az O betűt választja ki.
Ha az adózó/kötelezett az általa megbízott képviselőn keresztül teljesíti bevallási kötelezettségét, akkor az (E) blokkban meg kell adni a képviselő nevét és a rá vonatkozó azonosító adatokat.